  • 31. Data: 2016-07-13 10:50:14
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 10:43, Kviat pisze:

    > O czym ty piszesz?
    > Sprzedawca może sobie wystawić nawet certyfikat na umiejętność latania,
    > oprawić w złote ramki i powiesić w kiblu.
    >
    > Co chcesz korygować? Nieistniejącą transakcję?

    Fakturę, która została wprowadzona do obrotu, a przedstawia
    nieistniejącą transakcję.

    > Pomimo głupot jakie wypisujesz i twojej arogancji tutaj i na innych
    > grupach, czasem jeszcze mnie coś podkusi żeby zachować w stosunku do
    > ciebie resztki kultury.
    > Przepraszam, mój błąd.

    Wytykanie niewiedzy to jeszcze nie brak kultury.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2016-07-13 11:09:02
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > On 2016-07-13, Kviat wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czekaj, czekaj.
    >
    > Czyli teraz jak ja nie wpisałem do PKPiR faktury od PGNiG, a potem
    > korekty zerującej ową fakturę, to skarbówka im naliczy VAT? :D

    Nie wiem co zrobi skarbówka :)
    Dostawcy mediów działają na trochę innych zasadach i tam _faktyczna_
    dostawa mediów nie jest związana z wystawieniem faktury.

    > Nie sądzę, żeby takie rzeczy określało się tym, czy druga strona sobie
    > coś zaksięguje (zwłaszcza jak nie musi).

    Oczywiście, że nie. Odliczenie VATu to prawo, a nie obowiązek.
    Problemem w tym wątku nie jest to, czy ktoś sobie fakturę zaksięgował
    czy nie. Problemem jest wystawienie faktury do nieistniejącej transakcji.

    Doskonale sobie zdaję sprawę, że w praktyce ludzie różnie sobie z tym
    radzą i wystawiają korekty.
    Jeżeli to faktura na długopis, to nikt nie będzie wnikał czy klient ten
    długopis zwrócił, czy w ogóle nie kupił.
    Przy większych kwotach bezpieczniej jest dokumentować zgodnie z
    rzeczywistością.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 33. Data: 2016-07-13 11:13:49
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 10:50, Liwiusz pisze:

    > Fakturę, która została wprowadzona do obrotu, a przedstawia
    > nieistniejącą transakcję.

    Ciekawe. To wystarczy, że taki "sprzedawca kosztów" w razie wpadki
    wystawi korektę i sprawy nie było?

    > Wytykanie niewiedzy to jeszcze nie brak kultury.

    To teraz masz szansę się czegoś dowiedzieć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 34. Data: 2016-07-13 11:17:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 11:09, Kviat pisze:
    > Przy większych kwotach bezpieczniej jest dokumentować zgodnie z
    > rzeczywistością.

    Czyli jak już się wręczyło fakturę, to tylko korekta, a nie anulacja.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2016-07-13 11:20:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 11:13, Kviat pisze:

    > Ciekawe. To wystarczy, że taki "sprzedawca kosztów" w razie wpadki
    > wystawi korektę i sprawy nie było?

    Sprawdź i zdaj relację.

    Poza tym nie wiem czemu używasz tego argumentu wobec mnie. Jeśli
    uważasz, że fakturę wprowadzoną do obrotu można anulować, a nie trzeba
    korygować, to zacytuj odpowiednie przepisy, a nie dajesz jakieś analogie
    z dupy.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2016-07-13 11:34:21
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 11:20, Liwiusz pisze:

    > Sprawdź i zdaj relację.

    To po co piszesz o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia?

    > Poza tym nie wiem czemu używasz tego argumentu wobec mnie.

    Żebyś nie wprowadzał w błąd innych, którzy czytają wątek.

    > Jeśli
    > uważasz, że fakturę wprowadzoną do obrotu można anulować,

    Czytaj ze zrozumieniem: bank nie zaksięgował faktury, zwrócił fakturę.
    ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

    czytaj drukowanymi: ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

    > a nie trzeba
    > korygować, to zacytuj odpowiednie przepisy, a nie dajesz jakieś analogie
    > z dupy.

    Przepisów i tak nie zrozumiesz, a tu masz łopatologicznie:
    http://poradnik.wfirma.pl/-kiedy-mozna-anulowac-fakt
    ure-vat
    http://www.vat.pl/kiedy_i_jak_anulowac_fakture_komen
    tarz_vat_interpretacje_3531.php

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 37. Data: 2016-07-13 11:41:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 11:34, Kviat pisze:

    > To po co piszesz o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia?

    Nie piszę o sprzedawaniu kosztów, jakbyś umiał czytać, to byś zauważył ;P

    > Żebyś nie wprowadzał w błąd innych, którzy czytają wątek.

    To nie jest odpowiedź na pytanie.

    > Czytaj ze zrozumieniem: bank nie zaksięgował faktury, zwrócił fakturę.
    > ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

    Nie zmienia to faktu, że faktura została już wprowadzona do obrotu. A
    czy zwrócił, tego nie wiadomo. Może ją nadal ma. Zresztą jest to
    nieistotne z uwagi na pierwsze zdanie.

    > czytaj drukowanymi: ZWRÓCIŁ FAKTURĘ

    Zrozum pusty łbie - faktura już została wprowadzona do obrotu i jej
    ewentualny zwrot nie zmieni tego faktu.

    > Przepisów i tak nie zrozumiesz, a tu masz łopatologicznie:
    > http://poradnik.wfirma.pl/-kiedy-mozna-anulowac-fakt
    ure-vat

    "faktura VAT nie trafiła do obiegu prawnego (nie dotarła do odbiorcy)" -
    tutaj ten warunek nie jest spełniony.

    Czekam na dalsze wylewanie na mnie pomyj przez debila.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2016-07-13 11:47:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 13 Jul 2016 11:17:00 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Czyli jak już się wręczyło fakturę, to tylko korekta, a nie anulacja.
    W praktyce miałem kilka sytuacji kiedy wysłałem pocztą fakturę za
    usługę i Klient jej nie opłacił, odesłał z powrotem i zrezygnował z
    realizacji usługi przed jej rozpoczęciem. Oryginał faktury był
    podpięty pod kopię wraz z informacją (nie pamiętam dokładnie)
    "anulowano". Kontrola US CIT+VAT nie przyczepiła się.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 39. Data: 2016-07-13 11:51:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 11:47, WAM pisze:

> [...]
    > podpięty pod kopię wraz z informacją (nie pamiętam dokładnie)
    > "anulowano". Kontrola US CIT+VAT nie przyczepiła się.

    A wiedziała, że faktura była u klienta?
    Jak nie wiedziała, to się nie czepiała.
    Jak wiedziała, to się mogła nie czepiać, bo po co robić sztuczne problemy.
    Ale jakby przyszli nie na kontrolę, tylko szukać haków, to mieliby punkt
    zaczepienia, jeśli jakiś przedsiębiorca słucha ludzi takiej podejrzanej
    proweniencji jak Kviat ;)

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2016-07-13 11:57:49
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-13 o 11:41, Liwiusz pisze:

    > Nie piszę o sprzedawaniu kosztów,

    OMG... Ja też nie.

    > jakbyś umiał czytać, to byś zauważył ;P

    Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś zauważył.

    > Nie zmienia to faktu, że faktura została już wprowadzona do obrotu.

    Bredzisz.

    > czy zwrócił, tego nie wiadomo.

    Wiadomo:
    "Pracownik banku obsługujący mojego klienta nie chce podpisać korekty,
    nie chce korekty, odesłał pierwszą fakturę pisząc, że on jej wcale do
    swojej księgowości nie przekazał."

> [...]

    Bredzisz.

    ure-vat

    > "faktura VAT nie trafiła do obiegu prawnego (nie dotarła do odbiorcy)" -

    Czytaj do końca. Ze zrozumieniem.

    > Czekam na dalsze wylewanie na mnie pomyj przez debila.

    Miałeś tam też drugi link, który wyciąłeś bo ci nie pasował do twoich
    bredni, debilu:
    http://www.vat.pl/kiedy_i_jak_anulowac_fakture_komen
    tarz_vat_interpretacje_3531.php

    Czytaj do skutku.