  • Data: 2004-12-30 11:42:54
    Temat: Re: ksiegi rachunkowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 Dec 2004, Andrzej wrote:
    [...]
    >+ upraszczajac cala sprawe
    >+ 15xKP skladki czlonkow, jedna fakruta za internet
    >+ 15xKP=faktura za internet
    >+ zysk 0 zl

    ...sprzeciw.
    Nie "zysk" a "dochód" i nie 0 a minus 300 zł (dla księgowego) :],
    trzeba podnieść składki ;)
    "Zysk" jest raczej potocznym pojęciem - jak instytucja coś
    zainwestuje (w nowy router za 5000 zł ;)) to nie ma kosztów
    a pieniędzy w kasie ubyło - i jak ZAROBI 5000 oraz *zainwestuje*
    5000 zł to łącznie NIE MA "zysku w kasie" a MA dochód 5000 zł.

    >+ cala rachunkowosc stowarzyszenia

    ...ale trzeba podzielić na rubryczki, podsumować i poodejmować.
    Trzeba wiedzieć czy dany "wpis" robi się w momencie kiedy
    dany przychód lub koszt:
    a. powstał
    b. stał się należny
    c. dotyczył (tego momentu)
    d. został zapłacony.
    To *mogą* być *różne* daty....
    Nie krzycz na mnie - to nie ja wymyśliłem księgowość :[
    Prawdą jest że jej zasady mają *pewne* zalety w przypadku *ogólnym*.
    Co nie usuwa *pewnych* :> utrudnień w rozumieniu przypadku
    *szczególnego*...
    :]

    >+ nic nie przybedzie, nic nie ubedzie

    ...w stowarzyszeniu IMHO tak powinno być.
    Ale to nie zwalnia z obowiązku "wypełniania papierów" - choć można
    to robić *w ograniczonym zakresie*. Na wasze szczęście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)