  • 31. Data: 2013-09-08 00:31:41
    Temat: Re: "Jaśniepani" urzędzniczka urzędu skarbowego
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:l0g74f$s90$5@dont-email.me...

    > oczywiscie.
    > masz prawo robić odpisy od tego co urząd już ma w aktach , ale nie to
    > co dopiero będzie miał.

    Od którego momentu US ma w aktach?
    Myślę, że och chwili, kiedy ten dokument zostaje przyjęty, a więc od
    chwili, kiedy ten dokument wręczam urzędniczce :)

    > Wiec złóż pit, a potem złóż wniosek o wydanie uwierzytelnionej kopii.
    > Ale nie możesz chcieć uwierzytelnienia kopii tego co nie wiadomo czy
    > kopią jest po drugie czegoś czego nie ma jeszcze w twoich aktach.

    Nie zrozumiałeś.
    Zgodnie z Ordynacją Podatkową przekazując PIT urzędniczce mam prawo się
    domagać wykonania przy niej kopi, notatki lub odpisu i mogę zażądać
    uwierzytelnienia. Takie prawo mi daje Ordynacja Podatkowa.

    > Składając dokument możesz dostać potwierdzenie jego złożenia i tyle.

    Składając dokument mam prawo zażądać kopi, odpisu lub możliwości
    wykonania notatki. Mogę tego dokonać tylko przy urzędniku i tylko w
    lokalu urzędu, a on na moje żądanie ma mi taki dokument uwierzytelnić.

    > Możesz zażądać. Jak uwierzytelniona kopia zostanie przygotowana
    > bedziesz mógł ją z urzędu odebrać

    Chwila, chwila. W ustawie nie jest określone kiedy i w jakiej formie ma
    nastąpić uwierzytelnienie.
    Zatem można się domyślać, że US może ją wuydać w późniejszym czasie.
    Zauważ jednak, że jaśniepaniurzedniczka kategorycznie mi odmówiła nie
    tylko uwierzytelnienia, ale także wydania poświadczenia, że taki
    dokument doniosłem, czego robić nie miała prawa.

    > I nie zapomnij o opłacie skarbowej za wniosek. :)

    Możesz wskazać jakąś podstawę prawną do pobierania takich opłat?

    W mojej obecności, kiedy składałem PCC3, na biurku paniusi walały się
    przeróżne dokumenty. Podałem swoje dokumety paniusi. Paniusia odłożyła
    mi moje kopie na dokumentach kogoś, kto wcześniej je składał. Bez
    najmniejszego problemu mógłbym zabrać zarówno swoje dokunety jak i tej
    osoby.
    Kiedy przyniosłem kserokopię DR to paniusia odłożyła ją na kupkę
    znajdującą się na krześle, obok krzesełka dla petentów. Tutaj spokojnie
    ktoś mógłby taki dokument zabrać niezauważenie, ponieważ paniusia
    wklepując dane do komputera odwracała się tyłem do tych dokumentów i
    praktycznie nie widziała co robi z tymi dokumentami petent.
    Dlaczego ja muszę ufać jaśniepaniurzędniczce?
    W razie jak paniusia zgubi dokument to mnie będą targali po urzędach, a
    na taką okolicznośc urząd ma "bogate nagrody"
    Za bardzo wierzysz urzędom, a ja już miałem poblokowane konta bankowe i
    wypłątę. Tylko dlatego, że ZUS z powodu bałaganu u siebie chciał
    wyłudzić ode mnie nienależne im pieniądze, łamiąc 6 czy 7 punktów prawa,
    w tym powołując się na ustawę wstecz.
    Gdyby nie to, że miałem wszystkie potwierdzenia w formie kopi to
    musiałbym płacić im pieniądze, które się im nie należały.
    Od tego czasu stanowczo żądam potwierdzeń.
    Pamiętaj, że to petent za każdym razem musi udowadniać swoją niewinność.
    Bez potwierdzeń jesteś przegrany.

  • 32. Data: 2013-09-08 01:26:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uzytkownik wrote:

    > Od którego momentu US ma w aktach?

    dobre pytanie.

    > Myślę, że och chwili, kiedy ten dokument zostaje przyjęty, a więc od
    > chwili, kiedy ten dokument wręczam urzędniczce :)

    mozliwe,
    a mozlwie, ze dopiero w "biurze podawczym"
    czy po wysłaniu pocztą już jest w aktach a jak nie to kiedy jest?

> [...]
    > domagać wykonania przy niej kopi, notatki lub odpisu i mogę zażądać
    > uwierzytelnienia. Takie prawo mi daje Ordynacja Podatkowa.

    zgadzam się z dokładnością do słów "przy niej"
    co ty interpretujesz jako natychmiast, od razu, a ja jako "w jej obecnosci".

    masz prawo, pytanie tylko kiedy

    > Składając dokument mam prawo zażądać kopi, odpisu lub możliwości
    > wykonania notatki. Mogę tego dokonać tylko przy urzędniku i tylko w
    > lokalu urzędu, a on na moje żądanie ma mi taki dokument uwierzytelnić.

    owszem, ale niekoniecznie w momencie składania

    > Chwila, chwila. W ustawie nie jest określone kiedy i w jakiej formie ma
    > nastąpić uwierzytelnienie.
    > Zatem można się domyślać, że US może ją wuydać w późniejszym czasie.

    no właśnie.
    dlatego nie masz podstawy do tego aby żądać od niej potwierdzenia
    zupełnie innego dokumentu, który sam przyniosłeś i to na dodatek natychmiast

    > Zauważ jednak, że jaśniepaniurzedniczka kategorycznie mi odmówiła nie
    > tylko uwierzytelnienia, ale także wydania poświadczenia, że taki
    > dokument doniosłem, czego robić nie miała prawa.

    a ja nigdy nie twierdziłem, że ci się poświadczenie nie należy.

    > Możesz wskazać jakąś podstawę prawną do pobierania takich opłat?

    ustawa o opłatach skarbowych. 17 zl.

> [...]
    > Od tego czasu stanowczo żądam potwierdzeń.
    > Pamiętaj, że to petent za każdym razem musi udowadniać swoją niewinność.

    potwierdzen, nie kopii.

  • 33. Data: 2013-09-08 06:31:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-07 23:43, witek pisze:
    > najpierw ktoś musiałby to chciać porównać.
    >
    > Kopię mogę użyć np. do dostania kredytu bankowego i nikt nie bedzie
    > sprawdzał czy kopia różni się od oryginału.

    Twój sposób (samo potwierdzenie złożenia) tym bardziej nie daje
    pewności, że przedstawiany bankowi dokument był złożony US.

    > Ale ten odpis robi urząd a nie ty. I na tym polega różnica.
    > Po za tym musisz zapłacić 17 zł, za wniosek. A tego już vincent nie
    > przepuści.

    Miałem na myśli, że w praktyce poświadcza się na odpisie danym przez
    petenta.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2013-09-08 07:47:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Twój sposób (samo potwierdzenie złożenia) tym bardziej nie daje
    > pewności, że przedstawiany bankowi dokument był złożony US.

    zgadzam sie
    potwierdzenie zlozenia jest dokumentem dla cienie, ze zlozyles co miałeś
    i kiedy. to nie jest dokument potwierdzajacy tresc.

    jak na poczcie wysylasz polecony to dostajesz potwierdzenie "zlozenia" a
    nie tresci listu.

    > Miałem na myśli, że w praktyce poświadcza się na odpisie danym przez
    > petenta.

    no i tego sie tam wlasnie na gorze boją bo to wcale nie musi byc
    identyczna kopia.

  • 35. Data: 2013-09-08 21:08:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2013-09-07 23:43, witek pisze:

    > Kopię mogę użyć np. do dostania kredytu bankowego i nikt nie bedzie
    > sprawdzał czy kopia różni się od oryginału.
    > I w zasadzie właśnie tak robi się przekręty.
    > Pit składa się dwa razy. Raz "ciut" podrasowany, żeby dostać pieczątkę,
    > a potem robi się już właściwą korektę "bo mi się jedno zero omskło".

    A jeśli uzyskam z urzędu urzędowe potwierdzenie treści PIT-u (bo jak
    rozumiem mogę, tylko w innym trybie niż pieczątka na mojej kopii), to
    już nie będę mógł zrobić korekty?

    MJ

  • 36. Data: 2013-09-08 22:56:26
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > masz prawo, pytanie tylko kiedy

    > owszem, ale niekoniecznie w momencie składania

    Ale paniusia nie powiedziała "proszę uiścić opłatę 17zł, a następnie
    proszę przyjść za godzinę czy za dwa dni, lecz powiedziała NIE", czyli w
    tym przypadku złamała prawo.

