  • 21. Data: 2014-01-22 22:14:08
    Temat: Re: Re: Rząd chce opodatkować szybki internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2014, Nemo wrote:

    > Ta, a akcyza i vat na prąd i gaz stoją w sprzeczności z elektryfikacją
    > i gazyfikacją?

    Szczerze powiedziawszy - tak.

    Przyznam jednak, że oczywiście "zasada" lub inny cel może przeważyć
    i rzecz jasna uzasadniać działanie wbrew takiemu celowi jak np.
    gazyfikacja.

    Dla porządku:
    - o ile wiem, kiedy USA (już dość sporo lat temu) postanowiło
    "zinternetować" kraj, to zwolniło tę usługę z podatków.
    AFAIR "totalnie" (a VATu tam nie mają)
    - VAT jest uzasadniony właśnie "zasadą". Zwolnienie z VAT generuje
    więcej problemów niż rozwiązuje, i optymalne w takich przypadkach
    jest opodatkowanie stawką preferencyjną (w efekcie jest całkiem
    realne, że końcowa cena brutto może być niższa niż przy zwolnieniu)
    - akcyza, często w takim przypadku (patrz np. sól :P) z relatywnie
    niską stawką, z kolei ma taki skutek, jak sankcja za nieterminowe
    ujęcie w dokumentacji wydatków na robociznę: de facto jest to
    sankcja "za szarostrefowość".

    > Zamiast tego łykniesz z portali kolejną garść bzdur

    Trzeba przyznać, że taki flejm przyczynia się do "wzrostu świadomości
    prawnej" czytelników, bo też nie wiedziałem o przepisie wyłączającym
    okablowanie z podatku :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2014-01-22 22:36:43
    Temat: Re: Rząd chce opodatkować szybki internet
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Trzeba przyznać, że taki flejm przyczynia się do "wzrostu świadomości
    > prawnej" czytelników, bo też nie wiedziałem o przepisie wyłączającym
    > okablowanie z podatku :)

    PRzepisy i biurwokracja jest zbyt skomplikowana i rozbuchana. Efekt jest
    taki, ze polowa pracujaych /prywatne firmy/ zapierdalaja na rzesze
    urzedasow komplikujacych sprawy przedsiebiorcom, na rzesze emerytow, na
    rzesze rencistow, na rzesze bezrobotnych upowaznionych do kasy, ma
    rzesze politykow i na to, zeby zaplacic podatki i jeszcze zeby cos
    zostalo. I pewnie jeszcze na kilka rzesz innych kasopijcow.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 23. Data: 2014-01-22 23:48:41
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

> [...]
    > - o ile wiem, kiedy USA (już dość sporo lat temu) postanowiło
    > "zinternetować" kraj, to zwolniło tę usługę z podatków.

    To jest sensowne działanie, ale na potrzeby akcji, czyli w
    ograniczonym czasie. Np. elektryfikację mamy dawno za sobą, więc
    preferencje podatkowe nie są tu potrzebne. Teraz to już nie jest
    zaprowadzanie cywilizacji tylko normalny biznes. Chyba to samo można
    już powiedzieć o internetyzacji. Więc można już spec-ulgę skasować.
    Swoje zadanie spełniła.
    Wydaje mi się, że obecnie więcej jest miejsc gdzie nie ma wodociągu,
    kanalizacji, gazociągu niż takich gdzie nie sięga szybki internet.
    Więc jak już pobudzać podatkowo to chyba właśnie te sieci a nie
    internet.

  • 24. Data: 2014-01-23 01:28:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2014, Nemo wrote:

> [...]

    Nienienie. Tego nie napisałem :>
    (tak, czepiam się cięcia wrotki :))

> [...]
    [...]
    > To jest sensowne działanie, ale na potrzeby akcji, czyli w ograniczonym
    > czasie. Np. elektryfikację mamy dawno za sobą, więc preferencje podatkowe

    Moment, moment. Wyraziłem się IMO wystarczająco precyzyjnie.
    Nie odnosiłem się do ZASADNOŚCI takiej czy innej preferencji.
    Odniosłem się za to do FAKTU. Do istnienia relacji.

    Twoja argumentacja że "elektryfikacja nie wymaga już wsparcia"
    ma się NIJAK do pytania "czy opodatkowanie stoi w sprzeczności
    z elektryfikacją".
    Oczywiście że stoi.
    Być może dlatego, że elektryfikacja jest już zbędna (ale to
    zupełnie osobna dyskusja do której się nie wtykam).

    A już przedtem wyglądało tak jak w cytacie u samej góry, że
    chciałeś zatkać gębę interlokutorowi przemyconą tezą jakoby
    elektryfikacja była czymś niepodważalnie potrzebnym,
    Hiki mnie zaskoczył tekstem który z kolei wygląda na
    akceptację tej tezy i wniosku że podatki NIE stoją na
    przeszkodzie elektryfikacji (zaraz mnie dopadnie, ale
    tak napisał ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2014-01-23 12:47:48
    Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl>