    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta faktury z roku poprzedniego
    Date: Wed, 12 Nov 2008 00:12:40 +0100

    On Tue, 11 Nov 2008, Andrzej wrote:

    > Co do faktury, nie chciałem tutaj w pierwszym poście zamęczyć danymi i
    > sposobem księgowania faktur ze szkoleń EFS'owch. Oto szczegółowe dane:
    >

    > 1. Faktura oryginalna (1 pozycja)
    >
    > Kwota za całe szkolenie 9021,82zł
    > - w tym zaliczka własna przedsiębiorcy 1722,70zł
    >
    > Księgowana w KPiR tak:
    > - Pozostałe przychody: 7299,12zł (różnica powyż.)
    > - Pozostałe wydatki: 9021,82zł
    > Przychód: -1722,7zł

    Pas.
    Zdecydowanie zbyt wielu rzeczy w przedstawionym wyżej pomyśle NIE
    ROZUMIEM,

    Primo: to szkolenie było *dla Ciebie* (i stanowi Twój *koszt*)
    czy je *prowadziłeś* (i stanowi Twój *przychód*)?
    Secundo: jaka "zaliczka" w KPiR???
    Albo ściślej: co rozumiesz pod słowem "zaliczka własna"?

    Bo mam nadzieję że nie to co *znaczy* zaliczka?
    Zakładam że przepisy znasz:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:

    1) pobranych wpłat lub zarachowanych należnoœci na poczet dostaw towarów i
    usług, które zostanš wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a
    także otrzymanych pożyczek i kredytów oraz zwróconych pożyczek, z
    wyjštkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek,
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    8) wydatków na:

    a) spłatę pożyczek (kredytów), z wyjštkiem skapitalizowanych odsetek od
    tych pożyczek (kredytów),
    ---

    (a jak nie znasz to przynajmniej nry rozdziałów poznajduj ;))

    > Czyli obie faktury przed i po korekcie dają przychód -1772,7zł

    Ale jedyną metodą uzyskania ujemnego przychodu jest korekta
    przychodu, realnego przychodu lub przychodu "wirtualnego"
    wynikłego np. z korekt VAT, skąd Ty wziąłeś "normalny",
    luzem stojący ujemny przychód???

    > co jest
    > wkładem własnym moim - taką kwotę faktycznie przelałem na konto firmy
    > szkoleniowej.

    A kogo - dla potrzeb KPiR - obchodzą jakieś zaliczki?

    > Co powinienem zrobić z tą fakturą korygującą? Czy otworzyć KPiR z 2007

    Jeśli jest tak, że tekst o *zaliczce* trzeba rozumieć dosłownie, to
    obawiam się że masz do skorygowania nie fakturę, a samą KPiR.
    I jeśli robiłeś tak częściej, to (jak US zacznie dochodzić co i jak)
    czynności sprawdzające :) normalnie one "nie gryzą", ale po tym
    co piszesz mam pytanie - czy próbowałeś pokazać swoją KPiR kiedyś
    doradcy podatkowemu?

    Bo jak ja (po ~kwartale prowadzenia DG) poszedłem do doradczyni,
    to cyrk zaczął się przy *pierwszym* wpisie :D :>
    Był tak: "a gdzie ujął pan remanent początkowy?" :P

    pzdr, Gotfryd