    From: Andrzej <a...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta faktury z roku poprzedniego
    Date: Tue, 11 Nov 2008 18:13:45 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Może rzuć przykładowymi kwotami, w szczególności dotyczącymi korekty.
    > Bo nijak mi się opis nie zgadza z uwagą.
    > Dla wygody przyjmijmy:
    > - roczny przychód: 100 000 zł
    > - roczne koszty: 60 000 zł, w tym 1000 zł faktura za szkolenie
    > - korekta kwoty faktury z 1000zł na 2000 zl.
    >
    > Jak to może *nie wpłynąć* na dochód?

    Dziękuję za zainteresowanie problemem - wiem, że często na tą grupę
    zaglądasz i pomogłeś wielu osobom.

    Co do faktury, nie chciałem tutaj w pierwszym poście zamęczyć danymi i
    sposobem księgowania faktur ze szkoleń EFS'owch. Oto szczegółowe dane:

    1. Faktura oryginalna (1 pozycja)

    Kwota za całe szkolenie 9021,82zł
    - w tym zaliczka własna przedsiębiorcy 1722,70zł

    Księgowana w KPiR tak:
    - Pozostałe przychody: 7299,12zł (różnica powyż.)
    - Pozostałe wydatki: 9021,82zł
    Przychód: -1722,7zł

    2. Faktura korygująca (1 pozycja)

    Kwota za całe szkolenie 8613,52zł
    - w tym zaliczka własna przedsiębiorcy 1722,70zł

    .... i stosując ten sam algorytm....
    Przychód: -1722,7zł

    Czyli obie faktury przed i po korekcie dają przychód -1772,7zł, co jest
    wkładem własnym moim - taką kwotę faktycznie przelałem na konto firmy
    szkoleniowej.

    Co powinienem zrobić z tą fakturą korygującą? Czy otworzyć KPiR z 2007 i
    zrobić dodatkowy wpis na samym końcu w grudniu i tam dopisać takie kwoty
    aby przychody i koszty się zgadzały, a następnie wysłać korektę rocznej
    deklaracji z 2007?

    Andrzej