  • Data: 2009-07-14 21:25:51
    Temat: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14-07-2009 o 22:14:49 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Blad. Mysle o lapaniu do redystrybucji tych, ktorzy w rok...dwa
    > i to nie w strefie wynalazczosci lapia sie nagle na dochody rzedu
    > milionow. Mozesz mi powiedziec, jakie to decyzje strategiczne
    > podejmuje prezenter w TVP koszacy kilkadziesiat tysiecy miesiecznie
    > albo kadrowa w PeKaO SA bioraca 110 tys. zl miesiecznie. No?
    > I prosze mi nie sadzic tekstow o tym, ze zasluzyli, bo w takich
    > molochach to jeden najemnik funduje drugiemu najemnikowi.

    A co mnie interesuje to ile kto zarabia.? Byle nie na koszt podatnika
    i mi wystarczy.
    Ja też chce zarabiać 110 tys. miesięcznie i nie mam ochoty żebyś
    np Ty mi tego zabraniał w jakikolwiek sposób.

    > Pomysl tez o aferzystach, ktorzy w latach dziewiecdziesiatych wspieli
    > sie na zlodziejsko-nomenklaturowej prywatyzacji 'za zlotowke'.

    Skoro mamy aferzystę to powinnismy mieć dla niego kryminał.
    Podatki nie służą do zastępowania sądów i więzień.

    > Ich przychowek wystartuje z zupelnie innego pulapu tylko dlatego ze
    > ojciec byl zlodziejem. Jak masz watpliwosci to poczytaj sobie
    > wypowiedzi Gatesa lub Buffeta na temat podatkow spadkowych
    > i od darowizn. Trudno ich uwazac za socjalistow, a zdanie maja
    > zblizone.

    Skoro już podpierasz się "aŁtorytetami", to podeprzyj się "aŁtorytetem"
    źródłowym:

    http://www.marxists.org/archive/marx/iwma/documents/
    1869/inheritance-speech.htm

    Wygląda jak kaczka, kwacze jak kaczka, chodzi jak kaczka,
    to nie ma żadnego znaczenia że pozoruje się na gołębia.

    (Swoją droga świetna strona, oprócz klasyków Marksa, polecam również
    porównać prace Trockiego z dzisiejszymi doniesieniami prasowymi)

    > Obecny system buduje sztywna oligarchie w krotkim terminie
    > a system kastowy w dluzszym. Do obalenia wylacznie w kryterium ulicznym.
    > To tlumaczy w sporej mierze deprecjacje systemu edukacyjnego. Dzieci
    > oligarchii wyksztalca sie na Zachodzie, reszta dostanie minimum tu.
    > Obecna oligarchia wyciagnela wnioski z bledow komuny: nie ksztalci
    > swoich grabazy.

    Każdy tzw. system ciągnie w stronę oligarchii - bo zawsze 1% społeczeństwa
    zdominuje pozostałe 99%, a i w obrębie tego 1% 1% będzie dominował.
    Kwestia jest tylko taka, żeby tak ustawić check&balances żeby maksymalnie
    ten proces opóźnić.

    Dlatego komunizm o którym pisał jeszcze Trocki nie ma racji bytu,
    bo zakładał że w radach pracowniczych (swoją drogą polecam porównanie
    rad pracowniczych z pism Marksa czy Trockiego z naszą obecną ustawą
    o radach pracowniczych) będzie następowała ciągła rotacja co zapobieże
    wykształceniu się biurokratycznej oligarchii. Oczywiście założenie
    było od początku błędne i dlatego zamiast komunizmu wykiełkował biurokratyczny
    totalitaryzm.

    Ale jak widać niezrażeni czynownicy jadą dalej, tym razem pod sztandarami
    sztandarami demokracji i wolności (czyli powrót do Marksa, tylko kolor zmieniony
    na błękitny).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek