  • 31. Data: 2002-04-18 23:01:40
    Temat: Re: Bankowe konto internetowe
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Ależ zaczęło się od spraw ksiegowania. Odnośnie dostępności, to NTG...

    Ależ, hrabio, to waść osobiście zadałeś pytanie po co komu
    "zbędne" drugie konto -:), więc zapodałem przykład z czystej
    checi podtrzymania konwersacji ;)

    >+ >>+ > który ZREALIZOWAŁ ideę pożyczki (kredytu) pod zastaw
    >+ >>+ > lokaty !
    >+ >[...]
    >+ > Wystawiasz fakturę za coś większego, klient zapłaci kiedy
    >+ >zapłaci :[ a podatki zapłacić trzeba do 20. i 25. :<
    >+
    >+ No to rozumiem, ale nie rozumiem, co Ci oferuje bank...

    ...kredyt pod zastaw lokaty... ;>
    Załózmy ze masz lokatę roczną[1] a potrzebny ci podatek
    "na miesiac" (bądźmy optymistami); co ci się bardziej
    opłaci: zerwać lokatę[1] czy dać bankowi potrójne odsetki
    za jeden miesiąc ? Bo odsetki "podatkowe" są w tej konkurecji
    poza konkurencją :>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] dodajmy: "antybelkową", zerwanie oznacza *dodatkowo*
    odliczenie 20% odsetek.

  • 32. Data: 2002-04-18 23:48:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ Uzyskalem overdraft.

    Trzeba było jeszcze przewidzieć pytanie: "co to za bank" ;)
    W odróznieniu od doradców podatkowych banki podlegają
    reklamie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 33. Data: 2002-04-19 07:45:00
    Temat: Re[2]: Bankowe konto internetowe
    Od: k...@p...com (KaMeL)

    Witaj Radosław,

    W Twoim liście datowanym 18 kwietnia 2002 (15:11:47) można przeczytać:

    przepraszam że wtrącam się do dyskusji, ale czy mBank prowadzi
    rachunki dla podmiotów gospodarczych ??? Wydawało mi się że tylko
    RORy.
    A przy okazji jest jakiś bank internetowy który prowadzi rachunki
    bieżące dla firm ?

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 34. Data: 2002-04-19 08:25:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 18 Apr 2002 15:11:47 +0200, Radosław Popławski
    <r...@a...net.pl> napisałbył:

    >Wiemy, pamiętamy jak się ośmieszałeś historiami z kurierem :>

    Nie, to Ty ośmieszałeś się brakiem zrozumienia dla kogoś, kto
    nienawykł do traktowania go jak szmatę... Ale to chyba NTG, więc
    olejmy sprawę kuriera...

    >PS. Co prawda nie widzę w jaki sposób w mBanku będzie szybko, tanio i
    >łatwo, skoro w Inteligo jest to samo (a nawet lepiej, bo szybciej masz
    >wyciągi i dłuższe terminy sesji), ale już przywykłem do Twojej
    >demagogii.

    ja mam konto w mBanku, wspólnik założy w mBanku, firmowe w mBanku.
    Tanio i szybko:
    -- mamy wszystkie konta darmowe (w inteligo 3,99/miesiąc)
    -- tańsze przelwy (1zł mBank, 1,49zł Inteligo)
    -- mamy darmowe przelewy do ZUSu (3*2,99 = 8,97zł! Inteligo)
    -- tańsze wybieranie środków z Euronetu (1zł mBank, 1,99 Inteligo)
    -- mamy NATYCHMIASTOWE przesunięcia pomiędzy kontami prywatnymi a
    firmowymi, bez czekania na sesje.

    Tak więc koszt Inteligo to najmniej 8,79 + 3,99 = 12,78zł
    Najniższy koszt mBanku, przy TEJ SAMEJ uzyteczności = 0zł.

    I gdzie tu demagogia?
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 35. Data: 2002-04-19 08:36:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 18 Apr 2002 15:18:49 +0200, Radosław Popławski
    <r...@a...net.pl> napisałbył:

    >Bzdury pleciesz. Tak samo mogę napisać, że sfałszowanie tradycyjnego
    >to jedna sekund, bo ploter też potrafi zrobić pieczątke.

    a) nie jest to takie proste...
    b) trwa o wiele dłużej...
    c) dużo łatwiej wpaść...

    Poza tym, czy ja mówię o TRADYCYJNYM? Ja mówię, że wydruk z Inteligo
    jest TYLE SAMO wart co z mBanku!

    >A w mBanku jak. A inne banki jak Ci wysyłają wyciągi. Na ~50% wyciągów
    >nie masz pieczatki ani podpisu, czyli znów gadasz bzdury.

    NIE. To Ty nie czytasz uważnie... Ja nie mówię, że Inteligo jest złe,
    bo ma takie wyciągi. Ja mówię, że wyciągi z INTELIGO NIE SĄ LEPSZE niż
    z mBANKu.

    >No i gdzie Ty widzisz bym zachęcał? Na razie mBank to prowizorka w
    >stylu VW Bank.

    A ciekawe co Ci się nie podoba w VW... Bo mi jedynie przelewy do ZUS
    przez telefon...

    I akurat VW ma wyciągi takie, jak byś chciał mieć w mBanku... Czyli
    generowane do samodzielnego wydruku, a wyglądające jak drukowane...
    BA! wysyła nawet zwykłe wyciągi!

    Wada -- TOKEN wymagany także do logowania, co uniemożliwia szybkie
    sprawdzenie stanu konta z dowolnego miejsca oraz uniemożliwia
    jednoczesną kontrolę rachunku przeze mnie i przez wspólnika.

    >Konto w mBanku można trzymać na wypadek nagłego
    >przelewu -- przelewasz z osobistego na firmowe i od razu pchasz dalej.

    E tam... Jak wspólnik założy osobiste to rezygnuję z BZWBK i przenoszę
    firmowe do mBanku...

    >ROR w mBanku w porównaniu do Inteligo jest OK.

    No właśnie. Dlatego jak będziemy mieli swoje RORy tam, to firmowe jest
    idealnym uzupełnieniem...

    >Ale w kontach firmowych Inteligo jest górą. mBiznes to na razie
    >dziadostwo i tyle.

    Ja zauważam, że wręcz przeciwnie...

    >Chcesz tam trzymać, to trzymaj. Inteligo jest
    >conajmniej o kilka klas z przodu
    >(polecenie zapłaty,

    W DG średnio przydatne, choć może ma swoje zalety. Niech będzie, że +

    >wyciągi na email,

    Taka sobie korzyść... O mnie Inteligo zapomniało i mi nie przysyła i
    nie płaczę z tego powodu. Kiedyś, raz przyszedł i od razu go
    skasowałem. Od tego mam WWW, żeby zaglądać na bierząco.

    Można powiedzieć, że to neutralna usługa.

    >serwis SMS,

    Płatny i średnio przydatny.

    >bezpł. karta do płacenia w necie,

    Tak, ale jak dodać inne opłaty (patrz mój list z wypisem opłat), to
    płatna karta mBanku wychodzi taniej niż utrzymanie konta... Można więc
    powiedzieć, że ja kupuję JEŚLI chcę, a jeśli nie chcę, mam taniej, a
    Ty masz pełno bajerów, za które płacisz, czy korzystasz czy nie...

    >subkonta, sortowanie
    >operacji na koncie), więc jeżeli ktoś aktywnie wykorzystuje konto, to
    >na mBiznes nawet nie spojrzy.

    Może...

  • 36. Data: 2002-04-19 11:38:42
    Temat: Re: Re[2]: Bankowe konto internetowe
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    19 Apr 2002 09:45:00 +0200, w <2...@t...net.pl>,
    k...@p...com (KaMeL) napisał(-a):

    > przepraszam że wtrącam się do dyskusji, ale czy mBank prowadzi
    > rachunki dla podmiotów gospodarczych ??? Wydawało mi się że tylko
    > RORy.

    Od niedawna prowadzi dla firm.

  • 37. Data: 2002-04-19 11:50:07
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 19 Apr 2002 10:25:56 +0200, w
    <g...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nie, to Ty ośmieszałeś się brakiem zrozumienia dla kogoś, kto
    > nienawykł do traktowania go jak szmatę...

    Jeżeli już, to brakiem zrozumienia dla kogoś kto podaje sprzeczne
    fakty i próbuje zwalić odpowiedzialność na kogoś innego.

> [...]
    >
    > Tak więc koszt Inteligo to najmniej 8,79 + 3,99 = 12,78zł
    > Najniższy koszt mBanku, przy TEJ SAMEJ uzyteczności = 0zł.

    I to jest właśnie demagogia.
    Oczywiście TA SAMA UŻYTECZNOŚĆ to oczywista bzdura, bo w Inteligo masz
    bezpłatne powiadamianie o niewykonanych operacjach na SMS, wyciągi (o
    których już wspominałem), eKartę oraz zdecydowanie większa użyteczność
    serwisu internetowego.

    BTW. Zauważyłem, że chcąc kogoś przekonać do swoich wątpliwych racji,
    często uciekasz do jawnych manipulacji. Przestań tak robić, bo
    ośmieszasz się, jak kiedyś na pl.*.banki.

    BTW2. To już nie polecasz nikomu VW Bank jako zdecydowanie lepsze od
    Inteligo? Teraz, by za wszelką cenę dokopać Inteligo, to teraz
    próbujesz z kolei przedstawić mBank jako coś zdecydowanie lepszego i
    tańszego? Co to za wielki biznes prowadzić, że skazujesz się na
    dziadowanie bez wyciągów, by tylko zaoszczędzić 10zł/m-c?
    I pomyśleć, że to wszystko z powodu Twojego kontaktu z Inteligo, kiedy
    to -- na Twoje własne życzenie -- potraktowano Cię jak upierliwego
    klienta, które nie wie czego chce.

    Trochę dystansu, bo na razie nienawiść do Inteligo przesłanie ci
    zdrowe spojrzenie na świat.

    PS. Tandem Inteligo + mBank, gdzie z mBanku wykonujesz tylko i
    wyłącznie przelewy do ZUS, a z Inteligo prowadzisz resztę DG, kosztuje
    ok. 5zł/m-c. Pozostaje Ci tylko udowodnienie przelewów do ZUS, no ale
    przecież Ciebie to nie interesuje -- US ma ci uwierzyć na słowo (lub
    na zrzut z ekranu).

  • 38. Data: 2002-04-19 12:04:05
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 19 Apr 2002 10:36:56 +0200, w
    <a...@4...com>, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > a) nie jest to takie proste...
    > b) trwa o wiele dłużej...
    > c) dużo łatwiej wpaść...

    Jest bardzo proste, a szansa wpadki taka sama.

    > Poza tym, czy ja mówię o TRADYCYJNYM? Ja mówię, że wydruk z Inteligo
    > jest TYLE SAMO wart co z mBanku!

    No to w imię nienawiści do Inteligo bzdury gadasz. Na wydruku z mBanku
    nie masz nawet adresata przelewu, chyba że chcesz dokumentować każdą
    operację osobno.

    > NIE. To Ty nie czytasz uważnie... Ja nie mówię, że Inteligo jest złe,
    > bo ma takie wyciągi. Ja mówię, że wyciągi z INTELIGO NIE SĄ LEPSZE niż
    > z mBANKu.

    LOL. Ty wierzysz w te bzdury, które wypisujesz?

    [...]
    > A ciekawe co Ci się nie podoba w VW... Bo mi jedynie przelewy do ZUS
    > przez telefon...

    LOL. Zachęcałeś do VWBank, a nawet nie wiesz, jak często dodzwonić się
    nie można? A może brak kart też jest OK?

    > I akurat VW ma wyciągi takie, jak byś chciał mieć w mBanku... Czyli
    > generowane do samodzielnego wydruku, a wyglądające jak drukowane...
    > BA! wysyła nawet zwykłe wyciągi!

    Czy teraz dostrzegasz jakie bzdury do tej pory wypisujesz? Bo Inteligo
    ma właśnie takie jak mBank. I o dziwo, też wysyła (nawet faksem).

    [...]
    > E tam... Jak wspólnik założy osobiste to rezygnuję z BZWBK i przenoszę
    > firmowe do mBanku...

    LOL. No, jak ma się firmowe w BZWBK, to mBank faktycznie może okazać
    niemalże doskonały. Problem, że nie użytkowałeś konta w Inteligo,
    dlatego takie bzdury publicznie wciskasz ludziom.

    > Ja zauważam, że wręcz przeciwnie...

    Ty to raczej niewiele widzisz.

    > W DG średnio przydatne, choć może ma swoje zalety. Niech będzie, że +

    LOL. Średnio przydatne? Przepraszam, ale zaczyna mnie drażnić Twoja
    głupota. mBank ma wszystko gorsze, oprócz tego, że jest tańszy ok
    10zł/m-c. Przez swoje zaślepienie już nawet nie myślisz, tylko
    klepiesz w kółko swoje frazesy.

    > Taka sobie korzyść... O mnie Inteligo zapomniało i mi nie przysyła i
    > nie płaczę z tego powodu. Kiedyś, raz przyszedł i od razu go
    > skasowałem. Od tego mam WWW, żeby zaglądać na bierząco.

    Proszę Cię, nie prezentuj publicznie swojej głupoty. Po co ktoś ma
    drukować wyciągi z WWW ze stopką i nagłówkiem, skoro może wydrukować
    emaila? Po co ma się specjalnie logować?

    Znając Twoje rozgarnięcie zapewne zablokowałeś sobie możliwość
    wysyłanie emaili -- jest to możliwe.

    > Można powiedzieć, że to neutralna usługa.

    LOL. Dobrze, żeś nie napisał, że to minus Inteligo. Jest to usługa
    OPCJONALNA i BEZPŁATNA. Gdybyś był mądrzejszy, to coś, co można mieć,
    ale nie zmuszają do tego, i jest to bezpłatne, uznałbyś za plus.
    Problem, że przez nienawiść do Inteligo już nawet nie jesteś w stanie
    trzeźwo ocenić oferty.

    > Płatny i średnio przydatny.

    LOL. Czy Ciebie zmuszają do jego korzystanie. Czy jest obowiązkowy?
    Czy dalej musisz porażać swoją głupotą? Jest OPCJONALNY i dla części z
    pewnością przydatny.

    > Może...

    LOL.

    Na koniec chciałbym zauważyć, że jest to lista dyskusyjna i głupkowate
    poglądy kogoś, kto obraził się na Inteligo pewnie nikogo nie
    interesują. I wyjrzyj poza czubek własnego nosa.

  • 39. Data: 2002-04-19 18:25:41
    Od: "Piotr R." <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Fri, 19 Apr 2002 10:25:56 +0200, w
    > <g...@4...com>, Tristan Alder

    > Jeżeli już, to brakiem zrozumienia dla kogoś kto podaje sprzeczne
    > fakty i próbuje zwalić odpowiedzialność na kogoś innego.

    W Inteligo jest tak samo między własnymi rachunkami (Firmowym i Osobistym)

    Piotr R.

  • 40. Data: 2002-04-19 21:34:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 19 Apr 2002 13:50:07 +0200, Radosław Popławski
    <r...@a...net.pl> napisałbył:

    >Jeżeli już, to brakiem zrozumienia dla kogoś kto podaje sprzeczne
    >fakty i próbuje zwalić odpowiedzialność na kogoś innego.

    Nie, fakty nie były sprzeczne, a że chciałem początkowo ułatwić życie
    oszołomowi, a potem już miałem dość jego nadużywania mojej grzeczności
    to inna bajka.

    >I to jest właśnie demagogia.
    >Oczywiście TA SAMA UŻYTECZNOŚĆ to oczywista bzdura, bo w Inteligo masz
    >bezpłatne powiadamianie o niewykonanych operacjach na SMS,

    I TYLKO TO!

    >wyciągi (o
    >których już wspominałem), eKartę

    Dopłacając do wyciągów i karty nadal mam TANIEJ NIŻ W INTELIGO. A
    więc, jak już mówiłem, w Inteligo masz opłatę i w niej przymusowo
    pewne dogodności, a w mBanku mogę je mieć za opłatą!

