  • Data: 2014-09-08 11:21:02
    Temat: Re: Optymalizacja - dg + sprzedaż licencji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Sep 2014, PB wrote:

    > Jakiej kary?

    Odrębnej ;)

    > Moje koszty były zawsze znacznie niższe niż 50%. Korekta byłaby na moją korzyść.

    No, nikt nie pisał o dopłaceniu podatku, choć... może to się zdarzyć :)
    (uśmiech dlatego, że po prawdzie US może kazać dopłacić "z tytułu", *ALE*
    wtedy można samemu skorygować koszty w innej pozycji, zażądać korekty
    i "odzyskać" zwrot z innego tytułu).

    > I w czym jestem sobie winny?

    W uwierzeniu błędnym interpretacjom...
    Nie pamiętam jak to dokładnie szło (nie umiem odszukać), ale dawno
    temu ktoś na grupie napisał coś w stylu, że pójście po interpretację
    do US przypomina wycieczkę barana do wilka, myśli że na strzyżeniu
    się skończy ;)
    Formalnie sprowawdza się to do faktu, że obowiązuje litera prawa,
    a nie interpretacja. Łopatologicznie oznacza zaś, że o ile przepis
    ustawy nie stanowi inaczej, to nie interpretator odpowiada za
    skutki błędnej interpretacji, lecz zobowiązany do przestrzegania
    prawa.

    Faktem jest, że wtedy jest spora szansa uniknięcia *KARY* (mandatu),
    co do Twojego przypadku pasuje.
    Ale nie oddzielasz potencjalnej dopłaty podatku (z odsetkami) która jest
    po prostu "należnością", z karą którą obrywa się osobno.

    <OT>
    ZUSowi tak uwierzyły dziesiątki (jeśli nie setki) tysięcy ubezpieczonych,
    co skutkowało zmianą w ustawie "działającą wstecz", a swojego czasu
    po "odkryciu" że wg ustawy tylko homologacja pozwala przekwalifikować
    "auto z kratką" na ciężarowe, sam minister wydał odezwą do skarbówek,
    żeby "w imię wiarygodności" nie karać podatników i nie ściągać
    zaległości :]
    Jak zdarzenie ma "mniejszą skalę", to już tak dobrze nie jest.

    pzdr, Gotfryd