  • Data: 2002-11-21 20:16:12
    Temat: Re: przelew do US w mbanku
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@c...pl>
    napisał w wiadomości
    news:arfjj7$rjd$1@druid.ceti.com.pl...

    > Myślę, że tak, bo różne będą symbole formularzy.

    No i przy niskich kosztach (mBiznes=1zł za przelew
    czy mBank=0zł) tak jest czyściej i klarowniej dla
    US i dla Ciebie

    do US w mbanku: okres
    (...)
    > Okres rozliczenia: 02M10 (pierwsze dwie cyferki
    oznaczają rok, literka:
    > zaliczka za miesiąc, dwie następne cyferki to
    oznaczenie, za który miesiąc)
    > Symbol formularza: PIT5 (zaliczka na Twój
    podatek)
    > PIT4 (podatek z umowy o dzieło)
    > Identyfikacja zobowiązania: dekl. pod. doch.

    No i tu sie z Toba nie zgodzę, IMO, jezeli podałas
    w rubryce nr 12 PIT5 czy PIT4 to jednocześnie
    wskazałaś że zgodnie z instrukcją "wysokość
    regulowanej należności wynika z określonego
    formularza (zeznania, deklaracji, informacji)
    złożonego przez podatnika....." A w konsekwencji
    nie ma sensu wypełnianie rubryki nr 13 którą to
    jesteś zobowiązana wypełnić gdy wysokość
    regulowanej kwoty nie wynika z formularza jw. lecz
    np. decyzji, tytułu wykonawczego, postanowienia
    lub innego aktu organu podatkowego "wówczas
    zobowiązany wypełniając pole wpisuje w skrócie
    rodzaj aktu administracyjnego i rodzaj należności,
    np. D E C . R Y C Z A Ł T czyli wpłata wynika z
    decyzji ustalającej wysokość zryczałtowanego
    podatku dochodowego w formie karty podatkowej" no
    i w konsekwencji wypełniając pole nr 13 nie należy
    wypelniać pola nr 12. :)
    Jeśli się myle to mnie wyprostujcie :) ale uważam
    ze taka nadgorliwość może wprowadzić zamęt w
    głowie wnikliwego urzędnika chcącego
    zakwalifikować prawidłowo wpływ.

    Pozdr.
    Sark