    >oraz zdecydowanie większa użyteczność serwisu internetowego.

    <era mode=on>
    Tak, Tak...
    <era mode=off>

    Jak dla mnie serwis Inteligo jest mało wygodny i drażni mnie tymi
    reklamami nad rachunkami... Funkcjonalność mBanku, który uznaję za
    swój podstawowy rachunek bardzo mi odpowiada. Sympatyczny interfejs
    oraz spore możliwości (choć mogły by być lepsze, to fakt) to jego
    atut.

    >BTW. Zauważyłem, że chcąc kogoś przekonać do swoich wątpliwych racji,
    >często uciekasz do jawnych manipulacji.

    To właśnie robisz Ty, usiłując narzucić gebelsowskim zwyczajem,
    ludziom tutaj skojarzenie Tristan===ośmieszać...

    >Przestań tak robić, bo ośmieszasz się, jak kiedyś na pl.*.banki.

    Ośmieszasz się Ty, napadając na mnie i starając się negować jawne
    zalety mBanku...

    >BTW2. To już nie polecasz nikomu VW Bank jako zdecydowanie lepsze od
    >Inteligo?

    Polecam, ale układ jest taki: Inteligo < VW < mBank. Skoro więc mBank
    jest lepszy, to po co polecać VW? Do czasu powstania konta biznesowego
    w mBanku, polecałem VW, a teraz polecam mBank. Co w tym dziwnego?

> [...]
    >tańszego? Co to za wielki biznes prowadzić, że skazujesz się na
    >dziadowanie bez wyciągów, by tylko zaoszczędzić 10zł/m-c?

    SĄ TAKIE SAME WYCIĄGI JAK W INTELIGO! Zrozum to wreszcie... A Ty
    korzystasz z Inteligo? A czemu nie z PekaoSA? Co z Ciebie za
    biznesmen, że skazujesz się na dziadowanie bez wypukłej karty?

    >I pomyśleć, że to wszystko z powodu Twojego kontaktu z Inteligo, kiedy
    >to -- na Twoje własne życzenie -- potraktowano Cię jak upierliwego
    >klienta, które nie wie czego chce.

    Bredzisz... Po pierwsze nie jak upierdliwego, a potraktowano tak mnie
    przy pierwszym kontakcie i właśnie wtedy starałem się pomóc i
    ułatwiać...

    >Trochę dystansu, bo na razie nienawiść do Inteligo przesłanie ci
    >zdrowe spojrzenie na świat.

    Nieprawda. Zacząłem się o nim wypowiadać dopiero jak założyłem tam
    konto. Wcześniej wiedziałem jedynie, że paściaty system dostarczania
    przesyłek owocuje spięciami z mułami z Masterlinka...

    >PS. Tandem Inteligo + mBank, gdzie z mBanku wykonujesz tylko i
    >wyłącznie przelewy do ZUS, a z Inteligo prowadzisz resztę DG, kosztuje
    >ok. 5zł/m-c.

    Tylko po co dokładać to Inteligo? Dla powiadomień SMSem? Ale o czym?
    Przecież sam widzę na WWW, co poszło, a co nie...

    >Pozostaje Ci tylko udowodnienie przelewów do ZUS, no ale
    >przecież Ciebie to nie interesuje -- US ma ci uwierzyć na słowo (lub
    >na zrzut z ekranu).

    Dlatego właśnie Inteligo przysła ładne, potwierdzone pieczątką i
    podpisami potwierdzenia...

    Do mBanku jest nawet ładny program, co przerabia wygląd WWW na jeszcze
    ładniejsze potwierdzenia niż ma Inteligo...

    I poza tym -- powtarzam po raz Xty, że księgowanie tego typu druków i
    tak jest ,,na wiarę'' i niezależnie, czy to jest wydruk z mBanku czy z
    Inteligo, wiarygodność księgowa jest IDENTYCZNA i w przypadku
    wątpliwości i tak będziesz musiał zamówić stosowne potwierdzenia...