    From: gargamel <g...@g...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Date: Sun, 02 Jul 2006 11:41:24 +0200

    Tomek O napisał(a):

    > Ja też nie jestem doradcą podatkowym ale mnie się wydaje że nie ma
    > problemu na zaliczeniu wyposażenia zakupionego przed rozoczęciem
    > działalności do kup działalności gospodarczej.
    A na jakiej podstawie? Jeśli w bilansie otwarcia są środki pieniężne na
    zakup, to tak bo kupuje się na firmę i są przychody od których odlicza
    się koszty i wylicza zysk do opodatkowania. A w tym przypadku środki
    wydaje się zgodnie z wnioskiem, czyli przed. Jeśli kupiłeś w kwietniu a
    pierwsze przychody firma ma np. w sierpniu?
    > Środki trwałe zakupione z dotacji moim zdaniem nie są kup ale przychodów
    > z działalności godpodarczej. Tutaj chodzi o kup z działalności
    > godpodarczej a nie z kup z otrzymanej dotacji. Zakupione wyposażenie
    > można zaliczyć do kup prowadzonej działalności. Odnośnie VATu też można
    > odliczyć od zakupów dokonanych przed rozpoczęciem.
    Środki trwałe z zasady nie są kosztami u.p. Kosztem jest amortyzacja.
    W momencie otrzymania dotacji jest się osobą bezrobotną, czyli nie
    mającą żadnych dochodów. Dlatego nie ma żadnych kosztów.
    Poza tym jakie to środki trwałe można kupić za te parę tysięcy? I też
    chciałbym wiedzieć na jaką działalność wystarcza 11500 zł.