  • Data: 2009-07-14 20:14:49
    Temat: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek napisal:
    > Rozwarstwienie bierze się stąd że jeśli np. chcesz legalnie zacząć sprzedawać
    > kanapki na budowach to zanim zaczniesz to już skończysz i zasilisz
    > szeregi bezrobotnych albo szarą strefę.

    Ja widze szklany sufit nieco wyzej.

    > Innymi słowy proponujesz, zamiast uwolnienia energii tych na dole,
    > złapanie za łeb tych na górze. To jest takie z deka bolszewickie,
    > bo ani Ci na dole nie będą się bogacić, ani ci na górze nie będą już
    > się tak bogacić. Czyli wszyscy tracą.

    Blad. Mysle o lapaniu do redystrybucji tych, ktorzy w rok...dwa
    i to nie w strefie wynalazczosci lapia sie nagle na dochody rzedu
    milionow. Mozesz mi powiedziec, jakie to decyzje strategiczne
    podejmuje prezenter w TVP koszacy kilkadziesiat tysiecy miesiecznie
    albo kadrowa w PeKaO SA bioraca 110 tys. zl miesiecznie. No?
    I prosze mi nie sadzic tekstow o tym, ze zasluzyli, bo w takich
    molochach to jeden najemnik funduje drugiemu najemnikowi.

    Pomysl tez o aferzystach, ktorzy w latach dziewiecdziesiatych wspieli
    sie na zlodziejsko-nomenklaturowej prywatyzacji 'za zlotowke'. Ich
    przychowek wystartuje z zupelnie innego pulapu tylko dlatego ze
    ojciec byl zlodziejem. Jak masz watpliwosci to poczytaj sobie
    wypowiedzi Gatesa lub Buffeta na temat podatkow spadkowych
    i od darowizn. Trudno ich uwazac za socjalistow, a zdanie maja
    zblizone. Obecny system buduje sztywna oligarchie w krotkim terminie
    a system kastowy w dluzszym. Do obalenia wylacznie w kryterium ulicznym.
    To tlumaczy w sporej mierze deprecjacje systemu edukacyjnego. Dzieci
    oligarchii wyksztalca sie na Zachodzie, reszta dostanie minimum tu.
    Obecna oligarchia wyciagnela wnioski z bledow komuny: nie ksztalci
    swoich grabazy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek