  • Data: 2021-07-28 21:12:03
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj

    Zdaję sobie sprawę, że to jest grupa dyskusyjna i nie liczę na "porady" tylko zbieram
    opinię
    od dużo bardziej doświadczonych w tej tematyce. Za co serdecznie dziękuję.

    Wiem, że odpowiedzialność w sprawie mojej księgowości jest wyłącznie moja.

    > Wyraźnie napisałeś na początku, że po prostu nie wiedziałeś jak
    > zaksięgować korektę i dlatego tego nie zrobiłeś.
    Zgadza się nie wiedziałem jak to zrobić. Pierwotnie myślałem, że to będzie upust przy
    przedłużeniu usługi, a nie
    zwrot i ujemna faktura.

    Wiem, że moje działania (chęć anulowania, której na tamtym etapie już nie mogli
    zrobić, ale
    o tym dowiedziałem się później) pogorszyły znacznie sytuację. Słyszałem tu sprzeczne
    opinie
    (że mogą anulować).

    Chciałbym wyprostować i jak najszybciej zakończyć tą żenującą sytuację.

    > Jeżeli upierasz się na rezygnację z upustu (po jaką cholerę?!), to jak
    > najbardziej prawidłową formą jest wystawienie drugiej korekty, tym razem
    > na plus.
    Gdybym wiedział, że to się będzie wiązało z korektą do korekty (a nie
    anulowaniem/skasowaniem pierwotnej)
    to bym się nie upierał. Masz rację powinienem doczytać. Wiem, że zmarnowałem na to
    mnóstwo czasu
    (i nerwów) swojego, ich pracowników i waszego.

    Teraz już nie będę odkręcać tego anulowania rabatu.

    > A czy ta druga korekta została przez usługodawcę wystawiona prawidłowo -
    > to już odrębna sprawa.
    No teraz to jest clue sprawy. jakby było wszystko ok to bym zaksięgował i im odesłał
    kopię
    i byłby finisz. A tak to sprawa się bardziej skomplikowała.

    > Albo zaksięgować prawidłowo takie dokumenty jakie masz, zapomnieć o
    > sprawie i przestać nękać wydumanymi problemami dostawcę usługi.

    Pierwszy dokument mam zaksięgowany.

    Drugi dokument, sam oceniłeś, że ma wady więc pytanie czy mogę go zaksięgować.

    Jeśli ma wady czy to są wydumane problemy?

    > Naraziłeś państwo na uszczuplenie zobowiązania podatkowego, czy nie?
    Nie.

    > Jak Ci w razie kontroli zakwestionują tę paczkę fajek, bo na korekcie do
    > korekty zamiast nr faktury masz numer korekty, to jakiej sankcji się
    > spodziewasz?
    Numer korekty zamiast FV to tam chyba najmniejszy problem.
    IMHO tam do końca nie wynika, że to jest anulowane.

    Zapytam wprost o Twoją (i Waszą) opinię, nie radę. Na moim miejscu:
    - odesłałbyś im poleconym tę korektę do korekty
    - zaksięgowałbyś w lipcu w pozostałe wydatki na +13,52
    - zapomniał sprawę (i ewentualnie tłumaczyć się w razie kontroli)
    ?

    Czy jednak czekał na to co oni odpiszą (i ew. poprawią tę korektę)?

    Pozdrawiam.