-
Śmierć pracownika w 2009 r: PIT-11 do 1 marca 2010 r.
... ze stosunku pracy. Świadczenia, których pracownik nie otrzymał, ponieważ zmarł, wykazuje się PIT-11 wystawionym na spadkobierców, który również należy wystawić do 1 ... upoważnionym na podstawie prawa spadkowego powoduje, że pracodawca nie wystawia PIT-11 dla spadkobierców. Natomiast pracodawca wystawia PIT-11 dokumentujący należności ze stosunku pracy ...
-
Śmierć pracownika: wydatki jako koszty podatkowe?
... pracy. Co więcej, jednym z podstawowych kanonów polskiej kultury i powszechnie przyjętą normą zwyczajową jest praktyka upamiętniania zmarłych. W przypadku śmierci pracownika, pracodawca kierując się elementarnymi zasadami współżycia społecznego w dowód uznania dla zasług na jego rzecz dokonanych przez pracownika - upamiętnia ten fakt poprzez ...
-
Śmierć pracownika: podatek od zapomogi z zakładu pracy?
... kwoty 2.280 zł. Owymi odrębnymi przepisami może być m.in. ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, pod warunkiem że pracodawca zmarłego pracownika wskazał w regulaminie ZFŚS rodzinę (z reguły małżonków) zmarłych pracowników jako osoby uprawnione do świadczeń socjalnych z tego funduszu. Jak nietrudno ...
-
Zeznanie podatkowe 2014 na nowym druku PIT-37
... ramach tzw. działalności wykonywanej osobiście), od których zaliczkę na podatek oblicza i pobiera płatnik (np. pracodawca czy organ rentowy), rozlicza się co do zasady na formularzu ... (w tym rozlicza się na nim także jeden z małżonków w sytuacji, gdy drugi zmarł w trakcie czy też po zakończeniu danego roku podatkowego, który jest właśnie rozliczany ...