  • 71. Data: 2006-11-21 12:35:47
    Temat: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <op.ti5w97es5o25xk@unknown>, t <r...@o...pl> wrote:

    > Dnia 17-11-2006 o 14:28:07 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    > napisa(C)(C)(a):

    > Ja też tego do końca nie rozumiem, ale można poczytać, przykładowo:
    >
    > http://www.czasopisma.pwp.pl/glosa-200311.xml?katalo
    g=2003111

    Poczytałem - i wychodzi mi, że (przynajmniej w tym dostępnym fragmencie)
    autorzy popierają rozumowanie zgodne z moim.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 72. Data: 2006-11-21 12:39:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-11-2006 o 13:35:47 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    napisał(a):

    g=2003111

    > Poczytałem - i wychodzi mi, że (przynajmniej w tym dostępnym fragmencie)
    > autorzy popierają rozumowanie zgodne z moim.

    Jakoś tak. Ale watpliwości są, jak ktoś ma czas może jakiś wyroków
    poszukać.

  • 73. Data: 2006-11-21 12:39:57
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-11-2006 o 13:28:16 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    napisał(a):

    > Jasne. I jeszcze wagi elementów mających wpływ na decyzję zmieniają się
    > z wiekiem ;)

    Trudno się nie zgodzić :)

  • 74. Data: 2006-11-22 11:51:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 10:52:55 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > A prawda... brak amortyzacji przy umowach osobistych to jawna
    > niesprawiedliwość. Przypomnę potencjalnym krytykantom że
    > prowadzę DG ale stanowisko mam jak wyżej.

    Hmm... o jaką amortyzację przy umowach osobistych chodzi? Bo nie rozumiem...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 75. Data: 2006-11-22 12:08:54
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-11-2006 o 12:51:21 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Hmm... o jaką amortyzację przy umowach osobistych chodzi? Bo nie
    > rozumiem...

    Załóżmy że kupujesz coś za 10000zł, masz papier że za dany miesiąc
    KUP > Przychód, więc podatek 0zł. Ale nie masz prawa do amortyzacji
    więc nadwyżka przepada. Jeśli dobrze rozumiem o tym mówiłeś, Gotfrydzie ?

    pozdrawiam

  • 76. Data: 2006-11-22 18:58:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Nov 2006, t wrote:

> [...]

    O *brak* (możliwości).

    > Załóżmy że kupujesz coś za 10000zł,

    Kompa, fotoaparat z obiektywem - tak dla przykładu - żeby jasność była
    że nie chodzi o ciężarówkę cementu :) bo to ważne.

    > masz papier że za dany miesiąc
    > KUP > Przychód, więc podatek 0zł. Ale nie masz prawa do amortyzacji
    > więc nadwyżka przepada. Jeśli dobrze rozumiem o tym mówiłeś, Gotfrydzie ?

    Nawet gorzej.
    Ponieważ ST nie "zużyje się" na tę jedną umowę, to nie można uznać go
    za KUP IMHO wcale :(

    Przepis:
    +++
    Art. 22a
    1. Amortyzacji podlegajš, [...]
    – o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok,
    wykorzystywane przez podatnika
    na potrzeby zwišzane z prowadzonš przez niego działalnoœciš gospodarczš
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    albo
    oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy [...lub leasingu...]
    ^^
    zwane œrodkami trwałymi.
    ---

    A w artykule 23. że wydatki inwestycyjne nie są KUP.

    Tyle napisali :(

    Tłumaczenie, że "komp został kupiony w celu dokonania tłumaczenia"
    IMO rozbije się o mur: "przecież Pan go nadal *ma*, a do amortyzacji
    prawo jest TYLKO przy DG i najmie".

    IMO dotyczy to również wyposażenia (materiałów nie, te można w koszty,
    czynsz za najem również - ale równowartosci *własnego* ST nie).

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2006-11-24 08:51:00
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    t napisał(a):

    > No właśnie, kto zechce to to obejdzie jednym posunięciem pióra po umowie,
    <ciach>
    Chyba jednak samo przeredagowanie umowy nie wystarczy...

    http://podatki.wp.pl/POD,2,b,4,wid,8616031,wiadomosc
    i.html?P%5Bpage%5D=1

    <cytat>
    Istotne jest to, że jeśli PIP na podstawie przepisów prawa pracy uzna,
    że ma do czynienia z umową o pracę, urząd skarbowy nie będzie już musiał
    udowadniać na postawie znowelizowanych przepisów ustawy o PIT, że nie
    jest to działalność, bo nie pasuje do nowej definicji.
    [..]
    Już dotychczasowe przepisy prawa pracy regulują kwestie związane z
    poprawną klasyfikacją umów. Z art. 22 kodeksu pracy wynika, że nazwa
    umowy, np. umowa zlecenia, nie ma decydującego znaczenia dla oceny, czy
    jest to umowa zlecenia. Zawsze należy uznać, że jest to stosunek pracy,
    jeżeli praca jest wykonywana w warunkach typowych dla stosunku pracy -
    wyjaśnia Agnieszka Pytlas-Skwierczyńska.
    </cytat>

    --
    Paweł

  • 78. Data: 2006-11-24 09:28:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 09:51:00 Pawel <p...@W...pl> napisał(a):

    > <ciach>
    > Chyba jednak samo przeredagowanie umowy nie wystarczy...
    >
    > http://podatki.wp.pl/POD,2,b,4,wid,8616031,wiadomosc
    i.html?P%5Bpage%5D=1

    To nie mogli stosować tego do tej pory? To mi wyglada na szeroko zakrojoną
    akcję.
    Wywalazmy z samozatrudnienia na umowe o prace i doplata z liniowego do
    skali.
    Gdyby wczesniej zaczeli to robic a nie mieli mozliwosci uwalenia liniowcow
    to by ludzie wykombinowali jak to obchodzic i by nie bylo profitow dla
    budzetu.

  • 79. Data: 2006-11-24 14:39:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 24 Nov 2006 10:28:55 +0100, t napisał(a):

> [...]

    > akcję. Wywalazmy z samozatrudnienia na umowe o prace i doplata z liniowego do

    Mimo wszystko wydaje mi się, że liniowy to pikuś - gorzej z ZUSem, gdy PIPa
    uzna że to jest umowa o pracę i nie należy się miesięcznie ulgowe 250zł
    tylko pełna kwota uzależniona od "wypłat"...

    Pozdrawiam,

  • 80. Data: 2006-11-24 14:53:41
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 15:39:16 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > uzna że to jest umowa o pracę i nie należy się miesięcznie ulgowe 250zł
    > tylko pełna kwota uzależniona od "wypłat"...

    No fakt, o tym nie pomyslalem,
    sporo ludzi uwala, ale na pociesznie zostaje to ze czesc uwala nieslusznie
    i beda zwracac z odetkami. Tyle ze z drugiej srtrony marne to pociesznei
    bo znowu z naszych pdoatkow... Czyli tak czy siak my za to zaplacimy do
    qr... nedzy....
    Nie scyzoryk tylko uzi z bagnetem mi sie otweira kieszeni....