  • Data: 2021-01-02 12:12:23
    Temat: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-02 o 10:50, Kviat pisze:
    > W dniu 01.01.2021 o 15:21, Adam pisze:

    > A skoro rozmawiamy hipotetycznie, to w tej metodzie uproszczonej trzeba
    > trochę uważać. Komuś nieuczciwemu większy zakup "punktów" może posłużyć
    > do celowego obniżenia podstawy opodatkowania, czyli zaniżenia zapłaty
    > podatku w rozliczeniu rocznym (albo zaliczki za dany miesiąc).
    > Może narazić się na zarzut, że zakup nie służył do zapewniania zapasu
    > "punktów", bo spodziewa się gwałtownego napływu klientów. Że ten wydatek
    > nie był zrobiony w celu uzyskania przychodu, lecz w celu manipulacji
    > wysokością podatku do zapłaty.
> [...]

    Czysto hipotetycznie zapytam:
    dlaczego metodę memoriałową nazywasz tradycyjną metodą prowadzenia KPiR?
    Tradycyjnie KPiR to powinna być prowadzona kasowo a memoriał był jedynie
    dopuszczeniem.
    Nie zaglądałem dawno do rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR
    ( a 20 lat temu to była lektura do kolacji) i tak się zastanawiam czy
    przespałem jakieś
    zmiany co ostatnio mi się zdarza, bo zmiany galopują - czy po prostu
    da osób siedzących w pełnej księgowości tradycyjnym wydaje się memoriał
    i stąd takie stwierdzenie.