  • Data: 2022-05-26 17:08:41
    Temat: Re: Czy PPK jest waloryzowane?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-05-26, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    [...]

    > aż do bankructwa, albo opamiętania się wszystkich

    Dziękuję za przyznanie mi racji. Pokrętnie, ale zawsze :)

    > aż do bankructwa

    E tam. Będziemy podwyższać progi, czy nakładać podatki na
    automatyzację/koncerny cyfrowe/co tam jeszcze wyjdzie.
    Do bankructwa doprowadzasz dopiero wtedy jak Ci nikt nie chce pożyczać,
    a Polska ze swoim poziomem zadłużenia jest (jeszcze) w dobrej sytuacji.

    > zadziała na krótko.

    Zadziała na długo.

    > tak - bo wskaźnikiem cen towarów i usług nie da się manipulować tworząc
    > różne koszyki...

    A rynkami nie da się manipulować? No litości.

    > nie są

    Są.

    > Jest ciut trudniej - bo może ich tam nie być, ale nie zbyt trudno -
    > pieniądze nie są wypłacane z dnia na dzień, więc w pewnym momencie
    > specustawą można zablokować wypłaty.

    W obecnej kadencji nie można.
    A nawet jeśli taką spec-ustawę można napisać, to nie potrwa to jeden
    dzień. To trzeba napisać, zgłosić (i w tym momencie już wiadomo),
    wprowadzić pod obrady itp. itd.

    Same głosowanie można było w 24h przeprowadzić, ale to jest za mało.

    Zresztą tak argumentując, to w ten sam sposób rząd może powiedzieć, że
    zamrażamy każdemu środki powyżej 1000 zł na koncie i likwidujemy
    możliwość obrotu gotówkowego.

    Bo i czemu nie?

    > tia, i o tyle mniejszą podwyżkę.

    Chyba Tobie, osobie która w tym PPK nie uczestniczy :P

    > Myślenie komunistów, że nie ma czegoś takiego jak pula pieniędzy na wypłaty...

    No jasne. Więc skoro mi musi dać więcej, to mniej zostanie dla Ciebie
    (sceptyka PPKowego). To jak z ratami 0%. Płacą za nie przede wszystkim
    klienci nie biorący tych rat. :P

    > Można - jest kwestia ile tam będzie pieniędzy i czy łatwo będzie je zabrać.

    No to sprawdź.

    > fakty są takie,

    Że uprawiasz gdybologię bez umocowania w faktach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com