  • Data: 2009-07-14 14:35:54
    Temat: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-07-14, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > IMHO nie uwzględniasz jednego. Jeśli przedsiębiorca zarabia 5000zł
    > to w tej chwili odprowadza 1000zł podatku (w dużym uproszczeniu).
    > Gdyby odprowadzał 200, to zmiejszyłyby mu się wydatki o ~1/5,
    > czyli w warunkach konkurencji można założyć że w końcu ceny by spadły,
    > nie wiem czy o tą całą nadwyżkę, czy o pół, ale jeśli ktoś wydaje 1000zł
    > miesięcznie i mu brakuje 200zł na podatek, to w nowym warinacie wydawałby
    > 800 czy 900zł i problem by się radykalnie zmiejszył.

    Z tu, się zgadzam. Dodatkowo uważam, że na skutek takiego ruchu możnaby
    było zmniejszyć w znacznym stopniu machinę biurokratyczną stojącą
    za PIT/CIT, a więc i zmniejszyłyby się wydatki państwa z uzyskaniem
    tego podatku.

    Tym niemniej uważam, że większość etatowców by po dupie dostała. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl