  • 41. Data: 2003-12-29 22:27:25
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Nieprecyzyjnie się wypowiedziałem i bardzo skrótowo to moja wina do której
    > się przyznaję.

    Tu mijasz się z prawdą i wijesz - zrobiłeś, po prostu, z siebie głupka w tej
    dyskusji o fakturach (to prawda, że rachunki uproszczone zniknęły - ale,
    jeśli dobrze pamiętam - to były faktury wystawiane przez VAT-owców
    NIEVAT-owcom). Ale rachunki wystawiane są ciągle przez osoby niebędące
    VAT-owcami.
    Wystarczy się pokajać.

    > Co do Maddy to się nie wypowiadam bo chyba nie ma o kim ani o czym

    I tu ostro przegiąłeś. To jest moja bogini.

    Tomek

  • 42. Data: 2003-12-29 22:30:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello vill,

    > Ja wystawiam dokument ktory w naglowku ma napisane faktura nr .... pomimo ze
    > dotyczy sprzedazy nie vatowej dokladnie na podstawie sww jest to dzialalnosc
    > zwolniona z podatku. Jednak z tego co mi wiadomo usluga transmisji danych
    > jest w stawce 7%(na razie) i jako taka musi byc wystawiona wg. mnie jako
    > faktura vat. Ktos kiedys tlumaczyl ze faktura, rachunek maja okreslone
    > wymagane dane i to jest istotne. Wg. mnie nie ma juz okreslenia rachunek
    > tylko faktura, a sww okresla czy i w jakiej stawce jest dana rzecz.

    Przeczytaj resztę wątku, zacznij wystawiać poprawne dokumenty i módl
    się, żeby jakaś kontrola nie trafiła na ślad Twoich faktur.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2003-12-29 22:41:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dark,

    > Nie dowartosciowywuj sie

    *PLONK*

    > pryemek

    Naucz się własnego imienia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2003-12-29 22:43:50
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dark Icon m...@p...onet.pl ...

    > I tylko ty go widzisz. A co do świadomości to śmiem watpić.

    Nieładnie

    > Zakuty łeb to masz własnie ty w ten sposób odpowiadając i jeżeli tak
    > uważasz to naprawde zamilknij bo się zmęczysz.
    > I tym sie róznimy że ja to rozumiem a ty nie co udowodniłas odpisując
    > w ten sposób.

    A tu już bardzo nietaktownie :(

    > Ale wracając do tematu to:

    No nareszcie!

    > Odmowa wystawienia rachunku jest zagrożona karą. Kto wbrew obowiązkowi
    > nie wystawia faktury lub rachunku za wykonanie świadczenia albo
    ^^^^^^^^
    > odmawia ich wydania, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych
    > (zob. art. 62 par. 1 ustawy z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny
    > skarbowy, Dz.U. nr 83, poz. 930 z późn. zm.). Jeżeli zatem ktoś
    > odmawia nam wystawienia rachunku, zawsze możemy od urzędu skarbowego
    ^^^^^^^^
    > domagać się wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego skarbowego.

    To się zdecyduj, są w końcu te rachunki, czy tylko paragony i faktury.

    P.S. A czy nie można rachunku nazwać fakturą, byle by nie fakturą VAT)?
    Moje pytanie oczywiscie nie zmienia faktu ze rachunki dla niewatowców
    funkcjonuja nadal.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 45. Data: 2003-12-29 22:47:54
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dark Icon m...@p...onet.pl ...

    > Nie dowartosciowywuj sie

    Bądz mężczyzną, nie ośmieszaj sie tylko przyznaj do oczywistego błędu!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
    swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
    Frank Herbert

  • 46. Data: 2003-12-29 23:35:50
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Dark Icon m...@p...onet.pl ...

    > Nieładnie

    Co jet tu nieładnego?

    > A tu już bardzo nietaktownie :(

    Jeżeli uważasz się za "zakuty łeb " to może i nietaktownie chociaz dziwię
    się że sa ludzie którzy nie rozumieją że się ich obraża.

    przemek

  • 47. Data: 2003-12-29 23:36:49
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    > *PLONK*

    > Naucz się własnego imienia.
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan mailto:r...@p...pl

    Ty też :-P

  • 48. Data: 2003-12-29 23:39:40
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "modina" <m...@m...and.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeśli dobrze pamiętam - to były faktury wystawiane przez VAT-owców
    > NIEVAT-owcom). Ale rachunki wystawiane są ciągle przez osoby niebędące

    Nie ma za co się kajać.

    > I tu ostro przegiąłeś. To jest moja bogini.

    No cóż masz do tego prawo.

    przemek

  • 49. Data: 2003-12-30 00:03:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jeżeli nie sa VATowcami to wystawiaja rachunek, nie fakturę a na
    > rachunku nie ma naliczonego Vatu, jest tylko kwota odpowiadająca kwocie
    > netto na fakturze VAT, więc nie ma niczego do odliczenia lub
    nieodliczenia.

    A rachunku w koszty nie można wliczyć? Bo że vatu nie odliczę, to dla mnie
    jasne, bo go nie zapłaciłem.

  • 50. Data: 2003-12-30 00:05:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    |Ale mowimy o zgloszeniu do US, a nie do prokuratury.

    Ja też. Odmowa wystawienia rachunku, faktury jest przestępstwem lub
    wykroczeniem skarbowym, a Urząd Skarbowy jest organem władnym do
    prowadzenia takiej sprawy i również obowiązuje go kpk. Swoją drogą, że w
    praktyce, to różnie z tym bywa i czasem trzeba się napraszać o realizacje
    swoich uprawnień.