  • Data: 2020-12-31 16:32:32
    Temat: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.12.2020 o 15:40, Adam pisze:
    > Dziękuję za odpowiedź.

    > Tak robiłem. Gdzieś przeczytałem info odnośnie kol 10, że także dotyczy usług
    (myślałem, że zawsze towarów) i zwątpiłem.

    Teraz tak patrzę, że w linku który wcześniej zapodałem też tak napisali:
    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kolumny-10-11-i-1
    3-kpir-charakterystyka

    "W kolumnie 10 przedsiębiorca wpisuje wartość zakupionych towarów i
    usług według cen zakupu."

    To jest ewidentny błąd. W kolumnie 10 wpisuje się inwentaryzacje, a te
    nie obejmują usług...

    > Czyli cała faktura (z ewentualnym kosztem Dotpay) zapisuję w 13.

    Zależnie od sytuacji trzeba pamiętać o kolumnie 15.

    > Rozumiem, że do 13 wpisuje też abonament za wynajem serwera dedykowanego (nie w
    HRD), jeśli na nim
    > zakładam klientom konta hostingowe (i sprzedaję usługę hostingową)?

    Tak. To ani towar, ani materiał.

    Z uwzględnieniem, że jeżeli abonament nie jest od 1 stycznia do 31
    grudnia, to wtedy część przypadającą na dany rok do kolumny 13, a część
    przypadającą na następny rok do 15.
    W następnym roku tę część z kolumny 15 przeksięgowujesz do 13 - do
    kosztów danego roku.

    Tak powinno być zgodnie ze sztuką, a czy ktoś się czepnie jak całość
    wrzucisz od razu do 13... to nie wiem :)

    Pozdrawiam
    Piotr