  • Data: 2021-04-30 11:21:14
    Temat: Re: Rozliczenia podatkowe aktorów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.04.2021 o 20:20, Henryk Hajdan pisze:

    > Ciekawe. Czyli aktor zarabia na filmie jednorazowo ? Czy od każdego
    > wyświetlenia ? kto liczy wyświetlenia ?

    Przy filmach akurat nie wiem, jak to jest, ale sądzę, że podobnie, jak
    przy piosenkach. Tzw. duzi nadawcy mają obowiązek rejestrować
    odtworzenia. Oblicza się procentowy udział poszczególnych autorów i tak
    dzieli opłatę wnoszoną. Przy czym wykonawca dostaje 50%, a autorzy słów
    i muzyki po 25%. Pisze to z głowy i w dodatku interesowałem się tym dość
    dawno temu, więc mogło się coś zmienić, ale sądzę, że zasady będą podobne.

    Natomiast osoby świadczące usługi przy produkcji dostają po prostu
    wynagrodzenie z umowy przy produkcji i już później tantiem żadnych nie
    dostają. No bo taki facet, co to powiedzmy dym robi, to nie jest
    artysta. Dostaje pewnie stawkę godzinową. W wypadku piosenek to
    powiedzmy chórki, brygady sceny itp.

    --
    Robert Tomasik