  • Data: 2021-05-28 21:27:45
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.05.2021 o 16:59, J.F pisze:

    > Powinno byc "w koszt wartosc magazynową, ktora poprzednio byla
    > przychodem"

    Pokaż palcem moment, w którym wartość magazynu "poprzednio była
    przychodem". Kiedy to jest "poprzednio"?

    Serio. Pierwszy raz w życiu słyszę, że wartość magazynu jest/może być w
    jakimkolwiek momencie przychodem.

    Domyślam się, że zapewne gdzieś usłyszałeś o RW (Rozchód Wewnętrzny) i
    PW (Przychód wewnętrzny - błędnie) i teraz ci się myli, bo nie ma czegoś
    takiego jak PRZYCHÓD Wewnętrzny, tylko PRZYJĘCIE Wewnętrzne.
    I teraz PRZYJĘCIE wewnętrzne nazywasz PRZYCHODEM na magazyn.

    Wbij sobie do głowy, że wartość magazynową możesz wrzucić w koszt
    dopiero przy sprzedaży, a nie przy przesuwaniu towaru z jednego magazynu
    na drugi, czy z magazynu towarów na magazyn materiałów do produkcji, czy
    z magazynu półwyrobów do magazynu wyrobów gotowych - TE OPERACJE NIE
    MAJĄ NIC WSPÓLNEGO Z KOSZTAMI. Ani tym bardziej z przychodem.

    Wyjątkiem, podkreślam WYJĄTKIEM jest możliwość wrzucenia zakupionych
    materiałów do produkcji w koszt (zespół 7), a nie na magazyn (materiałów
    do produkcji), gdy to nie wpływa na obraz sytuacji majątkowej firmy.
    Wyjątki nie są REGUŁĄ. Jest to metoda tzw. uproszczona i rodzi często
    więcej komplikacji niż to potrzebne - trzeba korygować koszty w
    przypadku sprzedaży części takiego materiału.
    Normalnie tak się nie robi.

    Tu masz przykład takiej zabawy:
    https://inforfk.pl/cykle-tematyczne/tresc,inforfk,00
    ,INF0000000000000695635,Jak-ujac-w-ksiegach-rachunko
    wych-sprzedaz-materialow-odnoszonych-w-momencie-ich-
    nabycia.html

    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html

    > Moze jednak rozpisz ten przyklad na konta.

    Jak mam niby rozpisać coś, co jest bzdurą?
    Jak mam rozpisać w przychody w styczniu coś, co zostało sprzedane
    dopiero w lipcu?
    Oświeć mnie.
    Ty rozpisz i pokaż palcem moment, w którym zapisujesz na jakimś koncie
    ten "poprzedni zysk, który potem stał się kosztem" i jaki przychód
    księgujesz w styczniu i na jakie konto (i z jakiego konta - skąd ci się
    ten przychód w styczniu bierze?).

    Ogarnij najpierw co jest kosztem, co przychodem, co dochodem, a co
    zyskiem i dopiero wtedy zabieraj się za dyskusje.

    > Albo znajd stosowny link.

    Sam se znajdź i się doucz.

    > Przeciez nawet w linku powyzej masz to ... zasygnalizowane.

    Pokaż palcem.
    Przychód w styczniu? Jak w styczniu zostały kupione materiały do
    wyprodukowania tego wyrobu, który został sprzedany w lipcu?
    Dobrze się czujesz?

    (...)> Dlatego nie pisalem o inwentaryzacji co miesiac, tylko o
    > "rozliczeniu".

    To spróbuj rozliczyć magazyn bez inwentaryzacji.
    Powodzenia.

    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr