  • Data: 2002-12-18 17:31:32
    Temat: Re: Jak to jest z SC teraz???
    Od: "Jacek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> napisał w
    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0212180000490.-768817@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > Apelacja ! (a to nie koniec "ścieżki" :))

    Apelacja warunkowo przyjeta

    > Z zastrzeżeniami jak niżej:
    > - nie w tym roku a zeszłym (2001)

    Masz rację,ale ten czas leci.Nie miałem "papierów" pod ręką coby zerknąć.

    > - nie wyklucza to istnienia S.C. jako jednostki bez osobowiści
    > i nie będącego przedsiębiorcą

    Tak,ale nie w EDG,a cały czas o tym mowa.

    > - nie wyklucza to zarejestrowania jej *nazwy* (*nazwy* spółki
    > jako *oddzielnej* DG osoby fizycznej) pomimo niemożnści
    > zarejestrowania samej spółki.

    No,ale tu nie widzę spółki,tylko jej "nazwę"

    >Jest gdzieś zakaz żeby 1 OF
    > nie mogła prowadzić *kilku* DG, w tym 1 DF OG i oddzielnie S.C. ?

    Nie ma.Nie zapomnij jednak,że mamy "dociekliwych" ustawodawców i może
    takowy się pojawić-:))

    > Przyznam że przekopałem googla w poszukiwaniu zeznań grupowiczów
    > jak to z rejestracjami jest, i przyznaję rację....z zastrzeżeniem:
    > że jeśli S.C. ma nazwę różną od nazwy DG wspólników to powinni
    > dopisać nazwę do EDG... Do *jednego* wpisu się chyba nie da :]

    Właśnie w praktyce dopisuje się do jednego wpisu i stanowi to tylko
    informację,że OF "działa" dodatkowo jeszcze w jakiejś spółce (bez jej
    danych oczywiście)

    > 3. Za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej
    > w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej,
    > o której mowa w ust. 1.

    ????

    > Mamy osobę X prowadzącą DG pod nazwą "Sklep u Janka X" oraz
    > osobę Y prowadzącą DG pn. "Komis, Y".
    > Jak będzie nazywała się S.C. którą założą i czy może ona
    > nazywać się "Usługi malarskie, X, Y" ?

    Tak jak się nazwie,a proponowana przez Ciebie nazwa jest jak najbardziej
    możliwa.

    > Nie ma sprawy, problem jest na głowie przedsiębiorców :>

    Jak większość problemów

    > Natomiast moim zdaniem fakt że nie rejestruje się S.C. jako
    > przedsiębiorcy wcale nie uprawnia do wyciągania wniosku, że

    A kto taki wniosek wyciągał? Coś przegapiłem?
    Z tego faktu można wyciągnąć tylko jeden wniosek- Spółka cywilna nie
    podlega rejestracji w EDG.

    > osoby X i Y nie mogą zarejestrować każda po *dwie* działalności
    > fizyczne: odpowiednio "AAAA X" i "CCCC X Y" oraz "BBBB Y"
    > i "CCCC X Y" (gdzie AAAA, BBBB i CCCC są oczywiście nazwami DG).

    Mogą pod warunkiem,że XY to jakaś spółka (niekoniecznie cywilna)

    Jacek