    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Date: Sun, 26 Jun 2005 10:00:12 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet-polska.pl

    wiadomości news:

    > Ano. Z zastrzeżeniem iż przy DG OF konstrukcja owa jest wybitnie
    > ciekawa: dotyczy wyłącznie ujęcia pewnych wartości w ewidencjach.

    Nieprawda.
    Nie wszystko co trzeba ujmować, i mimo to nie ma wątpliwości że są firmowe.
    Podobnie jak nie ma wątpliwości że nie ujęte nimi nie są.

    > Nie dotyczy choćby pieniędzy.... (a to niewątpliwie majątek :))

    Dotyczy.

    To że pracodawca POZWALA na nieprowadzenie pełnej księgowości w ramach
    "odpuszczenia" podatnikowi nic tu nie zmienia, zwalnia tylko z formalizacji.
    Niemniej kasa na koncie czy w kasetce jest z założenia firmowa.

    > IMO - błąd. Podaj przepis !!

    Na co?
    Że to skarbówka musi udowodnić iż podatnik nie używał dla celów dg toneru
    wrzuconego w koszty?

    > Ani trochę. Z zawarcia przeze mnie umowy najmu czegokolwiek jeszcze
    > nie wynika że będę korzystał w celu DG. Dopiero fakt że deklaruję
    > taki zamiar ma odwzorowanie w posłużeniu się nazwą DG :)

    Generalnie o to szło.

    > Patrząc z punktu podziału j.w. - decyduje *cel* ich nabycia.
    > I tak samo jak z samą drukarką - nabycie w celu osobistym ?
    > - no to nie KUP. Nabycie w celu DG ? - no to KUP.

    Patrz pracownik którego firma wysłała jego autem w delegację?

    > *bez związku z drukarką* !

    > Nieprawda.

    Prawda.

    >Pracownik nie ma obowiązku wykonać takiego polecenia

    Podatnik też nie ma obowiązku jechać własnym autem.

    > Podległość służbowa obejmuje postawienie do dyspozycji
    > pracodawcy czasu pracy pracownika, ale nie jego majątku osobistego.

    Jasne.
    Ale jeszcze nie słyszałem o odmowie pojechania gdzieś własnym autem i
    skasowania kilometrówki zamaist jazdy 2 klasą PKP....

    > Swoim zamiarem decyduje czy w danej chwili jest przeznaczony
    > do celów osobistych czy do DG.

    I z tym się nie zgadzam.
    Albo jest przeznaczony i wpisujemy wszystkie koszty, albo nie jest i
    wpisujemy kilometrówkę.

    > Czyli z pozostałych przypadkach kiedy pracownik jedzie gdzieś
    > samochodem - to on *sam* realizuje *własną* umowę o pracę.

    Jednocześnie realizując cel dg firmy.
    Podobnie jakby kupował DLA NIEJ toner.

    > Fakt że kwota limitu kilometrówki w DG i zwortu "delegacyjnego"
    > jest taka sama to erm... "techniczny przypadek" :> wynikający
    > z oczekiwania podobienstwa kosztów

    I tu Cię mam.
    W obu przypadkach to wartość BRUTTO.
    I jeśli w jednym przypadku można odliczyć więcej (kilometórka PLUS VAT)- to
    znaczy że ktoś coś poplątał.

    > Może krótko: IMO ST/wyposażenie należy traktować *odrębnie*
    > od materiałów eksploatacyjnych.

    Podobnie jak ich naprawy....

    > Oczywiście że nie - brak podstaw prawnych do korzystania z takiego
    > samochodu.

    A który to przepis o VAT?