  • 21. Data: 2008-04-08 13:23:13
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży rzeczy firmie przez osobę prywatną
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > wiadomości news:

    > "Na przykład" w Twoim zdaniu oznacza, że Ty podałeś przykład.

    > Nie , to Ty to swoim przykładem zasugerowałeś.
    > Ja o niczym takim nie pisałem, o Twoich przykładach tym bardziej.
    >
    > Ale odwrócę pytanie - jaką stawkę zastosujesz na fakturze VAT, na której
    > sprzedajesz samochód osobowy, używany dłużej niż pół roku, od którego
    > VAT nie odliczałeś, bo nie mogłeś?

    Tak, wiemy, zwolniona.
    I taka sprzedaż nie podlega PCC.

    Ustawa o PCC jak to rdzennie polska ustawa, ma w nosie terminologie
    innej ustawy do której sie odwołuje.
    "Podatnik zwolniony z VAT z tytułu transakcji" to ma niby znaczyć
    "Podatnik VAT dokonujący sprzedaży zwolnionej".
    Mozna sobie dowodzić, że to nie tak i nie do końca ale na inną
    interpretację urzędów lub sądów nie ma co liczyć.

    Ci co pisali ustawę o PCC nie czytali ustawy o VAT tylko ktoś im ją
    zreferował "własnymi słowami" ( w każdym razie efekt na to wskazuje).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 22. Data: 2008-04-08 13:24:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Liwiusz pisze:

    > 22%?

    Siadaj, pała!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2008-04-08 13:28:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > 22%?

    Jest zwolniony z vat.
    Więc jaką stawkę?

  • 24. Data: 2008-04-08 13:31:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Mozna sobie dowodzić, że to nie tak i nie do końca ale na inną
    > interpretację urzędów lub sądów nie ma co liczyć.

    No to rozumiem.
    Czyli w zakładanym przypadku którego warunku on nie spełnia - nie jest
    podatnikiem VAT (zwolnionym podmiotowo)?
    No bo sprzedaż ewidentnie jest sprzedażą zwolnioną.

  • 25. Data: 2008-04-08 13:45:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > No to rozumiem.
    > Czyli w zakładanym przypadku którego warunku on nie spełnia - nie jest
    > podatnikiem VAT (zwolnionym podmiotowo)?
    > No bo sprzedaż ewidentnie jest sprzedażą zwolnioną.

    Jeżeli sprzedawca nie jest podatnikiem VAT to kwestii czy sprzedaż jest
    zwolniona przedmiotowo czy nie w ogóle sie nie podnosi - nie jest
    istotna dla sprawy.
    Nie możemy (logicznie, po fizycznie oczywiście "się da") ustalić stawki
    VAT dla sprzedaży dokonywanej przez osobę nie podlegająca ustawie o VAT.

    Sprzedawca który nie jest podatnikiem VAT sprawia że transakcja podlega
    PCC jak by się kupujący nie gimnastykował.
    Stan "vatowy" kupującego nas nie interesuje, bo co do zasady zakup nie
    podlega (nie podlega to zupełnie co innego niż zwolniony) ustawie o VAT,
    podlega mu sprzedaż.

    Możemy tylko sobie hipnopate... hipotatety... hipopatetyzowanie.. czy
    jakoś tak na temat domniemanej stawki VAT coby była gdyby....

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 26. Data: 2008-04-08 13:51:52
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Dziękuję za odpowiedź.

    Czyli zgodnie z Ustawą o podatku od czynności
    cywilnoprawnych, rozdział 1, art. 2, pkt 4.b,
    ja jestem zwolniony od podatku od towarów i usług,
    a co za tym idzie nie zapłacę jakiegokolwiek podatku
    od sprzedaży mojego urządzenia.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 27. Data: 2008-04-08 13:54:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Nie możemy (logicznie, po fizycznie oczywiście "się da") ustalić stawki
    > VAT dla sprzedaży dokonywanej przez osobę nie podlegająca ustawie o VAT.

    A na pewno pod nią nie podlega?
    Przyznam że po dyskusji o umowach o dzieło kompletnie straciłem rozeznanie
    kto podlega pod vat a kto nie i dlaczego.
    W ustawie jasne wyłączenie znalazłem tylko dla np. gier losowych. ;-)

    Jakby mu to klient w ramach umowy o dzieło sprzedał?

  • 28. Data: 2008-04-08 14:24:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Robbo" <p...@a...nie.mam> napisał w wiadomości
> [...]
    > ja jestem zwolniony od podatku od towarów i usług,
    > a co za tym idzie nie zapłacę jakiegokolwiek podatku

    No na ten temat czy to Ciebie dotyczy, to jeszcze dyskutujemy.
    Poczekaj trochę i patrz co się urodzi z dyskusji.

  • 29. Data: 2008-04-08 14:55:29
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > No na ten temat czy to Ciebie dotyczy, to jeszcze dyskutujemy.
    > Poczekaj trochę i patrz co się urodzi z dyskusji.

    Rozumiem. Będę obserwował.

    Byłbym wdzięczny, gdybyście w dyskusji poruszyli także
    kwestię ewentualnej maksymalnej kwoty, za jaką można sprzedać.

    Robbo

  • 30. Data: 2008-04-08 15:00:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robbo pisze:

    > Rozumiem. Będę obserwował.
    >
    > Byłbym wdzięczny, gdybyście w dyskusji poruszyli także
    > kwestię ewentualnej maksymalnej kwoty, za jaką można sprzedać.

    Żeby nie płacić PCC? 1000zł.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz