  • 51. Data: 2003-01-25 14:22:33
    Temat: Re: Będą niższe podatki-hura:-))
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pix <p...@w...pl> wrote:
    > He he... jak chcą podnosić podatki (a jak widać prawie wyłącznie
    > do tego sprowadzają się wszystkie pomysły) to pretekst zawsze się
    > znajdzie - jak nie UE, to będzie co innego.

    Z tym nie dyskutuję.To jasne jak słońce.Dziwię się tylko ludziom,że widzą
    w UE obrońcę ich porfela.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 52. Data: 2003-01-25 14:37:22
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pix <p...@w...pl> wrote:
    > "Drugiej Japonii" na pewno nikt w nas nie zobaczy :-)))
    > Już prędzej drugą Białoruś i tak jak dzisiaj męczy się problem wiz na
    > Bugu, tak ta granica szybciutko przeniesie się na Odrę.

    Nie widzę obiektywnych racji dlaczego tak się ma stać.Jeśli tak sprawy
    mają się ułożyc to i UE nas od tego nie uchroni.
    Będziemy Białorusią w granicach UE,ale z dodatkowym jej balastem.

    > Akurat w kwestii ceł antydumpingowych problem rozwiązuje w 100%.

    Ceł może i tak,bo takowych ma nie być,ale problem dumpingu pozostaje
    nadal.

    .
    > Nie wiem czy się orientujesz, ale wewnątrz UE cła nie obowiązują.

    Ale pozostają ceny i to one są problemem,a nie cła.Cło jak zapewne wiesz
    jest elementem ochrony rynku.
    A zanim ceny się wyrównają to dużo wody w Wiśle popłynie.Zamiast ceł mamy
    inne mechanizmy w UE,choćby tylko kwoty produkcyjne,ilościowe
    ograniczenia swobodnego przepływu towarów,no i jakieś niby certyfikaty
    chroniące rynki tych co są silni.

    > Pozostanie poza UE niczego w tym względzie nie zmieni.

    No to po co sie pchać w taki interes,który w zasadzie nic nie zmienia,a
    jednak kosztuje.

    > Spoko - podobno większość i tak nawet nie rozumie treści dziennika ;-)

    I to przeważająca niestety.Nie rozumie ,ale "asymiluje" i o to chodzi
    właśnie.

    > Oczywiście, że mucha idzie nalep, co szczególnie widać po wzroście
    > poparcia np. dla Samoobrony czy podobnych.

    To też jest niepokojące zjawisko,świadczące o braku zrozumienia i
    olbrzymiej determinacji.

    > Będąc w Unii planuję sam rozwiązać swoje problemy, ale to już inna
    bajka.

    Niestety dla jednostki to jest jedyna możliwość.znacznie jednak jednak
    łatwiej jest rozwiązywać problemy w sprzyjających warunkach,bez
    specjalnych utrudnień narzucanych odgórnie.A tych wraz z UE będzie
    zapewne więcej.

  • 53. Data: 2003-01-27 13:40:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message
    > Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:
    [...]
    > A ilu pracuje legalnie?

    Mniej - znacznie mniej...

    > Niesłyszałem o żadnej takiej propozycji.

    Ja slyszalem...

    > Nie widzę związku.Możliwość zmiany zależy tylko od człowieka-chce to
    > zmienia, nie-to nikt go nie zmusi.

    Ale moze utrudnic..

    > Masz za mało możliwości? Myślisz ,że będziesz miał ich więcej? Kto w tej
    > chwili Ci je ogranicza?

    Starosc... mam 50 lat.
    Ale jak mialem 20 do trzeba bylo wszystko porzucic i rozstac sie z rodzina..
    wolalem zostac.

    > O jakiej klatce piszesz? Ja nie czuję się więziony jak i większość moich
    > znajomych.W każdej chwili mogę tę klatkę opuścić nie prosząc nikogo o
    > pozwolenie.

    Zyje an w swiecie zludzen...
    Prosze sprobowac, to sie Pan przekona.

    > Dla mnie to jest strata czasu.Zysku żadnego nie widzę.Jak sami sobie nie
    > pomożemy-to nikt tego za nas nie zrobi.

    Na ekspeymentach wladz uplynello polowa mojego zycia...
    Strata czasu...... Tak. strata czasu oczekiwanie, ze nasi wladcy
    zmadrzeja..

    > myślisz że ktoś Cię będzie bronił przed łupieniem? Dobre

    Dobre..

    >.Będziesz łupiony
    > jeszcze bardziej pod patronatem Brukseli.Już masz tysiące przykładów
    > "przystosowania" do przepisów UE ,co jednoznacznie łączy się z
    > dodatkowymi obciążeniami -vide paliwa silnikowe,papierosy,podatek VAT na
    > różne towary.Zawsze w górę -jakoś nie mogę znaleźć przykładu
    > odwrotnego.Może mi pomożesz?

    Moze alkohol ?

    Ale... Zawsze dobrze miec pretekst w ostaci UE. NIKT
    nie kazal nam stosowac 22% stawki VAT - rekord europy..
    NIKT nie broni nam PODSTAWOWEJ stawki obnizyc...

    > Chętnie się do nich ustosunkuję,ale jakoś ich nie podajesz.Piszesz to co
    > gada radio i telewizja,a to nie są argumenty.To są pobożne życzenia.

    Pan tez pisze to, co radzio, prasa tlewizna... Ja naprawde wiem,
    co bredza nasi narodowi socjalisci...

    > Nie wiem na co wyszedłeś -jedno jest pewne-zbyt łatwo poddajesz się
    > propagandzie,nie analizując faktów.Poszukaj w sieci trochę i poczytaj to,
    > o czym nie mówi TVP,a mówi np sama Bruksela.I spójrz na moją sygnaturkę.

    Mlody czlowieku... Ja juz nie takie propagandy jak dzisiejsza histerie
    Nadorowcow przezylem...

    Boguslaw

  • 54. Data: 2003-01-27 15:40:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Ale... Zawsze dobrze miec pretekst w ostaci UE. NIKT
    >+ nie kazal nam stosowac 22% stawki VAT - rekord europy..
    >+ NIKT nie broni nam PODSTAWOWEJ stawki obnizyc...

    Otóż to. Niestety badania wskazujące że u nas zrozumienie
    czytanego tekstu nie jest wysokie są chyba prawdziwe :(
    Co rusz gdzieś widać/słychać w massmediach powoływania
    się na Irlandię (ostatnio - że lokalne prawodawstwo
    w sprawach ideologicznych sobie zastrzegli) i Hiszpanii
    (poprzednie pół roku było bardzo "modnie") - a *niemal
    nikt* z redaktorów nie zadaje premierowi/ministrowi/
    specjaliscie pytania "ale w tej samej Irlandii mają
    stawkę VAT 7% - czy przypadkiem nie warto najpierw
    o to zadbać ?" ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2003-01-27 17:26:41
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:
    > Mniej - znacznie mniej...

    I tak póki co pozostanie.

    > Ja slyszalem...

    Gratuluję wspaniałego słuchu.Tak mogą mówić tylko Eurootymiści.Trzeba
    słuchać,ale także analizować to co się słyszy.

    > Ale moze utrudnic..
    > Starosc... mam 50 lat.
    No to chłopie masz nawet ciut mniej niż ja i jeszcze się nie nauczyłeś
    oddzielać prawdy od propagandy?

    > Zyje an w swiecie zludzen...
    > Prosze sprobowac, to sie Pan przekona.

    Jak najdzie mnie taka ochota to nie widzę żadnych przeszkód.Oprócz
    językowej oczywiście,ale jak się człek uprze to i z tym sobie poradzi.
    A skąd się wzięło tylu polskich emigrantów rozrzuconych we wszystkich
    prawie krajach świata?
    Nie siedzieli i nie biadolili tak jak ty czynisz.Czekasz na mannę z
    nieba.MANNY nie BĘDZIE-wybij to sobie człowieku z głowy i już więcej nie
    oglądaj TVP ,a o czytaniu popularnych gazet zapomnij,bo srogo się
    rozczarujesz tą UE.

    > Na ekspeymentach wladz uplynello polowa mojego zycia...

    I upłynie następna

    > Strata czasu...... Tak. strata czasu oczekiwanie, ze nasi wladcy
    > zmadrzeja..

    Zmądrzeć to powinni ludzie ,którzy takich Panów sobie wybierają.A władza
    jak to władza-korzysta ile wlezie.Sam pewnie też tak byś działał będąc u
    władzy.Unia nam władzy NIE ZMIENI.Co najwyzej dojdą jeszcze nowe gęby do
    wykarmienia i napełnienia porfeli.

    > Moze alkohol ?

    Widzisz w tym zasługę Unii? Ja nie.

    > nie kazal nam stosowac 22% stawki VAT
    I nikt nie każe zmniejszyć.Zmniejszenie nie leży w interesie UE.

    ..
    > NIKT nie broni nam PODSTAWOWEJ stawki obnizyc...

    Z tym akurat się zgadzam.

    > Pan tez pisze to, co radzio, prasa tlewizna... Ja naprawde wiem,
    > co bredza nasi narodowi socjalisci...

    Cholera coś przegapiłem.To jest efekt nie oglądania TVP.Od dziś zacznę
    chyba.

    > Mlody czlowieku... J

    fatal error

    > juz nie takie propagandy jak dzisiejsza histerie
    > Nadorowcow przezylem...

    I będziesz musiał jeszcze większe,szczególnie pod rządami UE.Następne
    100.000 urzędników będzie nas gnębić.

  • 56. Data: 2003-01-27 17:33:04
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > stawkę VAT 7% - czy przypadkiem nie warto najpierw
    > o to zadbać ?" ;>

    W naszym kraju takie przypadki nie występują.Są pod ochroną jako gatunek
    wymarły.:-))
    A kto ma o to zadbać, jeśli wolno spytać? Kto miałby w tym interes? Tylko
    lud pracujący.A kogo on obchodzi?
    Dla ludu zrobi się igrzyska.Jest przecież okazja-zbliża się
    referendum.Już Wąchol (czytaj Nikolski) ma na to sposób.W każdym przecież
    powiecie (zgodnie z jego wypowiedzią) powstanie "komórka" która chętnym
    zapewni godziwą rozrywkę:-))

  • 57. Data: 2003-01-28 10:52:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > referendum.Już Wąchol (czytaj Nikolski) ma na to sposób.W każdym przecież
    > powiecie (zgodnie z jego wypowiedzią) powstanie "komórka" która chętnym

    No skoro tak sie pan chwali odpornoscia na manipulacje prosze sie
    zastanowic.

    NIE MA KTO o nas zadbac. Nasi politycy nas gnebia...

    No wiec glozujmy przeciw przystapieniu do UE by gnbili nas jak dotad.

    Boguslaw

  • 58. Data: 2003-01-28 11:15:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek"
    > Boguslaw Szostak
    >
    > I tak póki co pozostanie.

    > Gratuluję wspaniałego słuchu.Tak mogą mówić tylko Eurootymiści.Trzeba
    > słuchać,ale także analizować to co się słyszy.

    Wyglada na to, ze ma Pan to dobrze zakodowane:
    Jesli ktos nie podziela Panskiego zdania - nie mysli, jest zindoktrynowanny.

    Zjawisko to nie jest wcale ani nowe, ani odosobnione. Przeciwnie
    na masowa skale spotyka sie je u ludzi zidoktrynowanych np przez sekty.

    > No to chłopie masz nawet ciut mniej niż ja i jeszcze się nie nauczyłeś
    > oddzielać prawdy od propagandy?

    Mam tyle ile mam. I jescze raz przypominam.
    To, ze nie poddalem sie indoktrynacji ktorejpan ulegl nie oznacza,
    ze nie mysle.

> [...]
    > językowej oczywiście,ale jak się człek uprze to i z tym sobie poradzi.
    > A skąd się wzięło tylu polskich emigrantów rozrzuconych we wszystkich

    Widzi Pan.Kiedys bylo latwiej. Najpierw przyjezdzal taki do Ameryki
    i witali go z otwartymi rekoma. Potem podczas "walki z komuna"
    dawali Azyl polityczny. Teraz wiele sie zmienilo.

    > Nie siedzieli i nie biadolili tak jak ty czynisz.

    No coz, zyjemy w wolnym kraju, ma pan prawo do wlasnego zdania.
    No ale to o Panu nie o mnie swiadczy. kazdy kto zechce sam wyrobi sobie
    zdanie
    o tym, czy ja biadole. Mamprawo glosu takie samo, jak byc moze Pan ma,
    (Przy okazji - niewidze powodu, fdlaczego polacy - poddani innych rzadow
    mieliby decydowac czy JA mam byc pod okupacja III RP czy UE)

    > Czekasz na mannę z
    > nieba.MANNY nie BĘDZIE-wybij to sobie człowieku z głowy i już więcej nie
    > oglądaj TVP ,a o czytaniu popularnych gazet zapomnij,bo srogo się
    > rozczarujesz tą UE.

    Oprzytomniej czlowieku.
    JA JETEM U SOIEBIE.
    Tu wychowalem dzieci , wybudowalem dom. Nie ucz mnie - co amm robic.
    I JA mam prawo zdecydowac co wole. I zdecydowalem.
    Z DWOJGA ZLEGO wybieram UE.

    > I upłynie następna

    NIe watpie. Dlatego prosze mnie nie straszyc UE.
    Przezylismy najazd Sowiecki..

    > Zmądrzeć to powinni ludzie ,którzy takich Panów sobie wybierają.

    Zmadrzec powinni ludzie, ktrzy narzekaja, ze narod glupio wybiera.
    To normalne w demokracji.

    > A władza
    > jak to władza-korzysta ile wlezie.Sam pewnie też tak byś działał będąc u
    > władzy.Unia nam władzy NIE ZMIENI.Co najwyzej dojdą jeszcze nowe gęby do
    > wykarmienia i napełnienia porfeli.

    Ale zmieni co nieco w zasadach sprawowania wladzy.

    > Widzisz w tym zasługę Unii? Ja nie.

    Mialem podac przyklad, ze podatek zmniejszono.

    > I nikt nie każe zmniejszyć.Zmniejszenie nie leży w interesie UE.

    Lezy. Ale to na to trzeba miec wiecej wiadomosci o rynku.
    Kazdy NORMALNY przedsiebiorca wie, ze LEPIEJ miec bogatych klientow.

    > Z tym akurat się zgadzam.

    > Cholera coś przegapiłem.To jest efekt nie oglądania TVP.Od dziś zacznę
    > chyba.

    Prosze szczegolna uwage zwrocic na wypowiedzi posla Giertycha
    i Wrzodaka. Przekona sie pan ze nie tylkoEntuzjasci sie wypowiadaja.

    Boguslaw

  • 59. Data: 2003-01-28 16:57:55
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > No wiec glozujmy przeciw przystapieniu do UE by gnbili nas jak dotad.

    Jestem za.Wolę jak gnębi mnie "nasz" niż gdy gnębią nas bliżej nie
    określone persony.Nasz wtedy się wykpi-to nie ja to oni.Z naszym łatwiej
    się dogadać (piszę o języku),a w ostateczności nie dostanie głosu.Wiem że
    to żadna kara,ale jednak coś.

  • 60. Data: 2003-01-28 17:43:45
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:
    > Wyglada na to, ze ma Pan to dobrze zakodowane:
    > Jesli ktos nie podziela Panskiego zdania - nie mysli, jest
    > zindoktrynowanny.

    Źle wyciągnięty wniosek.Ja pisze o tym co ja myślę i staram się znaleźć
    słabe (inne) strony w przedstawianych w mediach marzeniach.
    To czy ktoś poddaje się propagandzie to jego prywatna sprawa,ale niech ma
    świadomość że jest manipulowany.Jeśli używasz argumentów ZA, które niczym
    nie róźniżą się od treści ogólnie dostępnych, wręcz treści którymi
    jesteśmy bombardowani na każdym niemal kroku,to mam prawo podejrzewać,że
    ten ktoś uległ i nie ma własnego zdania.Jest to jednak jego prawo.

