  • 41. Data: 2006-11-17 11:57:31
    Temat: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ejjvc1$8cn$1@opal.futuro.pl>,
    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Dnia Fri, 17 Nov 2006 09:11:20 +0100, Gotfryd Smolik news napisa(C)(C)(a):

    > Udowodnienie UoP jest dość trudne.

    Śmiem twierdzić, że bez pomocy pracownika i pracodawcy - niemożliwe.

    > Udowodnienie UoD albo UZ będzie dużo
    > łatwiejsze.

    A owszem. Ale czy chcesz powiedzieć, że UoD albo UZ nie będzie wolno
    wykonywać i rozliczać tak jak do tej pory _w_ramach_ prowadzonej DG?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 42. Data: 2006-11-17 11:59:59
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 12:57:31 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    napisał(a):

    > A owszem. Ale czy chcesz powiedzieć, że UoD albo UZ nie będzie wolno
    > wykonywać i rozliczać tak jak do tej pory _w_ramach_ prowadzonej DG?

    Tutaj kwestia nie jest chyba odnośnie nazwy umowy tylko treści.

  • 43. Data: 2006-11-17 12:01:38
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <o...@u...mshome.net>,
    t <r...@o...pl> wrote:

    > Dnia 17-11-2006 o 09:11:20 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    > napisa(C)(C)(a):

    > Fakt, akurat do tej grupy tego nie da się przypisać, ale w mediach histeria
    > że biednych okradamy każąc zakłądać DG...
    >
    > Gdybym dostał czas w TV koło 20:00 zamiast ptactwa to bym zaproponował
    > proste ćwiczenie
    > przy tablicy - ile na rękę zostaje z 1100zł _wydanym_przez_pracodawcę_
    > przy umowie o pracę
    > a ile przy samozatrudnieniu.

    A policzyłeś to dla normalnych (znaczy nie tych dla rozpoczynających
    teraz DG) składek na ZUS? ;))

  • 44. Data: 2006-11-17 12:11:05
    Temat: Re: SamozatrudniajÂący stracÂą przywileje podatkowe - jak to wyglÂąda w praktyce?
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 11/17/2006 12:09 PM, Użytkownik t napisał:

> [...]
    > W koĹ?cu gdyby ZUS byĹ? taki super to powaĹźni inwestorzy wkĹ?adali by
    > pieniÄ?dze na konta emerytalne - a jednak
    > tego nie robiÄ? z niezrozumiaĹ?ych(w Ĺ?wietle Twojej wypowiedzi) powodĂłw.
    >
    > Kurka siÄ? mi scyzoryk otwiera Ĺźe jeszcze sÄ? na tej grupie tacy co
    > myslÄ? Ĺźe ZUS ich zbawi.
    > ZUS jest dla mas ktĂłre nieumiejÄ? o siebie zadbaÄ?, a tutaj na grupie
    > - sÄ?dzÄ?c z postĂłw - jest jakby nie patrzeÄ?
    > swego rodzaju elyta, ktĂłra co jak co ale co robiÄ? z wĹ?asnymi
    > pieniÄ?dzmi raczej wie i nie potrzebuje
    > pasoĹźytniczo-miĹ?oĹ?ciwego pomocnika w rodzaju ZUS.

    O ile udało mi się zrozumieć z tej powodzi krzaków które produkujesz,
    cała prezentacja miała by pokazać jaki to ZUS jest be a cała korzyść z
    samozatrudnienia polegać ma na tym, że pieniądze zaoszczędzone na ZUSie
    należy oddać innej instytucji. Rzeczywiście ludzie by przejrzeli na oczy...

  • 45. Data: 2006-11-17 12:15:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello n,

    Friday, November 17, 2006, 1:11:05 PM, you wrote:

    [...]

    > O ile udało mi się zrozumieć z tej powodzi krzaków które produkujesz,

    Krzaki sam produkujesz, psując poprawnie zadeklarowane i dopuszczone
    do używania w polskim usenecie kodowanie.

    [...]

