  • 51. Data: 2006-11-17 12:36:08
    Temat: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 13:32:02 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    napisał(a):

    > Mnie też nie o nazwę chodzi.

    UoD i UZ to są umowy nazwane, teraz zależnie co do nich wpiszesz to może
    być albo DG albo DWO. Jeśli wykonujesz DWO a rozliczasz w ramach DG
    to tak czy siak ryzykujesz że ew kontrola to przekwalifikuje.

  • 52. Data: 2006-11-17 12:41:18
    Temat: [OT]Re: Samozatrudniaj?cy strac? przywileje podatkowe - jak to wygl?da w praktyce?
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    \n napisał(a):

    > O ile udało mi się zrozumieć z tej powodzi krzaków które produkujesz,

    Widocznie Twój czytnik nie rozpoznaje nagłówka

    wybierz go ręzcnie w takim przypadku.

    --
    Paweł

  • 53. Data: 2006-11-17 12:44:16
    Temat: Re: [OT]Re: Samozatrudniaj1cy strac1 przywileje podatkowe - jak to wygl1da w praktyce?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pawel,

    Friday, November 17, 2006, 1:41:18 PM, you wrote:

    [...]

    > Widocznie Twój czytnik nie rozpoznaje nagłówka

    Jego czytnik nie radzi sobie z UTF-8

    > wybierz go ręzcnie w takim przypadku.

    O ile czytnik w ogóle obsługuje...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2006-11-17 13:19:18
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <o...@u...mshome.net>,
    t <r...@o...pl> wrote:

    > Dnia 17-11-2006 o 13:01:38 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    > napisa(C)(C)(a):

    > I tu mnie masz :)
    > Z tym że dołoż ten ZUS do tej kwoty i znowu DG górą.

    Nie chce mi się liczyć, ale chyba nie aż o tyle, żeby z płatnego urlopu
    rezygnować (i dokładać sobie zmartwień pt. "kto mi księgowość poprowadzi
    i na ile pójdę za to siedzieć").

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 55. Data: 2006-11-17 13:24:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 14:19:18 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    napisał(a):

    > Nie chce mi się liczyć, ale chyba nie aż o tyle, żeby z płatnego urlopu
    > rezygnować (i dokładać sobie zmartwień pt. "kto mi księgowość poprowadzi
    > i na ile pójdę za to siedzieć").

    W sumie to na dwoje babka wróżyła, zależy chyba od człowieka.
    Jeden zrezygnuje z urlopu żeby szukać możliwości, inny chce
    odbębnić 8 godzin i wrócić do domu a na wakacje wyjechać do grecji
    na 2 albo 3 tygodnie.

    pozdrawiam

  • 56. Data: 2006-11-17 13:28:07
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <o...@u...mshome.net>,
    t <r...@o...pl> wrote:

    > UoD i UZ to są umowy nazwane, teraz zależnie co do nich wpiszesz to może
    > być albo DG albo DWO. Jeśli wykonujesz DWO a rozliczasz w ramach DG
    > to tak czy siak ryzykujesz że ew kontrola to przekwalifikuje.

    Nie rozumiem. Możesz rozjaśnić? Bo mnie się wydaje, że DWO to taka
    furtka pozwalająca robić pewne rzeczy zarobkowo _bez_ zakładania DG. Np.
    pisać teksty do gazet. Ale skoro zdecydowałem się założyć firmę
    zajmującą się pisaniem tekstów do gazet (dla uproszczenia - wyłącznie
    tym), to żadna kontrola mi jej nie może zmienić w DWO.

  • 57. Data: 2006-11-17 13:33:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 14:28:07 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zajmującą się pisaniem tekstów do gazet (dla uproszczenia - wyłącznie
    > tym), to żadna kontrola mi jej nie może zmienić w DWO.

    Ja też tego do końca nie rozumiem, ale można poczytać, przykładowo:

    http://www.czasopisma.pwp.pl/glosa-200311.xml?katalo
    g=2003111

  • 58. Data: 2006-11-17 13:34:35
    Od: t <r...@o...pl>

    napisał(a):

> [...]
    > zajmującą się pisaniem tekstów do gazet (dla uproszczenia - wyłącznie
    > tym), to żadna kontrola mi jej nie może zmienić w DWO.

    Cytat z tegoż artykułu:

    "
    Pojawiło się pytanie, czy skutkiem zmian, które weszły w życie 1.01.2003
    r., było jedynie podkreślenie, że działalność wykonywana osobiście stanowi
    odrębne od pozarolniczej działalności gospodarczej źródło przychodów, czy
    też wskazanie, że działalność spełniająca warunki do uznania jej za
    wykonywaną osobiście nie może być nigdy kwalifikowana jako pozarolnicza
    działalność gospodarcza, nawet gdy prowadzona jest na podstawie wpisu do
    ewidencji działalności gospodarczej.
    "

  • 59. Data: 2006-11-17 14:25:59
    Od: m...@g...com

    t wrote:

> [...]
    > proste ćwiczenie
    > przy tablicy - ile na rękę zostaje z 1100zł _wydanym_przez_pracodawcę_

    Szeroko pojęte "zmuszanie" - to także IMHO też wrobienie w DG czasem. Moja
    znajoma zarabiała 2000zł (na rękę) na umowę o pracę. Po jakimś czasie
    awansowała, co wiązało się z ze znacznym zwiększeniem obowiązków i
    podwyżką. Pracodawca zaproponował 2 warianty podwyżki: normalna, umowa o
    pracę, podwyżka jakaś kosmetyczna, lub samozatrudnienie na kwotę 3000 zł.
    Wybrała samozatrudnienie - cieszyła się jakby Pana Boga za nogi złapała,
    kiedy jak łatwo obliczyć - podwyżka z punktu widzenia pracodawcy wynosi
    kilkanaście złotych.

