    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Date: Mon, 29 Dec 2003 16:04:49 +0100

    Użytkownik Slawek Kos napisał:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > firmy

    > Ja rozumiem, ze nie maja prawa wystawic Faktury VAT...
    > Ale dlaczego nie moga wystawc "zwyklej" faktury?
    > Jest jakis przepis, ktory zabrania by rachunek nazwac faktura?

    W polskim prawie funkcjonują wyłacznie: faktura VAT i rachunek.

    Ordynacja mówi że sprzedwaca ma obowiązek wystawic rachunek. Nie ma
    obowiązku wystawiac faktury, chyba że to faktura Vat ale wtedy reguluja
    to inne przepisy.
    Nie możesz zmusić nikogo do wystawienia dokumentu który nie funkcjonuje
    w prawie dotyczącym szeroko pojętego obrotu gospodarczego.

    Zresztą wystawianie czegos co nazywa się FAKTURA az sie prosi o wrednego
    kontrolera który stwierdzi że to nieprawidłowo wystawiona faktura Vat a
    wtedy to nie daj boże.

    A co się tak tej faktury przyczepiłś??? Założyłes sie z kimś o gruba
    forse czy to jakis fetyszyzm?

    Przeciez koszty dokumentujesz rachunkami lub fakturami VAT więc
    literalnie podchodząc koszt udokumentowany FAKTURA nie nadaje sie do
    KUP. ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk