    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Date: Mon, 30 Aug 2004 10:49:03 +0200

    On 8/28/2004 11:59 AM, TEMPVS wrote:

    > http://akopcinski.strony.wi.ps.pl/nowy/doc.php
    >
    > Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi, opinie,[...]

    Są zasadniczo dwie koncepcje państwa - jedna bliższa amerykańskiej,
    druga europejskiej. Ta europejska polega na tym, że możliwie jak
    najwięcej spraw należy uregulować, amerykańska na tym, że ludzie sami
    wiedzą, czego chcą.

    Polityki prorodzinne prowadzą do tego, że ludzie zamiast koncentrować
    się na pracy koncentrują się na kombinowaniu, np. biorą fikcyjne
    rozwody, produkują zaświadczenia o tym, że ich dzieci są pojebane do
    dziesiątej potęgi etc. Efekt jest taki, że np. fundusz alimentacyjny
    zasilam ja, bo państwu nie chce się sprawdzić, czy zobowiązany do
    świadczenia jest, czy nie istnieje.

    Mam dwójkę dzieci i ich wychowanie, wyżywienie i wykształcenie będzie
    mnie kosztowało z milion złotych, jak nie więcej i bynajmniej nie żyjemy
    w luksusie.

    Mam więc tylko jedno życzenie - żeby się państwo nie wtrącało i nie
    regulowało mojego życia na poziomie mojego członka, plemników i ilości
    dzieci. Konstytucja "gwarantuje" wszystkim równe prawa i niepodobna
    przyjąć, by jej twórcy nie wiedzieli, że dzieci się rodzą. Nawet jeżeli
    ulegli modzie bycia gejami/gejkami, to jest wątpliwe statystycznie, by
    wszystkim ten cel udało się zrealizować.

    Nie istnieje złota formuła na rozwiązanie problemów socjalnych, jej
    poszukiwanie jest więc tym, czym próba wytworzenia złota z końskiego łajna.
    Państwo ma robić to, czego ja nie potrafię - np. wybudować drogi z
    Warszawy do Szczecina. Na swoje dzieci zarobić potrafię, o ile jakiś
    koleżka nie wpadnie na pomysł, bym ustawowo opłacał i cudze.
    A jak kto nie potrafi, to jest dobra rada: nie uważałes jak robiłeś, to
    teraz rób jak uważasz.

    PZdr: Catbert