  • Data: 2010-11-20 10:51:09
    Temat: Re: Sprzedaz auta bedacego w ST (umowa?)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Nov 2010, Przemek wrote:

    > a taka opcja?
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/349318,wycof
    anie_firmowego_auta_moze_byc_opodatkowane.html

    > przekazuje na cele prywatne i w momencie sprzedazy pozniej jezeli
    > nastapila ona przed uplywem 6lat???? od przekazania na cele prywatne
    > to jest to moj przychod z DG czyli place podatek?

    A czy widzisz inną możliwość rozumienia tej treści?
    I dla jasności - podatku nie płaci się od takiej transakcji osobno.
    Rozlicza się jak "każdy przychód z DG".

    > Czy tutaj normalnie
    > licze wg zasadzy "wzialem minus niezamortyzowana czesc"?

    Jak chodzi o koszty, to owszem.
    Jeszcze raz: tego NIE opodatkowujesz oddzielnie. Przychód do przychodów
    z DG, koszty wg zasad DG. Żeby kto nie wyczytał z Twojego posta, że
    ma zapłacić "podatek od sprzedaży" (osobno).

    > Z tym, ze nie ma jajek ze jak sprzedam przed uplywem 6m od przekazania
    > na cele prywatne to costam?

    IMO tylko w przypadku, jakby przekazany sprzęt nie spełniał warunku
    "używanego w rozumieniu VAT".

    > Dane w DR sa takie same jak w DG z tym, ze jezeli nazwa mpjej DG to
    > "jan kowalski supersoft" to w DR jestem jako Jan Kowalski
    > Zadnego vatu nigdy nie odliczalem od zakupu auta bo kupilem je
    > prywatnie jako uzywke

    No to sprawy VATu w ogóle nie ma.

    > Oczywiscie zadnej supergwarancji nie mam zamiaru dawac - w umowei
    > sprzedazy bedzie "widzialy galy co braly" Pozdrawiam

    Jasne.
    Ale... rozumiem, że to co POZA gwarancją jest dla Ciebie oczywiste?
    Art.10 ustawy:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    ...mam na myśli :P (nie licząc już "wad zatajonych" w rozumieniu 558.2 KC)

    pzdr, Gotfryd