  • Data: 2007-04-19 07:48:09
    Temat: Re: wraca nowe, czyli rzemiosło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Apr 2007, Cavallino wrote:

    > Jednego.
    > Zazwyczaj wszyscy których znajduję nie są warci tej nazwy.

    To pytaj w cechu.
    Tylko nie zabraniaj innym wyboru.

    > Być może, ale zapewne nigdzie co by mi mogło w ręce/oczy wpaść.

    http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&q=cech+OR+
    cechu+-wikipedia

    :)

    > Sprawdzi czy gość który coś oferuje coś umie.

    Umie. Ale może mu się nie chcieć.

    > I weźmie w jakimś stopniu odpowiedzialność za to.

    ...w formie? Dadzą Ci w roli poręczenia czek czy weksel?

    > A niby po co?

    Spytać o zrzeszonych. Sądzisz że w cechu nie wiedzą kto jest
    zrzeszony? Dziwne by było :]

    > Kiedy ostatnio szukałeś kogoś do zrobienia czegoś w domu (już teraz a nie za
    > pół roku)?

    Dawno nie szukalem.
    Ostatnio mi się zdarzyło kilka lat temu, i jedyne posunięcie które
    zrobiłem "na szybko" to wyjaśnienie sąsiadom że można sobie wybić
    z głowy iż "dziś po połdniu" podpiszę umowę na montaż okien :>
    Jak chcesz "na teraz" to z braku fachowców pradopodobnie nie
    znajdziesz i tyle. Twój płacz że "mieli się uczyć za młodu" na
    wiele się nie zda, bo jedni się nie uczyli a inni wyjechali :>
    "Ocechowanie" jeśli coś zmieni, to ZMNIEJSZY ilość fachowców do
    wyboru.

    > Bo na to mi nie wygląda.

    Na co, na to że nie można znaleźć "ocechowanych"?
    Po wprowadzeniu obowiązku może być tak, że fachowców (niezrzeszonych :>)
    będziesz sobie sciągał z Czech, Ukrainy a może i Niemiec (jak mniemam
    w ramach swobody świadczenia usłuhg nie da się im zakazać świadczenia
    ich w Polsce :>).

    pzdr, Gotfryd