  • Data: 2020-12-31 18:02:28
    Temat: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
    I jeszcze raz dziękuję za dyskusję w naszym czysto hipotetycznym przypadku ;)

    > Więc zgodnie ze sztuką powinieneś poniesiony wydatek rozliczać w związku
    > z osiągniętym przychodem, czyli wydatek (daną część wydatku) zaliczać w
    > koszty w momencie osiągnięcia przychodu z tytułu tego wydatku.

    W przyszłości będę o tym pamiętać.

    > Zgodnie ze sztuką w październiku do 15
    > W listopadzie 160 zł z 15 do 13
    > W grudniu 40 zł z 15 do 13

    Rozumiem.

    > Jeżeli od razu wrzucisz do 13, to możesz narazić się na pomówienie ;),
    > że jesteś jasnowidzem, że dasz radę wszystkie punkty wydać do końca grudnia.
    ;)

    W przypadku domen można szacować na podstawie daty wygasania domeny.

    > Że z góry wiesz, że tyle ile kupiłeś "punktów", tyle wydasz w danym roku.
    > W sytuacji podbramkowej niewykorzystane punkty na koniec roku
    > wyksięgować z 13 do 15.
    Tylko jak to zrobić? Jeśli przykładowo faktura była cała wrzucona w 13 kilka mcy
    temu.

    > Najprościej, żeby od razu wrzucać do 13, kupować punkty na bieżąco.
    > Klient zamówił domenę - tyle punktów kupujesz (już pisałem, nie pamiętam
    > czy trzeba kupować jakąś minimalną ilość punktów).

    Niestety minimalna kwota zasileń to 100 PLN, więc czasem ciężko ustawić tak
    zasilenia, aby
    żadne punkty nie pozostały na kolejny miesiąc.

    > Olać :)
    > A zgodnie ze sztuką w grudniu netto przerzucić z 13 do 15 na kolejny rok.

    :)

    > Nie wiem na ile to jest aktualne i czy w równym stopniu można się tym
    > kierować przy KPIR, ale stawiam orzechy przeciwko bananom, że za 2 zł
    > nikt Ci głowy na gilotynie nie zetnie.

    Ja widziałem gdzieś info, że do 0,5% przychodu rocznego.

    > Nie mam bladego pojęcia jakie to może mieć znaczenie dla naszej rozmowy :)

    Tak podałem, może hipotetycznie ktoś wie jak takie przenoszenie z 13 na 15 i 15 na 13
    wyglądają w praktyce ;)

    > Wszystkiego dobrego w kolejnym roku i bez odbioru do przyszłego roku :)
    > Idę pożegnać ten pokręcony rok :)

    Dziękuję i wszystkiego najlepszego.