  • Data: 2020-12-31 16:01:59
    Temat: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję za odpowiedzi
    > Tutaj warto dodać, że jest jeszcze kolumna 15.
    > [..]
    > Albo w kolejnym roku.
    >
    > (To taki substytut konta 640 w pełnej księgowości - rozliczenie
    > międzyokresowe kosztów)

    Zawsze najpierw kupuję punkty (na zapas), a sprzedaż jest w tym samym miesiącu lub
    następnych.

    Czy dobrze rozumiem, że pomiędzy miesiącami tego samego roku nie ma dużego problemu
    z "niesprzedanymi" "punktami" (nie trzeba tego księgować w kol 15 i przenosić za
    każdym razem do 13? przecież to mnóstwo roboty).
    Zakładając:
    - w październiku kupiłem 500 punktów (księguję to w kol.13), zużyłem 300.
    - listopadzie 160
    - w grudniu zużywam kolejne 40

    Czy wtedy nie trzeba do 15 przenosić? Czy jednak powinienem w październiku księgować
    do 15.

    Jak rozumiem większy problem jest jak zostaną niesprzedane punkty w 2020 roku.

    > Jeżeli jakiejś (z tych zakupionych "punktów") kwoty nie zużyjesz, to na
    > koniec roku powinieneś różnicę wyksięgować z kolumny 13 - nie miałeś
    > przychodu, więc nie możesz ująć tego kosztu w PIT za dany rok.

    Zostały mi w HRD 2 punkty (2,46 z VAT) - Starałem się tak dokonać ostatniego zakupu,
    aby bilans był niemal na zero.
    Niestety zakup zaksięgowany do kol 13 był w listopadzie (a nie w grudniu) - wiec
    miesiąc zamknięty.
    I co teraz powinienem zrobić?

    BTW używam Małej Księgowości Rzeczpospolitej.