  • Data: 2017-07-10 15:41:25
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Od: papuga <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Że się tak może trochę złośliwie dopytam: co Ty masz za program, że
    > cię interesuje "klejenie" i wysyłanie JPK?
    Mniej popularny, aczkolwiek chyba nie niszowy (działa też na Linuxie).

    "Klejenie" dlatego że generuje dane z aktualnych danych w bazie ( co
    zresztą pewnie robi 98% innych programów tego typu).
    I nie ma dokumentów: "korekta nabywcy" - to jak mam go stworzyć i skąd
    moduł JPK ma go pobrać jak go nie ma w bazie?

    Zapomniałem, że JPK jest zapisywane do pliku i dopiero plik wysyłany.
    Czyli plik może być taką wersją bazy. Tylko że to raczej niczego
    nie rozwiązuje (prócz myśli, że skoro może działać bez magazynówki to
    pewnie nie sprawdza danych z pliku JPK pod innym kątem niż struktury).

    > W programach, które obsługuję, robi się fakturę do istniejącego
    > (starego) WZ i tyle. Resztą (czyli m.in. wysyłka JPK) zajmuje się
    > program.
    Nie tworzy samodzielnych dokumentów WZ do FV (pisałem).
    FV jest jednocześnie WZ-tką (inny kod kreskowy = inny SKU).

    JPK wysyła (ten sam) program. Zresztą co za różnica.

    > Ewentualnie jak ktoś się uprze, to dodatkowo może zrobić
    > przeksięgowanie PK. Nie jest to konieczne, zależy w dużej mierze od
    > konfiguracji kasy/banku.

    PK i tak nic nie da, trzba wyksięgować by coś zmienić w magazynówce.

    ps. A jak skasujesz FV to nie kasuje tych WZ do faktur w tych twoich
    programach?