eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFa nie na tego klienta w maju a JPK › Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    References: <20170705130836.392d2550@xeon>
    <595df554$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170706130113.0579b49f@xeon>
    <595e5c13$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <595e8b8e$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Thu, 6 Jul 2017 21:48:15 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <595e8b8e$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 170706-0, 2017-07-06), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 62
    Message-ID: <595e93ff$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.63.91
    X-Trace: 1499370495 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15197 89.64.63.91:5165
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:245231
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-07-06 o 21:12, cef pisze:
    > W dniu 2017-07-06 o 17:49, Kviat pisze:
    >
    >> Straszne kombinacje alpejskie :)
    >>
    >> Fakty są takie:
    >> Faktura została wprowadzona do obrotu. Faktura ta dokumentuje
    >> prawdziwą transakcję.
    >> Więc nie ma podstaw do anulowania jakiegokolwiek dokumentu.
    >
    > Patrz niżej
    >
    >> Czyli w skrócie: co do zasady to sprzedawca powinien wystawić fakturę
    >> korygującą.
    >
    >> Co do faktur korygujących nabywcę wystawianych przez *sprzedawcę*:
    >>
    >> http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/faktura/74257
    4,Jak-skorygowac-bledne-dane-nabywcy-na-fakturze.htm
    l
    >>
    >> (najbardziej interesujące zapisy są na następnych stronach)
    >>
    >> "W przypadku, gdy nabywca otrzyma fakturę zawierającą błędy w
    >> elementach nazwy sprzedawcy lub nabywcy albo oznaczenia towaru lub
    >> usługi, może je skorygować notą korygującą. Należy jednak podkreślić,
    >> że wystawienie noty korygującej nie może prowadzić do zmiany podmiotu
    >> umowy sprzedaży. W przypadku, gdy *błędne są wszystkie dane nabywcy
    >> wskazane na fakturze, nie jest dopuszczalne jej korygowanie w drodze
    >> noty korygującej. Jedynym sposobem naprawienia tego typu błędu jest
    >> wystawienie faktury korygującej przez sprzedawcę.*"
    >
    > A czym technicznie różni się anulowanie faktury
    > (w sensie księgowym) i wystawienie nowej na ten prawidłowy podmiot?
    > Jeśli zrobi to zgodnie z tym dopuszczeniem sprzedawca, to na to samo
    > wychodzi.
    > W sensie dokonanych operacji będzie to to samo.

    Powadzenie zapisów rachunkowych, ksiąg rachunkowych, rejestrów itp.
    zostało po coś wprowadzone. Chodzi nie tylko o techniczną stronę, chodzi
    również o zachowanie i rejestrowanie rzeczywistych zdarzeń
    gospodarczych, a nie tworzenie fikcji.
    Nie da się anulować faktu, że nabywca towar otrzymał.

    Wydajesz towar, wykonujesz czynność opodatkowaną, wystawiasz fakturę
    (to, że z błędnymi danymi to inna sprawa).
    Teraz anulujesz fakturę, czyli tworzysz pierwszą fikcję. Niejako
    dokumentujesz fakt nieistniejącej czynności.
    Następnie wystawiasz drugą fakturę, czyli kolejny raz dokumentujesz
    nieistniejącą czynność.
    (zwróć proszę uwagę, że pierwsza faktura została wprowadzona do obrotu)

    Z kolei korekta ilościowa faktury (do zera) znowu byłaby dokumentowaniem
    nieistniejącej czynności. Bo przecież klient nie zwrócił towaru i drugi
    raz go nie dostał.

    Pozostaje korekta danych nabywcy. I taka korekta dokumentuje rzeczywiste
    zdarzenie: prostuje ewidentną pomyłkę.

    Pozdrawiam
    Piotr



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1