    > Zjawisko to nie jest wcale ani nowe, ani odosobnione. Przeciwnie
    > na masowa skale spotyka sie je u ludzi zidoktrynowanych np przez sekty.

    Czyli jednak widzisz olbrzymie oddziaływanie propagandy pro unijnej,skoro
    posługujesz się tak mocnym porównaniem jak sekta.
    Czy działalnośc sekt można uznać za masową? Mam trochę odmienne
    zdanie.Chyba że uważasz za sektę nasz rząd,sejm,senat i całą tę otoczkę
    wokół.

    > To, ze nie poddalem sie indoktrynacji ktorejpan ulegl nie oznacza,
    > ze nie mysle.

    Akurat "argumenty" którymi posłużyłeś się na forum,wskazują zupełnie na
    coś odmiennego.

    > Widzi Pan.Kiedys bylo latwiej. Najpierw przyjezdzal taki do Ameryki
    > i witali go z otwartymi rekoma. Potem podczas "walki z komuna"
    > dawali Azyl polityczny. Teraz wiele sie zmienilo.

    Kiedyś to nawet samochodów nie było prawda? To że się zmieniło to każdy
    widzi,tylko niektórzy pozostali w tamtym świecie wraz ze swymi
    poglądami,które nijak już nie przystają do otaczającej nas
    rzeczywistości.Przez Ciebie też przemawia pragnienie czegoś co jest przed
    nami i mało realne,z dodatkiem tęsknoty za tym co było kiedyś.Nie dziwię
    się,wielu ludzi chce żeby coś się zmieniło,a najlepiej żeby było jak
    kiedyś.Niestety wielu też nie rozumie,że tamte czasy minęły i nikt już
    raczej nie odwróci biegu historii.Ludzie są sfrustrowani i potrafię to
    zrozumieć,chcą w swojej desperacji uciec od teraźniejszości w
    nieznane.I trafia się taka okazja.Nie sprawdziwszy na co się
    porywają,lecą jak ćma do światła.Jak ćma kończy dobrze wiemy.

    > No coz, zyjemy w wolnym kraju, ma pan prawo do wlasnego zdania.

    I korzystam jak widać.

> [...]
    > Tu wychowalem dzieci , wybudowalem dom. Nie ucz mnie - co amm robic.
    > I JA mam prawo zdecydowac co wole. I zdecydowalem.
    Ale pisałeś że nie jesteś zwolennikiem Unii.

    Tu cytat "P.S. No i wyszedlem na Euroentuzjaste, a jestem sceptykiem"

    > To normalne w demokracji.

    Głupie wybory?

    > Ale zmieni co nieco w zasadach sprawowania wladzy.
    bardzo wątpię,ale skoro tak uważasz ,niech tak pozostanie.Jeśli się
    zmieni,to akurat nie w pożądanym kierunku.

    > Mialem podac przyklad, ze podatek zmniejszono.

    To fakt.Jeden jedyny chyba przypadek.Wreszcie Kołodko posłuchał mądrych
    ludzi.

    > Lezy. Ale to na to trzeba miec wiecej wiadomosci o rynku.
    > Kazdy NORMALNY przedsiebiorca wie, ze LEPIEJ miec bogatych klientow.

    A od kiedy to przedsiębiorca ma wpływ na zasobność portela swoich
    klientów,a tym bardziej na wysokość stawki VAT?
    Jeszcze raz powtórzę -w interesie unii nie leży zmniejszenie stawki VAT z
    powodu konkurencji.Przedsiębiorcy są także klientami i vice versa.

    > Prosze szczegolna uwage zwrocic na wypowiedzi posla Giertycha
    > i Wrzodaka. Przekona sie pan ze nie tylkoEntuzjasci sie wypowiadaja.
    Bardzo rzadko i akurat nie po "linii"
    Reasumując jesteś przeciw,ale za.Tylko taki wniosek wynika z Twoich
    wypowiedzi.Proponuję EOT.
    Ja będę głosował przeciw.