    From: "Tomek O" <k...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Date: Sun, 2 Jul 2006 11:12:42 +0200

    > Wyposażenie kupione przed rozpoczęciem to
    > nie są koszty u.p. - chyba to oczywiste.

    Ja też nie jestem doradcą podatkowym ale mnie się wydaje że nie ma problemu
    na zaliczeniu wyposażenia zakupionego przed rozoczęciem działalności do kup
    działalności gospodarczej.

> [...]
    > działalności są WOLNE od podatku dochodowego. One NIE SĄ ODLICZANE, one
    > SĄ WOLNE.
    > Przeczytajcie art. 9:
    > 1. Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju
    > dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz
    > dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej
    > zaniechano poboru podatku.
    >
    > Zatem DOTACJA NIE JEST PRZYCHODEM, NIE PODLEGA PODATKOWI I NIE JEST
    > ODLICZANA OD PRZYCHODÓW. Czyli Art. 23 ust. 1 pkt 45 nie ma zastosowania.

    Środki trwałe zakupione z dotacji moim zdaniem nie są kup ale przychodów z
    działalności godpodarczej. Tutaj chodzi o kup z działalności godpodarczej a
    nie z kup z otrzymanej dotacji. Zakupione wyposażenie można zaliczyć do kup
    prowadzonej działalności. Odnośnie VATu też można odliczyć od zakupów
    dokonanych przed rozpoczęciem.