eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13? › Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
  • Data: 2020-12-31 18:15:26
    Temat: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 31.12.2020 o 18:02, Adam pisze:
    > Życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
    > I jeszcze raz dziękuję za dyskusję w naszym czysto hipotetycznym przypadku ;)
    >
    >>> Zawsze najpierw kupuję punkty (na zapas), a sprzedaż jest w tym samym miesiącu
    lub następnych.
    >> Więc zgodnie ze sztuką powinieneś poniesiony wydatek rozliczać w związku
    >> z osiągniętym przychodem, czyli wydatek (daną część wydatku) zaliczać w
    >> koszty w momencie osiągnięcia przychodu z tytułu tego wydatku.
    >
    > W przyszłości będę o tym pamiętać.

    Koniecznie przeczytaj:
    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-sposoby-ujmowania
    -kosztow-w-kpir-metoda-uproszczona-i-memorialowa

    "Jeżeli chodzi o ogólne zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania
    przychodu, wspomnieć należy, iż wybraną metodę podatnik ma obowiązek
    stosować konsekwentnie przez cały rok podatkowy. Ewentualnej zmiany
    należy dokonać wraz z rozpoczęciem nowego roku. Co więcej, o wyborze
    danego sposobu lub jego zmianie przedsiębiorca nie informuje właściwego
    urzędu skarbowego. Najważniejsze jest, aby daną metodę stosować przez
    cały rok podatkowy."
    (...)
    Metoda uproszczona

    Metoda ta, jak sama nazwa wskazuje ma uprościć podatnikom rozliczenia.
    Główna zasada mówi, iż koszty potrącane są w roku podatkowym, w którym
    zostały poniesione, bez względu na to, jakiego okresu dotyczą.

    Przy metodzie uproszczonej nie występuje również podział na koszty
    pośrednio i bezpośrednio związane z przychodami - wszystkie traktuje się
    w jednakowy sposób. Dobrym przykładem może być tu księgowanie polisy
    ubezpieczeniowej, obejmującej dwa lata podatkowe. Przy metodzie
    memoriałowej przedsiębiorca byłby zobligowany to podziału kosztu
    proporcjonalnie na lata, których dotyczy i odpowiedniego zaksięgowania
    jego części we właściwych okresach. Przy metodzie uproszczonej, wydatek
    taki należy ująć w dacie wystawienia polisy, jednorazowo.

    Należy jednak pamiętać, iż uproszczenie to nie dotyczy wszystkich
    kategorii tzw. kosztów. Wyjątek od tej zasady stanowią np. zaliczki na
    podatek dochodowy, wypłacone wynagrodzenia oraz składki ZUS - te
    księguje się w dacie ich faktycznej zapłaty.

    Wybór jednego sposobu ujmowania kosztów to kwestia zależna tylko i
    wyłącznie od przedsiębiorcy. Przed decyzją warto przeanalizować
    dokładnie, z czym wiąże się każda z nich oraz co będzie łatwiejsze dla
    danego podatnika. Ważne jest, żeby raz wybraną metodę stosować
    konsekwentnie do końca danego roku podatkowego."


    >>> BTW używam Małej Księgowości Rzeczpospolitej.
    >> Nie mam bladego pojęcia jakie to może mieć znaczenie dla naszej rozmowy :)
    >
    > Tak podałem, może hipotetycznie ktoś wie jak takie przenoszenie z 13 na 15 i 15 na
    13 wyglądają w praktyce ;)

    Tam nie ma dowodów wewnętrznych?

    >
    >> Wszystkiego dobrego w kolejnym roku i bez odbioru do przyszłego roku :)
    >> Idę pożegnać ten pokręcony rok :)
    >
    > Dziękuję i wszystkiego najlepszego.

    Nie mogłem się powstrzymać przed odpisaniem :)

    Pozdrawiam
    Piotr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1