  • Data: 2017-07-10 20:06:37
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 7 Jul 2017 07:11:48 +0200, Kviat napisał(a):

    > Tylko tak.
    > Nabywca _towaru_ fakturę otrzymał. Przynajmniej tak zrozumiałem.

    Cudza fakture. A przynajmniej z innymi danymi nabywcy.
    W dodatku dokumentujaca fikcje ... po uwzglednieniu danych nabywcy :-)

    > I bardzo dobrze. Nie miał jej otrzymać. Gdyby ją otrzymał, to wtedy ta
    > faktura dokumentowałaby fikcję, przecież towaru nie kupił i go nie dostał.

    Wiec nalezy ja anulowac ? :-)

    > Że co? Jaki fałszywy sposób? O czym Ty piszesz?

    O danych nabywcy.

    > Nic. System dostanie korektę. A jak algorytmowi zapali się czerwona
    > lampka, to najwyżej poproszą o wyjaśnienie.

    No coz, poczekajmy, moze nam kolega napisze jak sie skonczylo.

    Bo teraz prosza o wyslanie skorygowanego JPK, i tu widze dwie
    mozliwosci:
    a) zaprogramowali kontrole tak jak pisesz i po korekcie bedzie dobrze,
    b) tego przypadku nie zaprogramowali i stale im bedzie wyskakiwal
    bład, i to w 3 firmach :-)

    > Sprawa jest prosta jak drut, a tu w wątku padają jakieś dziwne porady
    > kombinacji i wachlowania dokumentami...

    A jednak dopiero w jakis interpretacjach znalazles odpowiedz.

    Nawiasem mowiac - w interpretacjach znalazles, ze nota korygujaca nie
    moze zmienic odbiorcy, a tymczasem
    Art. 106k. 1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę
    zawierającą pomyłki, z wyjątkiem pomyłek w zakresie danych określonych
    w art. 106e ust. 1 pkt 8-15, może wystawić fakturę nazywaną notą
    korygującą.

    i z tego co widze, to nabywca przez note moze poprawic nazwe, swoj
    nip, a takze nazwe i nip wystawcy, date faktury a nawet jej numer :-)

    J.