    From: "Dyzmund" <n...@c...spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Date: Tue, 25 Sep 2007 18:30:41 +0200

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.ty7ugctqipkhj4@unk.compnet.com.pl...

    > Powiedzmy że są 3 główne systemy wypłat:
    > - za konkretną robotę - póki nie zrobiłeś a odbiorca nie zaakceptował, to
    > nic nie dostaniesz
    > - za dany okres - jeśli robisz w miarę ok, to dostaniesz, jeśli odbiorca
    > uzna że się obijałeś, to nie dostaniesz
    > - zaliczkowe - dostajesz niezależnie od wszystkiego, choćbyś leżał
    > plackiem
    >
    > O którym wariancie mówimy?
    >
    > (Dodam, że samm mam umowe w której jest mowa o "zaliczkach", ale warunkiem
    > wypłaty takiej "zaliczki"
    > jest oddanie etapu prac i zaakceptowanie tego etapu przez klienta.
> [...]

    Chodzi o wariant drugi, bez wzgledu na pogodę i postęp prac obowiązuje
    sztywny harmonogram: data-kwota.
    Dzięki temu nie ma nerwów i np. pięciu odbiorów (od tego jest kierownik
    budowy lub inspektor). Od trzymania terminów, są kary umowne.
    rozumiem, że dzięki takiemu bezwarunkowemu płaceniu zaliczek nie zalicza ich
    się w przychód dla potrzeb podatku dochodowego, płaci się od nich jedynie
    VAT.
    Dziękuję za pomoc.