  • Data: 2015-12-07 06:24:16
    Temat: Re: podatek od supermarketow
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.12.2015 o 14:41, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Nie wiem jak rozumiesz państwowy. Czy gminny to dalej państwowy? W
    > każdym razie, nie może być własnością osoby fizycznej ani osoby prawnej
    > ani spółki osób fizycznych ani spółki osób prawnych etc. Musi być
    > utrzymywany z podatków, a czy gminnych, wojewódzkich czy krajowych, to
    > już zależy o czym mówimy,

    Ale wcale nie musi. Żeby pójść z żona na spacer, wystarczy jak będzie
    obowiązek utrzymywania przejścia przez teren. Tak jak jest np. z linią
    brzegową jezior - są prywatne a jednak masz mieć możliwość przejścia
    brzegiem jeziora dookoła.

    O ile się nie mylę, to w Anglii tak działa z lasami, tj. jest kupę
    prywatnych lasów do których postronni mają swobodny wstęp i niech mnie
    ktoś poprawi jeżeli się mylę, nie jest to wymuszone przepisami tylko
    dobrym zwyczajem.

    To może być też regulowane podatkiem od nieruchomości - nie jest
    ogrodzone, stawka X, chcesz grodzić - stawka X*2 (co z reszta by było
    zgodne z rozumieniem podatku od nieruchomości jako "opłaty za zabranie
    kawałka krajobrazu z okolicy")

    p. m.