-
Wydatki na gadżety reklamowe a koszty firmy
... z o.o. przekazuje swoim obecnym i potencjalnym kontrahentom gadżety reklamowe opatrzone logo przedsiębiorstwa. Są one rozdawane podczas targów, spotkań z kontrahentami, itp. Wartość jednostkowa przekazywanych przedmiotów nie przekracza kwoty 100 zł brutto. Czy wydatki na takie gadżety reklamowe stanowią koszt podatkowy? Odpowiedź Tak, wydatki tego ...
-
Gadżety reklamowe i upominki dla pracowników w trakcie dni otwartych
W ramach obchodów jubileuszu 10 - lecia istnienia działalności podatnik będący spółką kapitałową zorganizował dzień otwarty, w trakcie którego pracownicy i ich rodziny otrzymali upominki z logo spółki, takie jak kalendarze, długopisy, piłki, balony, smycze. Prezenty sfinansowane zostały ze środków obrotowych podatnika. Czy wartość przekazanych ...
-
Gadżety z logo firmy a koszty podatkowe
... jako znak graficzny przedsiębiorstwa (firmy) czy produktu stanowi jedynie swojego rodzaju informację handlową. W tym też rozumieniu, wydatki ponoszone na gadżety reklamowe o niskiej wartości jednostkowej oznaczone logo lub nazwą Spółki, jej adresem i numerami telefonów, ewentualnie adresem strony internetowej, wręczane klientom bądź potencjalnym ...
-
Gadżety z logo dla klientów a koszty firmy
... W celach reklamowych firmy zostały przygotowane zestawy reklamowe zapakowane w torbę opatrzoną w logo firmy, zawierającą drukowane materiały reklamowe, komplet długopis z ołówkiem w cenie netto 7,38 ... o niewielkiej wartości należy stwierdzić, iż co do zasady drobne gadżety nie mają charakteru reprezentacyjnego – ich obecność jest dziś bowiem ...
-
Mecz piłki nożnej jako koszty uzyskania przychodu firmy?
... czy wydatki ponoszone na gadżety kibiców mogą być zaliczone w ciężar kosztów uzyskania przychodu. Niemniej rozpoznanie kosztu uzależnione ... koszulki, klaskacze - wszystkie z logo spółki, oraz gadżety do kibicowania bez logo (peruki czy trąbki na sprężone powietrze). Zakupione zostaną także banery reklamowe wykorzystywane podczas zawodów sportowych jak ...
-
Podatek od nagrody: rywalizacja wyklucza zwolnienie
... . Przedmiotowe zwolnienie w praktyce ma zastosowanie do nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w ramach akcji promocyjno-reklamowych, w czasie których wręcza się drobne gadżety reklamowe i promocyjne (np. kalendarze, upominki i drobne prezenty), czy też wykonuje usługi wchodzące w zakresie działalności gospodarczej dokonującego świadczenia. Przepisy ...
-
Świadczenia pracownicze a opodatkowanie VAT
... tych towarów (z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne bądź spełniających warunki do uznania ich za prezenty ... , odznaczenia, artykuły spożywcze, wieńce i wiązanki pogrzebowe, kondolencje, kwiaty, firmowe gadżety i inne, Wnioskodawca zobowiązany jest do naliczenia podatku z tytułu przekazania ...
-
Kalendarz z logo firmy: rozliczenie VAT 2013
... gdy wcześniej, w trakcie roku przedsiębiorca przekazywał temu samemu kontrahentowi inne gadżety, o łącznej wartości 95 zł, a wartość przekazywanego kalendarza jest wyższa niż 5 ... podatkowe nie zawierają definicji tych pojęć, mówią natomiast, że tylko wydatki reklamowe mogą być zaliczone w ciężar kosztów podatkowych. Reklama jest kosztem podatkowym, ...
-
Wydatki na reklamę a koszty firmy
... interpretacji było rozstrzygnięcie zagadnienia, czy przedsiębiorca, który rozdaje klientom prezenty reklamowe, może wydatki na takie podarunki zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. ... jej przychodów, co stanowi prawną podstawę do zaliczenia wydatków na słodycze, gadżety firmowe oraz nagrody rzeczowe rozdawane klientom, jako koszty uzyskania ...
-
Sprzedaż premiowa a podatki
... ust. 3 ustawy o VAT nie podlegają jednak opodatkowaniu przekazywane drukowane materiały reklamowe i informacyjne, prezenty o małej wartości i próbki. Przy tym przez prezenty o ... tu zwłaszcza o nieodpłatne świadczenia rzeczowe, dokonywane w celach marketingowych, takie jak prezenty (gadżety) dołączane do towarów czy prezenty dla klientów przekazywane w ...
-
Świąteczne prezenty dla klientów a podatki
... Ustawy podatkowe nie zawierają definicji tych pojęć, mówią natomiast, że tylko wydatki reklamowe mogą być zaliczone w ciężar kosztów podatkowych. Przedsiębiorcy nie pozostaje więc nic ... gruncie orzecznictwa, jak i w praktyce gospodarczej, ukształtował się pogląd, że gadżety o niewielkiej wartości, opatrzone logo firmy i wydawane masowo obecnym lub ...