  • Data: 2017-07-10 12:44:49
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Od: papuga <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kviat wrote:

> [...]
    > Zresztą przytoczyłem interpretacje (a w nich przepisy) i nawet tam
    > zauważają, że _pomyłki_ z niewłaściwym oznaczeniem nabywcy
    > _na_fakturze_ się zdarzają. I naprostowanie tego w postaci korekt
    > (bądź not), to nie są sprawy karne, ani karno skarbowe.

    > Ale nabywca _towaru_ dostał towar.
    > Zdarzeniem gospodarczym nie jest wystawienie faktury. Zdarzeniem
    > gospodarczym jest sprzedaż towaru.

    > Nie przeczytałeś ze zrozumieniem.
    > Sprzedawca wystawia korektę dla nabywcy _towaru_.
    > Błędnie oznaczony nabywca na fakturze nie ma i nie powinien mieć z

    k-kontrolny/jpk-pytania-i-odpowiedzi/

    4,Jak-skorygowac-bledne-dane-nabywcy-na-fakturze.htm

> [...]
    > 1) Sam się zorientujesz
    > 2) Albo gdy zorientuje się US i Cię do tego zmusi
    >
    > Najgorsze co w takiej sytuacji podatnik może zrobić to kombinowanie z
    > anulowaniami, korektami "do zera" i wystawianiem kolejnej faktury,
    > cofaniem (czyli kasowaniem) jakichś raportów kasowych czy czegoś tam
    > jeszcze innego i generowanie ich od nowa itd.
    >
    > Sprawa jest prosta jak drut, a tu w wątku padają jakieś dziwne porady
    > kombinacji i wachlowania dokumentami...
    > Całą sprawę załatwia zgodnie z prawem wystawienie _jednego_
    > dokumentu: korekty faktury sprzedaży w zakresie danych nabywcy. 2

    BTW. @cef Nie mamy wystawiania FV do WZ (a właściwie nie mamy WZ
    generowanych do FV, są tylko "samodzielne" WZ).

    Piotrze. Bardzo rzeczowo to ująłeś i widać sporo czasu poświęciłeś.
    Dziękuję. Nawet sobie wydrukuję.

    Jest jednak kilka przeszkód (trochę chaotycznie odpowiem, zajęty
    jestem, przepraszam).

    np.
    W odpowiedzi z 5 lipca 15:56 napisałem
    """[ na marginesie, zakres danych w JPK zmienił się w 2017r i teraz
    zawiera dane kontrahenta a na stronach MF nadal wiszą "Pytania i
    odpowiedzi JPK" do starszej wersji, gdzie zmiana klienta nie powodowała
    zmiany danych w JPK_VAT - patrz odpowiedz nr.28 ]"""

    Powołujesz się właśnie na ten tekst tzn. podobny - jest częściową kalką odpowiedzi na
    stronach MF.
    Uważam, że jest nieaktualny.

    I właśnie w tym całym opisie jest takie (jak pisałem w którymś poście)
    ciągłe myślenie z epoki sprzed JPK.

    JPK ma pewne ograniczenia. Nie, to nawet nie system komputerowy
    podatnika ogranicza pewne operacje, ale właśnie samo JPK ich nie
    umożliwia (no prawie) bez "dziwnych" zapisów w stylu korekta bez źródła
    (co sam zauważyłeś).

    A i dalej jak to zrobić?

    w JPK za maj podaję dane FV wystawionej na złego klienta? Czy
    powinienem wysłać jeszcze raz JPK za maj bez takich wpisów, czy
    zostawić raportowanie "nieprawdziwego zdarzenia" (mniejsza o
    interpretację - z punktu widzenia danych w JPK) ?

    Jeżeli bez niej to i tak trzeba FV usunąć z systemu (lub kasować ją z
    pliku JPK?).
    Jeżeli zostawiamy, trzeba to mieć na głowie, i rozrachunki i trzymać
    w pogotowiu wyjaśnienie dla US itp.

    I jeszcze dodatkowo trzeba wystawić Korektę do FV na innego klienta.
    Chyba ręcznie na formularzu z GOFINA? (system nie ma - problem
    podatnika)

    i teraz JAK to wysłać (jak technicznie wysłać JPK)?

    Trzeba kleić pliki JPK (xxxxx pozycji) i wysyłać z jakiegoś "obcego"
    programu (i kupić?, bo nie wiem jak ten od MF się sprawuje).

    Ewentualne korekty (JPK, a może JPK_FA na żądanie? - nie dotyczą jeszcze
    ale jak "umilnie poproszą" - odmówisz? wolisz osobistą wizytę,
    bardziej dogłębną?) w przyszłości tego okresu powodują zabawę od nowa.

    Także wydaje się że jest to łatwe do rozwiązania.
    Kiedy jednak nałożymy szelki ograniczeń technicznych programów i JPK,
    to większość wyjaśnień z internetu staje się nieaktualna.
    W większości z nich można doszukać się pominięcia jakiejś
    aktualnej kwestii.

    pozdrawiam
    i dziękuję wszystkim pochylającym się nad problemem