    Wiadomo, sama jest sobie winna - mogła sobie to przeliczyć. Ale to
    humanistka[1], a rachunki nie są takie trywialne :).

    p. m.

    [1] - wg modnej ostatnio definicji, że humanista to człowiek nie lubiący
    matematyki i fizyki, a nie tak jak kiedyś - człowiek wszechstronnie
    wykształcony.

  • 60. Data: 2006-11-17 22:02:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Nov 2006, Harnaœ wrote:

    > Faktem jest, że część pracodawców warunkuje zatrudnienie od przejścia
    > na DG i to dla stosunkowo niewielkich uposażeń. Szczerze mówiąc nie
    > rozumiem jaki mają z tego zysk, w sytuacji, gdy pracownik nawet
    > wolałby mieć "na rękę" mniej przy umowię o pracę, bo znam takie
    > sytuacje.

    Odpowiedź jest prosta: "ryzyko".
    To że umowa o pracę daje "prawo do ochrony" które *nie jest* związane
    z gospodarczym celem pracy, przerzucając na pracodawcę obowiązki
    socjalne które *państwo* na siebie wzięło, do tego przerzucając również
    na niego "loterię" - ryzyko ponoszenia kosztów związanych
    z "przypadkiem".
    W normalnych regulacjach każdy stara się *zmniejszyć* ową loterię,
    w różny sposób ubezpieczając się od zdarzeń przypadkowych.
    A teraz patrzymy na przepisy prawa pracy:
    - ryzyko zachorowania pracownika w istotnej części (czyli miesiąc
    na rok) jest "wrzucone" na pracodawcę
    - koszty skutków zajścia w ciążę pracownicy są "wrzucone" na
    pracodawcę
    - te same przepisy nakazują rowne traktowanie wg płci

    Skutki?
    Nim się do nich zabierzemy, trzeba jedno powiedzieć wyraźnie:
    jeśli państwo CHCE aby było pokrywane np. ryzyko zachorowania
    (w zupełności się zgadzam że powinno być) to jasnym jest
    że KTOŚ musi zapłacić. W założeniu: "wszyscy"
    To raz.
    Jak państwo nakłada "obowiązek na pracodawcę", to płacą za to
    PRACOWNICY, bo poza mikroprzedsiębiorcami "ja i szwagier wspólnik"
    stanowią oni główną siłę napędową przedsiębiorstwa.
    To dwa.

    A teraz patrzymy na skutki: mamy dwu przedsiębiorców.
    Jeden przejął się "poltyką socjalną" państwa i z wielkim
    hukiem zatrudnia panienki w ciąży i wszystkich co bardziej
    chorowitych.
    Drugi nie patyczkując się przepisami, w myśl założenia "jak
    co to mogę firmę zamknąć albo lepiej sprzedać przedsiębiorstwo
    komu innemu, pracowników się zwolni a on zatrudni nowych"
    bardzo stara się o ominięcie owych przepisów.

    Jak to się skończy?
    Ano ten pierwszy... zostanie bez pracowników.
    Nie będzie komu zarabiać :>
    I nauczki z "okresu przemian" nie wystarczyły - któraś huta szkła
    tak bardzo zwracała uwagę na "sytuację socjalną" pracowników,
    zwalniając tylko tych którym przysługiwały jakieś wcześniejsze
    emerytury, ze został biurowiec z większością załogi i piece.
    Bez jednego wytapiacza.

    Gdzie leży problem? - ano w tym, że ZAKŁAD PRACY ma pełnić
    *za* państwo rolę "społeczną".

    Co daje "samozatrudnienie"?

    Ano obejście większości tych przepisów. Nie użyję przymiotników
    jakich to przepisów ;)

    > Myślę, że to jednak jest margines i żadne przepisy nie zmienia
    > podejścia pracodawców do pracowników, zawsze się znajdzie obejście
    > przepisów.

    Ano.

    > Jedyne co może zmienić sytuację pracowników na plus to
    > sytuacja na rynku pracy i to już się dzieje. Wystarczy pomagać
    > pracodawcom tworzeniem prostego prawa, a nie jeszcze bardziej
    > komplikować istniejące.

    Też.
    W szczególności doprowadzić do sytuacji że rolę UBEZPIECZENIA pełni
    UBEZPIECZENIE, a nie koledzy chorego.

    > Wszyscy wiemy, że chodzi wyłącznie o wyrzucenie rzeszy ludzi z podatku
    > liniowego i zwiększenie przychodów do budżetu oraz zwiekszeniu wpływów
    > do ZUS.

    No cóż.

    pzdr, Gotfryd