    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 14 Apr 2021 14:05:28 +0200

    W dniu 2021-04-14 o 10:33, TomN pisze:
    > Piotr Gałka w

    > Czy te wpłaty nie wynikał aby z obowiązku alimentacyjnego?

    Nie jestem taki mądry, aby to wiedzieć.
    Ale nie chcę ryzykować, że każą mu zapłacić podatek od darowizny bo to w
    sumie ja zapłacę.
    Czyli działam w trybie dupochronu.
    Z tego co czytam tu i ówdzie to:
    - jak się nie uczy (skreślony 30 września),
    - nie podejmuje (jakoś udokumentowanych) działań typu podnoszenie
    kwalifikacji, co miałoby w przyszłości podnieść jego wartość na rynku pracy,
    to się uznaje, że to są darowizny. W wielu miejscach tego typu
    interpretacje widziałem.
    Jakiś miesiąc, czy dwa temu widziałem info, że jakiś minister (taki dość
    młody) tłumaczył, że US musi to wiedzieć, żeby nie wziąć takich
    przelewów za finansowanie terroryzmu, czy pranie kasy.
    Jak musi wiedzieć to trudno - chodzi mi tylko o to jak to najprościej
    (dla mnie i dla nich) zrobić.

    Na razie zaniosłem dziś do US jedno SD-Z2 wypełnione tak jak wcześniej
    mi się wydawało (zapytałem KIS przed przyjazdem syna, odpowiedzieli po
    wyjeździe wiec jak wypełniał to jeszcze nie wiedziałem (może na
    szczęście), że oni myślą inaczej) czyli zgłosiłem przelewy od 1.10.20 do
    12.04.21 wpisując, że obowiązek powstał 15.12.20 (bo wtedy pękła granica
    9673).
    Liczyłem na pieczątkę na kopii, ale z powodu fali nie wpuszczają tylko
    wystawili skrzynkę ze szparą do wrzucania.
    No i się zastanawiam czy pisać jakieś pismo do naczelnika z pytaniem,
    czy faktycznie chcą dostać 135 druków SD-Z2 - że uważam to za bezsens i
    marnowanie zasobów (papier, mój czas, ich czas) ale jeśli taka wola to
    się dostosuję, czy raczej założyć, że mój US myśli bardziej
    pragmatycznie niż KIS i uznać, że zgłosiłem skutecznie i ewentualnie
    czekam na ich reakcję.

    Kompletnie nie wiem co robić, ale mam też w pracy urwanie głowy i na
    takie tematy to mam czas po 22 jak wracam do domu.
    P.G.