    > --

    Delimiter popraw.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 46. Data: 2006-11-17 12:15:15
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ejim0d$83i$1@inews.gazeta.pl>,
    Władysław Kornatowski <s...@x...pl> wrote:

    > Pytania:
    >
    > 1) Co w przypadku, gdy mam kilku zleceniodawców,
    > ale praca dla jednego z nich (i tylko jednego)
    > spełnia te 3 warunki?
    >
    > Pytam o to tez w kontekście tego, że ludzie gadają,
    > że wystawianie "jakichś" faktur na innych zleceniodawców
    > raz na miesiac załatwi sprawę. Ale z powyzszego zapisu
    > nic takiego nie wynika.

    Hm. Można by się spierać - zwróć uwagę na p. 3. ("z prowadzoną
    działalnością"). Skoro nie napisali "z tymi czynnościami" or co...

    Swoją drogą chciałbym zobaczyć dowód, że samozatrudniony nie ponosi
    ryzyka gospodarczego... zaraz po definicji, co to jest to ryzyko.

    > 5) Jak się ma warunek nr 2 do usług, ktore ze swojej natury
    > sa wykonywane w miejscu, czasie, i pod okiem zleceniodawcy?
    > Np. wyremontowanie komuś mieszkania.

    Napisali "pod kierownictwem". Wystarczy machać szpachlą w innym
    kierunku, niż zleceniodawca każe ;)

    > 9) Dlaczego wszyscy piszecie o "zmuszanych" do zatrudnienia?
    > Ja znam wiele osób, które "musiały" przejsc na DG, ale
    > po paru miesiącach stwiedziły ,że tak jest korzystniej
    > i teraz nie mają najmniejszej ochoty wracać na etat.
    > Sam do takich należę.

    Dlatego właśnie, przynajmniej ja. Bo chodzi mi o tych, którzy są na DG,
    chociaż zdecydowanie (aż do ewentualnego sądzenia się) woleliby umowę o
    pracę kosztującą pracodawcę tyle samo.

  • 47. Data: 2006-11-17 12:18:22
    Temat: Re: Samozatrudniaj?cy strac? przywileje podatkowe - jak to wygl?da w praktyce?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 13:11:05 \n <...@...xy> napisał(a):

> [...]
    > samozatrudnienia polegać ma na tym, że pieniądze zaoszczędzone na ZUSie
    > należy oddać innej instytucji. Rzeczywiście ludzie by przejrzeli na

    Powódź krzaków pojawiła mi się dopiero w Twoi poscie, ja produkuję UTF-8
    z tego co widzę. Aczkolwiek może coś źle widzę bo faktycznie dziwne to.

    Odnośnie ZUS - rób jak uważasz, natomiast faktem jest że małym wysiłkiem
    możesz mieć 2x tyle niż oferuje ZUS, średnim 3x tyle a jak jesteś naprawde
    dobry
    to masz nieograniczone pole do działania.

    pozdrawiam

  • 48. Data: 2006-11-17 12:19:07
    Temat: Re: Samozatrudniaj(C)?cy strac(C)? przywileje podatkowe - jak to wygl(C)?da w praktyce?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <op.ti33yvgx5o25xk@unknown>, t <r...@o...pl> wrote:

    > Gdyby był taki
    >
    > Art 666
    > 1. KPiR można prowadzić dowolnie
    > 2. Stwierdzenie rzetelności i niewadliwości KPiR należy do urzędnika
    > 3. Urzędnik się nie myli
    >
    > to mogli by dopłacać i nikt by firmy nie prowadził :)

    W ramach likwidowania afer dojdziemy i do tego.

  • 49. Data: 2006-11-17 12:32:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <o...@u...mshome.net>,
    t <r...@o...pl> wrote:

    > Dnia 17-11-2006 o 12:57:31 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    > napisa(C)(C)(a):

    > Tutaj kwestia nie jest chyba odnośnie nazwy umowy tylko treści.

    Mnie też nie o nazwę chodzi.

  • 50. Data: 2006-11-17 12:32:13
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 13:01:38 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    napisał(a):

    > A policzyłeś to dla normalnych (znaczy nie tych dla rozpoczynających
    > teraz DG) składek na ZUS? ;))

    I tu mnie masz :)
    Z tym że dołoż ten ZUS do tej kwoty i znowu DG górą.