    From: "Marcin" <b...@b...USUN_TO.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Date: Mon, 29 Dec 2003 16:20:20 +0100

    news:bspdj3$bnl$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jeżeli nie sa płatnkiem VAT to faktycznie nie maja prawa wystawiać
    > faktur. Ale maja obowiązek wystawic rachunek.

    Ha! Czyli moja koncepcja byla sluszna! :o)

    > Pytanie czy aby na pewno nie są? Jeżeli to duża fima to jest mało
    > prawdopodobne żeby nie przekroczyła obrotu 10tys euro w roku.

    Jestem przekonany, ze przekracza. Jakos kilkaset tysiecy gniazd
    abonenckich - sila razy ramie - musi generowac wiekszy obrot.

    > Co by nie było, muszą wystawić albo fakturę (jeżeli to VATowiec) albo
    > rachunek (jeżeli nieVATowiec). Potwierdzenie wpłaty to za mało.
    (...)
    > A co musi znaleźc się na rachunku regluje rozporządzenie MF do Ordynacji
    > Podatkowej: (nie dotyczy to faktur VAT, te maja osobne przepisy w tym
    > względzie)

    Czyli cos co panie z biura TVK nazywaja "rachunkiem", a co jest standardowym
    drukiem wplaty i zawiera nazwe odbiorcy, numer rachunku odbiorcy, kwote do
    zaplaty, nazwe zleceniodawcy i tytulem "abonament + aktywacja" i podbite
    pieczatka "zaplacono gotowka dnia..." rachunkiem w rozumieniu prawa de facto
    nie jest. :o) I nie jest to dokument umozliwiajacy zaksiegowanie tego w
    koszty w uproszczonej ksiegowosci (zwlaszcza, ze nie jest okreslone jaka
    czesc jest za telewizje, jaka za internet).

    Dzieki za paragrafy. :o) Jezeli moge sie jakos odwdzieczyc - bardzo prosze.
    :o)

    --
    Pzdr.
    Marcin