  • 1. Data: 2004-01-11 09:13:50
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne
    Od: mryszard <n...@p...pl>

    Skończyłem 60 lat i od maja 2003 jestem na emeryturze. Składkę na
    ubezpieczenie zdrowotne ZUS zdziera ze mnie w wysokości 154 zł do
    grudnia, a w styczniu już mi potrącili 159 zł, w związku z czym biorę o
    5 zł mniejszą emeryturę. Mam pytanie; czy mogę się wypisac z tego
    obowiązkowego płacenia. Ostatni raz u lekarza byłem na badaniach
    okresowych w pracy w 1996 roku i od tego czsu nie chodzę do lekarzy, bo
    cieszę się dobrym zdrowiem. Za pieniądze mi zabrane mogę sobie co drugi
    miesiąc zafundować wizytę domową i jeszcze mi zostanie na leki. Po co ma
    mnie ktoś straszyć że lekarze nie podpisali czegoś tam i nie będę miał
    zapewnionej opieki zdrowotnej. Czy ktoś z Państwa potrafi mi coś
    powiedzieć na w/w temat?
    --
    Pozdrawiam.
    mryszard

  • 2. Data: 2004-01-11 15:58:57
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik mryszard napisał:
> [...]
    > grudnia, a w styczniu już mi potrącili 159 zł, w związku z czym biorę o
    > 5 zł mniejszą emeryturę. Mam pytanie; czy mogę się wypisac z tego
    Żadnych szans, ubezpieczenie zdrowotne jest obowiązkowe.
    Ja mam kosiarkę spalinową, a muszę płacić podatek na autostrady wliczany
    od tego roku do ceny paliwa. Taki wesoły kraj.

    BogdanKa

  • 3. Data: 2004-01-11 16:36:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <btrrsk$e3q$1@news.onet.pl>, Bogdan Kwietniak wrote:
    > Żadnych szans, ubezpieczenie zdrowotne jest obowiązkowe.
    > Ja mam kosiarkę spalinową, a muszę płacić podatek na autostrady wliczany
    > od tego roku do ceny paliwa. Taki wesoły kraj.

    Ustawodawca obejrzał film 'Straight story' Lyncha. :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 4. Data: 2004-01-11 16:41:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mryszard,

    Sunday, January 11, 2004, 10:13:50 AM, you wrote:

> [...]
    > ubezpieczenie zdrowotne ZUS zdziera ze mnie w wysokości 154 zł do
    > grudnia, a w styczniu już mi potrącili 159 zł, w związku z czym

    Tak naprawdę, to _rzeczywistego_ potrącenia jest tylko 9.36 PLN. Nie
    można zapominać, że większość ubezpieczenia zdrowotnego jest pokrywana
    z podatku dochodowego.

    > Mam pytanie; czy mogę się wypisac z tego obowiązkowego płacenia.

    Nie.

    > Ostatni raz u lekarza byłem na badaniach okresowych w pracy w 1996
    > roku i od tego czsu nie chodzę do lekarzy, bo cieszę się dobrym
    > zdrowiem.

    Nic, tylko pogratulować. Trzeba mieć dobre zdrowie, żeby chorować w
    naszym kraju :-(

    > Za pieniądze mi zabrane mogę sobie

    Za 9.26 PLN? Chyba jednak nie...

> [...]
    > tam i nie będę miał zapewnionej opieki zdrowotnej. Czy ktoś z
    > Państwa potrafi mi coś powiedzieć na w/w temat?

    Nic nie można zrobić. Zmiana systemu ubezpieczeń na realny jest
    nierealna. Jedynie oszołomom z UPR się wydaje do zrobienia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2004-01-12 14:33:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hello mryszard,
    [...]
    >+ Tak naprawdę, to _rzeczywistego_ potrącenia jest tylko 9.36 PLN. Nie
    >+ można zapominać, że większość ubezpieczenia zdrowotnego jest pokrywana
    >+ z podatku dochodowego.

    Owszem. Z tytułu że "zawsze tak było".
    Znaczy: podatku jest ok. 10% "według skali" oraz składki 8,25%
    Nie znaczy to że mamy prawo mówić iż "UZ jest tylko 0,5%" !
    To *jest* składka która idzie "na zdrowie" - tyle, że częściowo
    "na biurokrację ze zdrowiem związaną".

    >+ > Mam pytanie; czy mogę się wypisac z tego obowiązkowego płacenia.
    >+
    >+ Nie.
    [...]
    >+ > Za pieniądze mi zabrane mogę sobie
    >+
    >+ Za 9.26 PLN? Chyba jednak nie...

    Jak wyżej :)

    [...]
    >+ Nic nie można zrobić. Zmiana systemu ubezpieczeń na realny jest
    >+ nierealna. Jedynie oszołomom z UPR się wydaje do zrobienia.

    Myślisz że mogliby spowodować większe straty niż wszystkie
    dotychczasowe "reformy zdrowia" razem wzięte ??
    Przecież mryszard dokładnie tego chce.

    Czy większość społeczeństwa nie skończyłaby tak, że przestałaby
    płacić jakiekolwiek ubezpieczenie - i w razie konieczności
    leczenia "miałaby problem" to już osobna sprawa.
    Patrząc na sprawę globalnie - nie widać powodu dla którego
    określone pieniądze wydawane "osobiście" nie miałyby powodować
    mniejszych szkód :) niż wydawane "państwowo".

    Tym bardziej, że systemy "dobrowolnego wyboru przymusu" działają
    i sprawdzają się jakoś - chyba nie zawsze najgorzej !
    I nie, nie mam na myśli "zaraz i aż" systemów UZ w innych krajach:
    na początek wystarczy popatrzeć na OC od pojazdów mechanicznych...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-12 14:36:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, Bogdan Kwietniak wrote:
    [...]
    >+ Ja mam kosiarkę spalinową, a muszę płacić podatek na autostrady wliczany
    >+ od tego roku do ceny paliwa. Taki wesoły kraj.

    Bywało gorzej.
    Były czasy że NIE DAŁO SIĘ realnie zapłacić za to żeby mnie gdzieś
    zawieźli samochodem. A nie dało się - bo kartki na paliwo przysługiwały
    tylko właścicielom pojazdów, reszta to było "third category" (ci
    co mieli pojazdy byli second :>).
    Zasada "płać za swoje" u nas nie obowiązuje !

    pozdrowienia, Gotfryd