  • Data: 2021-01-02 13:04:27
    Temat: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki za odpowiedź. Kontynuując nasze hipotetyczne rozważania.

    Tu zmiana sposobu wymaga złożenia VAT-R.
    > Metoda memoriałowa/kasowa rozliczania VAT, oraz metoda
    > memoriałowa/uproszczona prowadzenia KPIR to dwie odrębne sprawy.

    Czyli metoda uproszczona KPIR nie ma wpływu na VAT i na faktury sprzedażowe, które są
    księgowane w dacie wystawienia faktury (wykonania usług).
    Zakładając, że nie księguję do KPIR składek ZUS i nikogo nie zatrudniam to można
    powiedzieć hipotetycznie,
    że stosuję metodę uproszczoną ;)

    Czy są jakieś inne wyjątki/minusy tej metody?

    Tylko na 2021 muszę pamiętać, aby w programie włączyć metodę uproszczoną KPIR :)
    Widoki formatek pewnie będą prostsze.

    Jeszcze jedno pytanie, a jeśli zakup mam przedpłacony (przez przelew online) np. 10
    kwietnia, a faktura będzie miała
    datę 12 kwietnia. to księguję (w metodzie uproszczonej) 12 kwietnia? czy 10?
    Sorry za lame pytania.

    > Byle konsekwentnie trzymać się wybranej metody.
    Oczywiście, trzymam się jak widać ;)

    > A skoro rozmawiamy hipotetycznie, to w tej metodzie uproszczonej trzeba
    > trochę uważać. Komuś nieuczciwemu większy zakup "punktów" może posłużyć
    > do celowego obniżenia podstawy opodatkowania, czyli zaniżenia zapłaty
    > podatku w rozliczeniu rocznym (albo zaliczki za dany miesiąc).

    Zakup punktów planuję racjonalnie tyle ile potrzebuję na następne 1-2 mc (na
    odnowienia domen)
    + jakąś małą górkę na nowe domeny. Można by tylko planować na 1 mc, ale nigdy nie
    wiadomo
    czy nie będzie skoku zainteresowania domenami. Plus jest minimalny limit (więc często
    i tak zostają niewykorzystane punkty),
    no i nie ma sensu chyba doładowywać częściej (prowizja bankowa),

    A pod koniec roku celować, aby prawie nic nie zostało.
    Jak rozumiem przy metodzie uproszczonej jak zostanie kilka (np. do 10 PLN) punktów
    niewykorzystanych, to nie
    będzie problemu? I nie trzeba tego przeksięgowywać na kolejny rok.

    > A to już grubsza sprawa. Może skończyć się zarzutami karnymi,
    > wadliwością prowadzenia KPIR itd.
    Rozumiem, że na takie rzeczy to trzeba ostro zapracować nieuczciwością?
    Przykładowo nie móc wyjaśnić kupna "punktów" na zapas przykładowo w styczniu kupić
    2-3 x więcej punktów niż się wykorzystuje przez cały rok.
    No i przez rok tego nie wykorzystać.

    Dziękuję