  • Data: 2021-07-29 11:58:32
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1...@4...n
    et...
    Dnia Tue, 27 Jul 2021 21:24:54 +0200, J.F. napisał(a):

    >Daty wystawienia korekty. Bo data dokumentu, do którego odnosi się ta
    >korekta, to jest: "Dotyczy faktury korygującej: APL... z ..." gdzie
    >po "z"
    >powinna być data.

    No nie wiem - bo jak twierdzisz, ze powinna byc data sprzedazy ... to
    kiedy byla sprzedaż ?

    >Długa nazwa powinna być w jednej rubryce. Jak można nazwę
    >przedzielać?

    Tu sie zgadzamy, ale na ile to istotny błąd?.

    >Cytat ze strony, którą już wcześniej obok podawałem:
    >https://www.podatki.biz/artykuly/sposob-wystawiania
    -kolejnych-korekt-do-tej-samej-faktury-pierwotnej_55
    _25122.htm

    >"Zatem, wystawiając kolejną fakturę korygującą, dokumentującą zwrot
    >towaru
    >należy powoływać się w treści na pierwotną fakturę sprzedaży, a nie
    >na
    >poprzednią fakturę korygującą, z uwzględnieniem zmian wprowadzonych
    >przez
    >uprzednio wystawioną korektę. Faktury korygujące wystawia się bowiem
    >w celu
    >udokumentowania ostatecznej wielkości sprzedaży."

    Ok, tak w ustawie:

    "2. Faktura korygująca powinna zawierać:
    1) wyrazy ,,FAKTURA KORYGUJĄCA" albo wyraz ,,KOREKTA";
    2) numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
    3) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    a) określone w art. 106e ust. 1 pkt 1-6,
    b) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych korektą;
    4) przyczynę korekty;
    5) jeżeli korekta wpływa na zmianę podstawy opodatkowania lub kwoty
    podatku należnego - odpowiednio kwotę korekty podstawy opodatkowania
    lub kwotę korekty podatku należnego z podziałem na kwoty dotyczące
    poszczególnych stawek podatku i sprzedaży zwolnionej;
    6) w przypadkach innych niż wskazane w pkt 5 - prawidłową treść
    korygowanych pozycji."

    Czyli co - piszemy
    "było: 100 szt po 10zl,
    powinno być: 50 szt po 10 zl,
    korekta podstawy -300zl, korekta podatku -69zl"

    Bo 20 szt skorygowalismy za pierwszym razem, teraz tylko 30szt ..

    Ale moment - pkt 6 stosujemy w innych przypadkach niz pkt 5.
    Czyzby wiec w tym przypadku wcale nie bylo obowiązku podawac
    prawidlowej tresci korygowanej pozycji?

    J.