    > no właśnie.
    > dlatego nie masz podstawy do tego aby żądać od niej potwierdzenia
    > zupełnie innego dokumentu, który sam przyniosłeś i to na dodatek
    > natychmiast

    Nie żądałem potwierdzenia innego dokumentu, lecz moich notatek, których
    dokonałem na wcześniejszym ksero złożonego dokumentu, ponieważ nie
    chciało mi się biegać po schodach (tu raczej powinienem napisać o
    uciążliwości z powodu niedawnej kontuzji nogi) poprosiłem więc o
    potwierdzenie złożenia PCC3 (na czystej kartce lub na blankiecie, które
    jak sam twierdzisz każdy petent ma prawo się domagać). Niestety paniusia
    odmówiła mi jednego i drugiego, ale w końcu potwierdziła mi złożenie
    PCC3 na kserokopi tego PCC3, którą wykonałem po dopisaniu brakujących
    danych na PCC3, poza jej obecnością.
    Zatem paniusia złamała prawo trzykrotnie:
    1. Odmawiając uwierzytelnienia wykonanych przy niej notatek.
    2. Odmawiając mi wydania potwierdzenia złożenia PCC3
    3. Potwierdzając złożenie PCC3 na kserokopii, która została wykonana
    poza jej obecnością

    Ponadto naraziła skarb państwa na stratę, gdyż nie kazała mi uiściłć
    opłaty 17zł :)

    > a ja nigdy nie twierdziłem, że ci się poświadczenie nie należy.

    [...]

    > potwierdzen, nie kopii.

    a ja wyraźnie pisałem, że kiedy odmówiła mi uwierzytelnienia moich
    bazgrołów na kserokopi to poprosiłem ją o potwierdzenie złożenia PCC3
    itego też mi odmówiła, a później mi potwierdziła na kserokopi tego,
    poprawionego PCC3

    Następnego dnia już nie chciała mi ani potwierdzić na kserokopi DR, ani
    dokonać odpowiedniego wpisu, że dostarczono kopię DR pod moim,
    włąsnoręcznie napisanym i podpisanym przeze mnie zobowiązaniem, że
    dostarczę tę kserokopię w przeciągu 7 dni, ani też wydać zaświadczenia,
    że taka kserokopia została dostarczona. Dopiero na hasło, ze pójdę z tym
    do naczelnika spowodowało, że podpisała mi poświadczenie złożenia
    kserokopi DR na drugim egzemplarzu kserokopi tegoż DR.
    Jeżeli była na prawie to po co podpisywała mi na kserokopi DR

    P.S. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeden gość mi powiedział, że facet
    prowadzący punkt ksero i ona mają jakieś koligacje rodzinne i dlatego
    każdego na siłę wysyła na ksero. To nawet by mi się teraz kleiło w
    całość, dlaczego pierwszego dnia wysyłała mnie po kilka razy na ksero i
    bez oporów potwierdzała kserokopie. Drugiego dnia przyniosłem własne,
    kolorowe ksero, a w tym punkcie jest tylko ksero cz-b.
    Układy, układziki, narażanie skarbu państwa na straty .... teraz
    wszystko zaczynam rozumieć :)

  • 37. Data: 2013-09-08 23:34:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    uzytkownik wrote:

    > Ale paniusia nie powiedziała "proszę uiścić opłatę 17zł, a następnie
    > proszę przyjść za godzinę czy za dwa dni, lecz powiedziała NIE", czyli w
    > tym przypadku złamała prawo.

    Jakie pytanie taka odpowiedz.
    Zastanów się dokładnie jakie pytanie jej zadałeś. i czy na to pytanie
    dostales odpowiedz.
    Jej obowiązkiem nie jest pouczanie cie co jeszcze mozesz zrobic.
    Mogła, ale nie musiała.

> [...]
    > danych na PCC3, poza jej obecnością.
    > Zatem paniusia złamała prawo trzykrotnie:
    > 1. Odmawiając uwierzytelnienia wykonanych przy niej notatek.

    notatek sie nie uwierzytelnia.

    > 2. Odmawiając mi wydania potwierdzenia złożenia PCC3

    to sie zgadzam. zloż skargę.

    > 3. Potwierdzając złożenie PCC3 na kserokopii, która została wykonana
    > poza jej obecnością

    sporne, czy ksero musi byc zrobione w jej obecnosci.

    > Ponadto naraziła skarb państwa na stratę, gdyż nie kazała mi uiściłć
    > opłaty 17zł :)

    otrzymanie potwierdzenia zlozenia nie podlega opłacie.

> [...]
    > bazgrołów na kserokopi to poprosiłem ją o potwierdzenie złożenia PCC3
    > itego też mi odmówiła, a później mi potwierdziła na kserokopi tego,

    potwierdzenie zlozenia pcc miala ci obowiazek dac.
    reszty nie.
    pisze to po raz kolejny a ty dalej sie pieniaczych o jakies podisy na
    kopiach.

> [...]
    > kserokopi DR na drugim egzemplarzu kserokopi tegoż DR.
    > Jeżeli była na prawie to po co podpisywała mi na kserokopi DR

    nie wiem po co ci podpisała.

> [...]
    > kolorowe ksero, a w tym punkcie jest tylko ksero cz-b.
    > Układy, układziki, narażanie skarbu państwa na straty .... teraz

    zawsze mozesz sie poskarzyc wyzej.

  • 38. Data: 2013-09-09 11:52:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 05 Sep 2013 16:10:41 -0500, witek napisał(a):
> [...]

    [...]

    > Kurde, ludzie kiedy wy sie nauczycie, ze do chodzenia do US słuzy listonosz.

    Zamienił stryjek...
    To ja już wolę jedną wizytę w urzędzie i trochę biegania niż X wizyt w
    kolejce na poczcie i załatwienie sprawy w przeciągu 3 miesięcy :)

    A w urzędzie - po prostu trzeba sobie sprawdzić dokładnie co jest potrzebne
    do danej procedury i przyjść przygotowanym.
    Fakt, że debilizmem jest brak ksera w urzędzie - powinno być na każdym
    piętrze przynajmniej, choćby i płatne.
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 39. Data: 2013-09-09 14:14:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Osiecki wrote:

    > [...]
    >
    > Zamienił stryjek...
    > To ja już wolę jedną wizytę w urzędzie i trochę biegania niż X wizyt w
    > kolejce na poczcie i załatwienie sprawy w przeciągu 3 miesięcy :)

    ja tam jakos do urzedów nie chodzę i jakos na poczcie nie stoję.

> [...]
    > do danej procedury i przyjść przygotowanym.
    > Fakt, że debilizmem jest brak ksera w urzędzie - powinno być na każdym

    no cos ty. tak daleko.
    powinien stac przy okienku i jeszcze powinien byc pan do obslugi.

  • 40. Data: 2013-09-09 17:12:57
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Jakie pytanie taka odpowiedz.
    > Zastanów się dokładnie jakie pytanie jej zadałeś. i czy na to pytanie
    > dostales odpowiedz.

    Ale ja jej nie zadawałem żadnych pytań lecz poprosiłem o ....
    W jej obowiązku było zażadać potwierdzenia uiszczenia opłaty, skoro taka
    opłata obowiązuje.
    Tak więc skąd u Ciebie tego typu stwierdzenia?

    > Jej obowiązkiem nie jest pouczanie cie co jeszcze mozesz zrobic.
    > Mogła, ale nie musiała.

    I tu jest cały problem naszej pierd.... maszyny biurokratycznej, ze
    siedż w urzędach paniusie, które niczego nie muszą i płaci im się za
    nicniemusienie. W całym cywilizowanym świecie urzednik pomaga petentowi,
    tłumacząc i kierując go tam gdzie trzeba, a u nasz urzędnik jest tylko
    od pierdzenia w stołek i krzywego patrzenia na petentów.

    > notatek sie nie uwierzytelnia.

    Wróć jeszcze kilka postów do tyłu i jeszcze raz przeczytaj fragmant z
    Ordynacji Podatkowej, który zamieściłem, bo zaczynasz tworzyć własne
    prawa :)

    > sporne, czy ksero musi byc zrobione w jej obecnosci.

    j.w.
    Naprawdę uwierz mi, że czasami warto jest przeczytać zapisy prawne, a
    nie brnąć w swoich błędnych przekonaniach pisząc "coś mi świta, ze
    gdzieś, ktoś, ale nie pamiętam gdzie".

    > otrzymanie potwierdzenia zlozenia nie podlega opłacie.

    Dalej nie łapiesz.
    Ja poprosiłem o uwierzytelnienie, a paniusia powiedziała mi NIE.
    Zgodnie z prawem powinna zażyczyć sobie dowodu wpłaty tych 17zł i
    uwierzytelnić lub kazać mi przyjść w innym terminie po odbiór
    uwierzytelnionej kopi.

    > potwierdzenie zlozenia pcc miala ci obowiazek dac.
    > reszty nie.
    > pisze to po raz kolejny a ty dalej sie pieniaczych o jakies podisy na
    > kopiach.

    Wskaż zapis prawny, na mocy którego piszesz takie twierdzenia.
    Ja się pofatygowałem i znalazłem zapis, który "mówi" wręcz coś innego
    niż Ty.
    Zapis ten przytoczyłem i wskazałem jego wiarygodne żródło.
    Nie rozumiem dlaczego dalej brniesz w swoich przekonaniach?