  • Data: 2021-05-31 11:57:53
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 May 2021 21:27:45 +0200, Kviat wrote:
    > Pokaż palcem moment, w którym wartość magazynu "poprzednio była
    > przychodem". Kiedy to jest "poprzednio"?
    > Serio. Pierwszy raz w życiu słyszę, że wartość magazynu jest/może być w
    > jakimkolwiek momencie przychodem.

    > Domyślam się, że zapewne gdzieś usłyszałeś o RW (Rozchód Wewnętrzny) i
    > PW (Przychód wewnętrzny - błędnie) i teraz ci się myli, bo nie ma czegoś
    > takiego jak PRZYCHÓD Wewnętrzny, tylko PRZYJĘCIE Wewnętrzne.
    > I teraz PRZYJĘCIE wewnętrzne nazywasz PRZYCHODEM na magazyn.

    Moze tak:
    w styczniu kupiles materialy za 100 tys zl, ludziom za prace
    zaplaciles 100 tys zl i w efekcie na magazynie masz tysiac
    gustownych stolikow gotowych do sprzedazy.
    Ale nie sprzedales nic.
    Oblicz nalezny podatek. Czy tam zaliczke na podatek.

    A jesli twierdzisz, ze podatek sie nie nalezy, to niech to bedzie
    grudzien.

    W lutym sprzedales te stoliki po 500 zl sztuka, oblicz podatek.

    Wersja 2 - w styczniu sprzedales 300 stolikow, reszte w lutym.

    Wersja 3 - w styczniu stolikow nie sprzedales, ale sprzedales krzesla
    za 300 tys, a krzesla kupiles 3 miesiace wczesniej za 150 tys.

    > Wbij sobie do głowy, że wartość magazynową możesz wrzucić w koszt
    > dopiero przy sprzedaży, a nie przy przesuwaniu towaru z jednego magazynu

    ale to nie przeczy powyzszym przykladom.

> [...]
    > z magazynu półwyrobów do magazynu wyrobów gotowych - TE OPERACJE NIE
    > MAJĄ NIC WSPÓLNEGO Z KOSZTAMI. Ani tym bardziej z przychodem.

    > Wyjątkiem, podkreślam WYJĄTKIEM jest możliwość wrzucenia zakupionych
    > materiałów do produkcji w koszt (zespół 7), a nie na magazyn (materiałów
    > do produkcji), gdy to nie wpływa na obraz sytuacji majątkowej firmy.
    > Wyjątki nie są REGUŁĄ. Jest to metoda tzw. uproszczona i rodzi często
    > więcej komplikacji niż to potrzebne - trzeba korygować koszty w
    > przypadku sprzedaży części takiego materiału.

    To masz jeszcze inny przyklad:
    w styczniu kupiles betonu i cegiel za milion, plus pensje robotnikow
    milion, w i efekcie powstalo jedno pietro budynku.
    W lutym powstanie drugie, itd - sprzeda sie za 1.5 roku ..

    I co z podatkiem ?

    > Tu masz przykład takiej zabawy:
    > https://inforfk.pl/cykle-tematyczne/tresc,inforfk,00
    ,INF0000000000000695635,Jak-ujac-w-ksiegach-rachunko
    wych-sprzedaz-materialow-odnoszonych-w-momencie-ich-
    nabycia.html

    Troche nie na temat.

    > Jak mam niby rozpisać coś, co jest bzdurą?
    > Jak mam rozpisać w przychody w styczniu coś, co zostało sprzedane
    > dopiero w lipcu?
    > Oświeć mnie.

    Ale deklaracje CIT masz skladac co miesiac.
    Co wpiszesz w styczniu, lutym, marcu ... a co w lipcu ?

    > Ty rozpisz i pokaż palcem moment, w którym zapisujesz na jakimś koncie
    > ten "poprzedni zysk, który potem stał się kosztem" i jaki przychód
    > księgujesz w styczniu i na jakie konto (i z jakiego konta - skąd ci się
    > ten przychód w styczniu bierze?).

    IMO - wartosc PW tworzy przychod przedsiebiorstwa.
    Moze niefachowo pisze i nazwa sie to jakos inaczej - ale buduje zysk.

    Bo kiedy bys chcial te RW wpisac w koszta - w lipcu, jak sie produkcja
    styczniowa sprzeda?

    Sam podajesz nawet drastyczniejszy przyklad ...

    a tu jeszcze inny przyklad
    https://www.jak-ksiegowac.pl/przykladem-rachunkowosc
    i-detal.php?u=601%7C580&t=PW-Przyjecie-do-magazynu-w
    yrobow-gotowych-w-cenie-ewidencyjnej-&i=180

    > Pokaż palcem.

    https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rach
    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html

    "Materiały, produkty gotowe, półprodukty i produkcja w toku należą do
    zapasów, nazywanych również rzeczowymi aktywami obrotowymi. Stanowią
    one pierwszą podgrupę aktywów obrotowych."

    "Półprodukty są składnikami zapasów, które nie zostały jeszcze
    całkowicie zakończone, ale przeszły już określone fazy produkcji, mogą
    być magazynowane i sprzedane."

    "Zgodnie z ustawą o rachunkowości zapasy rzeczowych składników aktywów
    obrotowych ujmuje się, nie rzadziej niż na dzień bilansowy, w księgach
    rachunkowych według cen nabycia lub kosztów wytworzenia, nie wyższych
    od ich cen sprzedaży netto. "

    "produkty w toku produkcji - w wysokości bezpośrednich kosztów
    wytworzenia lub tylko materiałów bezpośrednich bądź nie wyceniać ich w
    ogóle, jeżeli nie zniekształca to stanu aktywów oraz wyniku
    finansowego jednostki.
    Zasady te nie mogą być stosowane do produkcji o przewidywanym czasie
    wykonania dłuższym niż trzy miesiące, przeznaczonej do sprzedaży lub
    na rzecz środków trwałych w budowie."

    > (...)> Dlatego nie pisalem o inwentaryzacji co miesiac, tylko o
    >
    > To spróbuj rozliczyć magazyn bez inwentaryzacji.
    > Powodzenia.

    Masz PZ, masz RW, masz PW, masz WZ - i masz teoretyczne stany i
    wartosci magazynu, z programu magazynowego.

    J.