  • 11. Data: 2007-12-12 09:17:07
    Temat: Re: Zawsze mam z tym problem ;) PIT 5 za listopad a zaliczka x2 ;)
    Od: Vonnegut79onPC <v...@W...onet.pl>

    'Tom N' pisze:

> [...]
    > 6. Zaliczki miesięczne od dochodów wymienionych w ust. 1, za okres od
    > stycznia do listopada, uiszcza się w terminie do dnia 20 każdego miesiąca
    > za miesiąc poprzedni. Zaliczkę za grudzień, w wysokości zaliczki należnej
    > za listopad, uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia roku podatkowego.
    > Zaliczki kwartalne za okres od pierwszego do trzeciego kwartału roku
    > podatkowego podatnicy uiszczają w terminie do dnia 20 każdego miesiąca
    > następującego po kwartale, za który wpłacana jest zaliczka. Zaliczka za
    > ostatni kwartał jest uiszczana w wysokości zaliczki za kwartał poprzedni, w

    Hmm :D Dzięki wielkie. W takim razie teraz rozumiem sens Waszych
    wypowiedzi :) Będę robił PIT-5 dla własnej informacji i tyle... :)

    Ale wg tego głupotą jest trzymanie zapisu o wpłacie podwójnej zaliczki
    za listopad do 20 grudnia, gdyż skoro ta podwójność nie wynika dla US z
    niczego (bo nie mają wglądu w deklarację) to można przelać pojedynczą
    zaliczkę, a to co wyjdzie za grudzień w całości do 30 kwietnia 2007 r.

    Hmm, chyba, że po złożeniu rocznego Pita dojdą do tego drogą dedukcji...
    Pomijam, że z punktu podatnika wysokość podatków jest i tak taka sama,
    ale obrót pieniędzmi inny - a czasami ma to ogromne znaczenie... :)

    Vonn

  • 12. Data: 2007-12-12 09:41:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2007 10:17:07 +0100, Vonnegut79onPC napisał(a):

> [...]
    > niczego (bo nie mają wglądu w deklarację) to można przelać pojedynczą
    > zaliczkę, a to co wyjdzie za grudzień w całości do 30 kwietnia 2007 r.

    A wiesz co to jest kontrola podatkowa?

  • 13. Data: 2007-12-12 09:44:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2007 09:41:17 +0000, jureq napisał(a):

> [...]

    Poza tym obejrzyj
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2007/pit-36.pdf
    szczególnie stronę 5

  • 14. Data: 2007-12-12 09:53:28
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-12-2007 o 10:41:17 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > A wiesz co to jest kontrola podatkowa?

    A wiesz co to jest czynny żal ;)

  • 15. Data: 2007-12-12 12:46:46
    Od: Vonnegut79onPC <v...@W...onet.pl>

    jureq pisze:
    > Dnia Wed, 12 Dec 2007 09:41:17 +0000, jureq napisał(a):

    > Poza tym obejrzyj
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2007/pit-36.pdf
    > szczególnie stronę 5

    Hehe fakt :) Pomyśleli i o tym :) No cóż... Tylko śmierć i podatki są
    pewne na tym świecie :)

    Dzięki za formularz - jeszcze nie szukałem 36tki na ten rok.

    Vonn